  • 41. Data: 2014-04-07 09:22:37
    Temat: Re: TABLETY = BUBLE ???
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > Czytałeś może wszystkie wypowiedzi w tym wątku?
    > Bo ja czytałem, i widziałem wypowiedzi ludzi mających tablety
    > z górnych pólek cenowych którzy na czas pracy na baterii nie
    > narzekali - pierwszy lepszy przykład: "Mam iPada 3 i nie znam
    > takiego problemu. Bateria wystarczała na 10 godzin użytkowania
    > (np. filmy). Teraz może troszkę mniej." - napisał Piotr Rezmer.
    > Moje doświadczenie z Kindlem Fire HD Amazona i Nexusem 7"
    > Asusa (poprzedniej generacji) jest podobne: nie ma na co narzekać.

    Ja ostatnio cały dzień leżałem bo mnie choroba dopadła z tabletem,
    przeglądałem neta, chwila z gierką (Theme Park), oglądałem filmy z YT, coś
    tam sobie poczytałem i cały dzień minął a bateria dalej trzymała choć już na
    końcówce :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 42. Data: 2014-04-07 09:23:18
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > "tixe" 533f25e2$0$2363$6...@n...neostrada.pl
    > IMO zdecydowanie zła.

    Lepsza niż Overmax który naet tygodnia jest jest w stanie pochodzić :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 43. Data: 2014-04-07 10:32:53
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 4 Apr 2014 23:36:30 +0200, tixe napisał(a):

    > Pentagram to dobra marka? nie wiedziałem, dla mnie to synonim barachła.
    > Tak jakbyś porównywał komfort Dacii Logan z Renault Captur
    Marka jak każda inna "budżetowa". Zobacz, że dla Twojego porównania jednym
    i drugim autem dojedziesz do celu - jak zatankujesz.

    W przypadku Pentagrama to tak nie działa. Nalejesz do pełna, ale daleko nie
    zajedziesz. Jasne, to sprzęt z dolnej półki, ma kiepskie bebechy, wielkość
    pamięci to śmiech na sali, ale niech podziała od 100% naładowania te 2-3
    godziny w rękach użytkownika.
    To IMHO jego podstawowa funckja - ale to nie działa.

    --
    Franc

  • 44. Data: 2014-04-07 14:38:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lhtjp7$mov$...@n...news.atman.pl

    > Lepsza niż Overmax który naet tygodnia jest jest w stanie pochodzić :)

    Chodzi, ale nie ładuje akumulatora do 100%.
    Jest ciemny -- ciemniejszy niż Monster.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2014-04-07 14:42:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Franc" 17ghhkth81f6n$....@4...net

> [...]
    > zatankujesz.

    > W przypadku Pentagrama to tak nie działa.
    > Nalejesz do pełna, ale daleko nie zajedziesz.

    Do szpitala pod kroplówki. :)

    > Jasne, to sprzęt z dolnej półki, ma kiepskie bebechy,
    > wielkość pamięci to śmiech na sali, ale niech podziała
    > od 100% naładowania te 2-3 godziny w rękach użytkownika.

    Monster wytrzymuje dłużej niż 3 godziny. ;)
    Jeno jest gruby na prawie 15 mm.

  • 46. Data: 2014-04-10 11:54:36
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 533ea9d1$0$2377$6...@n...neostrada.pl

    > I ja tak uważam.

    > OvermaX nie oślepia nigdy.
    >
    > Monster oślepia, gdy świeci najjaśniej i Ace oślepiał,
    > gdy był ustawiony na najjaśniejsze świecnie. Ace nie
    > miał automagii regulacyjnej, co było uciążliwe.

    Nawet w nocy, gdy się obudzisz i sięgniesz po tablet?

    > OvermaX zdecydowanie jest za ciemny.
    > Nawet w mieszkaniu jest za ciemny.

    Pewnie masz włączoną automatyczna regulację jasności?, Wyłączenie tej
    funkcji i ręczne ustawienie może pomoc.

  • 47. Data: 2014-04-10 11:56:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-05 19:47, y...@g...com pisze:
    > Trybun:
    >
    > A jaki ma wyświetlacz?
    > Jaką ma dolną granice regulacji jasności?
    > Ile mA prądu pobiera przy włączonym ekranie?

    7", i niestety nie wiem jaką ma granicę regulacji, wiem tylko że w nocy
    jest stanowczo za jasno.
    Mogę tylko podać w procentach - do 20% ogólnego zużycia prądu przez
    urządzenie.

    I jeżeli by Cię interesowało - znalazłem w Google Play aplikacje która
    potrafi przyciemnić ekran do zera absolutnego. Aplikacja nazywa się
    Screen Filter:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ha
    xor&hl=pl

  • 48. Data: 2014-04-11 15:41:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53466a5c$0$2368$6...@n...neostrada.pl

    > Nawet w nocy, gdy się obudzisz i sięgniesz po tablet?

    Ace nawet w nocy nie miał czujnika światła. ;)
    Overmax nie oślepia nigdy -- nawet w nocy, gdy Ace nie ma... ;)
    Overmax nie oślepia mnie nigdy -- nawet w nocy, gdy obudzę się
    i sięgnę po tablet.

    Pierwsza rzecz, po która sięgnę -- to raczej okulary.
    Bez okularów słabo widzę, a gdy zbudzę się, niemal nic
    nie widzę -- być może dlatego, że rozgniatam oczy,
    śpiąc na brzuchu. Mrużę oczy, ściągam kąciki do tyłu,
    ruszam we wszystkie możliwe strony, sięgam po lupę,
    o ile ją znajdę... ;)

    Tablet ma to do siebie, że można 3 razy stuknąć, aby powiększyć.

    Lewe oko widzi świetnie, ;) ale tylko przez 2 czy
    3 sekundy -- później ucieka w bok, bo jest rozleniowione. ;)

    Zanim moje prawe oko zacznie widzieć po przebudzeniu się,
    mijają dłuuuugie minuty. Lewe nie zacznie chyba nigdy.

    -=-

    Ale w jednym moje oczy są dobre. :) W widzeniu ciemnym,
    w szybkim adoptowaniu się do warunków oświetlenia itp.
    Oczywiście nie jest to nocne widzenie jak u kota, nie
    adoptuję szybko w ogóle -- dobrze i szybko jak na
    człowieka.

    Ja po prostu lubię być oślepiony. ;) Pojedynek szosowy to dla
    mnie drobiazg. :) Nawet z TIRem obwieszonym świecidełkami jak
    choinka. :)

    Nadmiar światła to dla mnie drobiazg. :) Ale przez wiele lat
    nosiłem ciemne okulary -- ponad 80% zaciemnienia stałego plus
    rzekomo fotochromatyczność, której wg mnie nie było -- nie mierzyłem
    tego żadnym miernikiem elektronicznym a oko jest słabym miernikiem.
    Innymi słowy nie oskarżam optyczki o kłamstwo, ale stwierdzam, że
    nie notowałem silniejszego zaciemnienia powodowanego światłem słonecznym.

    > Pewnie masz włączoną automatyczna regulację jasności?,

    Zazwyczaj tak -- zazwyczaj ciągnę na maxa.

    > Wyłączenie tej funkcji i ręczne ustawienie może pomoc.

    Ale nie pomaga. On po prostu jest ciemny.
    Na szczęście jest potrzebny głownie w mieszkaniu i w samochodzie.

    Szkoda, że Solorz okazał się... [inwektywy mam zachować na
    czas pisania odwołania do sądu... nie będę teraz marnował...
    muszę odwołać się od skurwysyńskiego orzeczenia]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2014-08-11 01:00:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <y...@g...com> e...@g...co

    : A) Wszystkie tablety mają krótko-trzymjącą baterię - praktycznie
    : wystarcza na dwie godzinki regularnej "pracy", trzeba ją ładować kilka
    : razy dziennie a jak się chce "pracować" w sposób ciągły to trzeba tableta
    : parę razy dziennie trzymać "na sznurku".

    Overmaxa trudno rozładować do końca.

    : B) Odpowiada za to WYŚWIETLACZ - naiwni mogą przeczytać o CUDACH płynących
    : z wyłączania/usypiania niepotrzebnych procesów itp. ALE to BEZSENS bo za
    : ponad 90% zużycia energii odpowiada WYŚWIETLACZ - i to przy NAJMNIEJSZYM
    : ustawieniu "jasności" ekranu.

    AmoLEDy są mniej energożerne niż IPS.
    Overmax ma bardzo ciemny ekran IPS

    : C) Otóż to "MINIMUM" stanowi SEDNO BUBLOWSTWA tabletów - bowiem NIKT nie
    : potrzebuje TAK DUŻEJ jasności ekranu,

    Ja potrzebuję -- w pełnym słońcu na ekranie Overmaxa nie widać zupełnie nic.

    : ludzie narzekają, że przy tym "minimum" bolą oczy od nadmiernej jasności.

    Mnie nie bolą.

    : E) Jakby fabrycznie dać możliwość zmniejszania jasności ekranu do powiedzmy 1%
    : a nie do "minimum = 30%" jak teraz - to przy jakichś 6% wieczorem nadal komfortowo
    : czytałoby się wyświetlaną zawartość, oczy by nie bolały, ale PRZEDE WSZYSTKIM
    : spadło by DRAMATYCZNIE zużycie prądu!
    : Przypuszczalnie DŁUGOTRZYMALNOŚĆ BATERII zwiększyłoby się ze SZEŚCIOKROTNIE!

    Zapewne ściemnianie daje oszczędności.

    : ILE wynosi pojemność baterii tabletu po 100 cyklach ładowania?

    IMO zależy to od wielu czynników:

    -- temperatury
    -- maksymalnego napięcia
    -- wad akumulatora
    -- prądu ładowania i rozładowania
    (pierwsze dwa czynniki zależą w znacznej mierze od ostatniego)

    IMO dobry akumulator dobrze traktowany po 50 cyklach dopiero
    osiąga swoją pojemność a po 100 cyklach ma ją niemal najwyższą.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2014-08-11 13:10:10
    Od: Trybun <I...@j...com>