  • 11. Data: 2011-07-10 08:12:11
    Temat: Re: T-mobile - oszusci
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > w Playu nie od dzis prawo interpretuja po swojemu
    > ale spokojnie 10 dni masz na wypowiedzenie skrob pismo i w poniedzialek
    > idz do t-mobila z wypowiedzeniem (aha tego w regulaminie nie ma tak wiec
    > nawet nie szukaj)

    AFAIK to akurat prawo unijne, polska wolna amerykanka nie zezwolilaby na
    juz i tak wielka poblazliwosc wobec klienta. W UK tez mozna zerwac
    kontrakt przez 2 tyg _pod_warunkiem_ braku polaczen przy uzyciu owego.
    Przeczytaj jeszcze to, zmienia troche postac rzeczy: http://goo.gl/oO8gt

    --
    Pozdr

  • 12. Data: 2011-07-10 08:44:38
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    W dniu 2011-07-10 08:12, gregor pisze:

    > ale spokojnie 10 dni masz na wypowiedzenie skrob pismo i w poniedzialek
    > idz do t-mobila z wypowiedzeniem (aha tego w regulaminie nie ma tak wiec
    > nawet nie szukaj)

    czyli nawet i 3 miechy na wypowiedzenie : )

  • 13. Data: 2011-07-10 08:47:01
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    W dniu 2011-07-10 09:22, ToMasz pisze:

    > ja myślę ze nie tylko wg Playa. O ile prawo pozwala zwrócić w pewnych
    > warunkach towary i zrezygnować z usług, to raczej towary _nieużywane_ i
    > usługi "nieużywane".

    bzdura, prawo to zostało ustanowione, żeby osoby kupujące online miały
    szanse zapoznać się z towarem lub usługą w taki sam sposób jak osoby
    kupujące "fizycznie". Z definicji więc towar musi być użyty by się
    przekonać czy nam odpowiada.

  • 14. Data: 2011-07-10 09:14:18
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "PlaMa" napisał:

> [...]
    > szanse zapoznać się z towarem lub usługą w taki sam sposób jak osoby
    > kupujące "fizycznie". Z definicji więc towar musi być użyty by się

    Towar (z pewnymi wyjątkami) tak, "w granicach zwykłego zarządu".
    Usługi niekoniecznie.
    "Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:
    1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem
    terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 [...]"
    Pozostaje do rozstrzygnięcia kwestia, czy wątkotwórca rozpoczął korzystanie
    z owej usługi.

    JoteR

  • 15. Data: 2011-07-10 10:06:26
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    PlaMa pisze:

> [...]
    > szanse zapoznać się z towarem lub usługą w taki sam sposób jak osoby
    > kupujące "fizycznie". Z definicji więc towar musi być użyty by się
    co rozumiesz przez użyty? buty mają być przymierzone tak jak w sklepie,
    czy mozesz sobie pobiegać i zwrócić? Bo jak jesteś za zwrotami rzeczy
    wypróbowanych, to ja chce wszystkie artykuły kupować w Twoim sklepie.

    ToMasz

    PS a co powiesz na prezerwatywy? czy one mają jakieś inne prawa?

  • 16. Data: 2011-07-10 10:33:49
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-07-09 16:39, Fantom pisze:
> [...]
    > wlaczyc sobie dodatkowa usluge a tu .... zonk. Okazalo sie, ze to co mi
    > dali do podpisania, rozni sie jedna cyferka w nazwie promocji. I w calej
    > umowie jest jedna roznica - pionowa kreseczka dzielaca w tabeli rozne
    > oplaty jest przesunieta w prawo. Czyli nizsze abonamenty maja przez to
    > gorsze warunki. Powiem tak - traktuje to jak oszustwo i przegiecie.
    > Przeciez nierealne jest przeczytanie przy kurierze calej umowy. Kolejnej
    > umowy juz u nich nie podpisze.
    >
    > Fantom
    > ps. A umowa to chyba czcionka 4 drukowana

    mialem to samo w okolicach pazdzienika w orange, pisalem o tym na
    grupie, chodzi o usluge bis, mialem ja miec przez cala umowe za darmo,
    okazalo sie ze tylko w pierwszym okresie (na umowie tak bylo), zalilem
    sie na grupie, rozwazalem zgloszenie oszustwa na policje (polecam to
    TObie jezeli jestesm w stanie udowodnic ze mowiono CI co innego).
    W rezultacie po zgloszeniu telefonicznym orange mi przyznalo na 6
    miesiecy usluge za darmo, po 6 miesiacach czyli teraz zerwalem umowe z
    orange (bo w aneksie mam ulge 20 zl, wiec ... niech sie pierdola skoro
    mnie oszukuja, nie mam zamiaru doplacac ) i przenioslem do play.

    --
    z magazynem</a>

  • 17. Data: 2011-07-10 11:24:00
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    W dniu 2011-07-10 12:06, ToMasz pisze:

    > co rozumiesz przez użyty? buty mają być przymierzone tak jak w sklepie,
    > czy mozesz sobie pobiegać i zwrócić? Bo jak jesteś za zwrotami rzeczy
    > wypróbowanych, to ja chce wszystkie artykuły kupować w Twoim sklepie.

    czyli co? Klient według Ciebie ma prawo otworzyć pudełko, spojrzeć na
    buty i nic więcej? Nie wolno mu przymierzyć? A może nie wolno mu zrobić
    kroku? A może wolno mu zrobić krok, ale nie więcej niż 3? A może wolno
    mu zrobić więcej niż 3 ale musi to być w pomieszczeniu a nie na
    zewnątrz? I tak możemy gdybać gdzie leży granica sprawdzenia towaru. Jak
    ktoś może sprawdzić czy towar lub usługa mu odpowiada bez wypróbowania jej?

    Fantom wykonał połączenie i go nie zadowoliła jego jakość. Pewnie
    otarłoby się to o sąd, a tam zgaduj-zgadula co uzna sędzia za
    wypróbowanie usługi.

    Niemniej uważam, że są podstawy prawne by na podstawie ustawy
    "10dniowej" wykonać 1-2 próbne połączenia w celu sprawdzenia jakości
    usługi. Choć klient powinien IMO za nie zapłacić

    > PS a co powiesz na prezerwatywy? czy one mają jakieś inne prawa?

    użyte a nie zużyte

  • 18. Data: 2011-07-10 13:25:13
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > czyli co? Klient według Ciebie ma prawo otworzyć pudełko, spojrzeć na
    > buty i nic więcej?
    zwrócić _bez śladów_ uzywania

    > Jak
    > ktoś może sprawdzić czy towar lub usługa mu odpowiada bez wypróbowania jej?
    wypróbować, przymierzyć, tak, ale nie używać.
    problem jest inny. Supermarkety ustaliły sobie same ze możesz kupić,
    wypróbować i zwrócić. ale nie ma takiego _nakazu_! Czy ów towar jest
    używany? moim zdaniem tak. Czy supermaket może taki używany towar
    sprzedać jako nowy? _Nie może_ ale tak robi. Cieżko to jednak udowodnić
    w przypadku _jednego_ towaru. Był chyba jedej przypadek w MM w którzym
    ktoś kupił laptopa z windowsem startowanym 2 miechy temu.
    jednak z punktu widzenia praw konsumenta to prosty przypadek. Sprawdzić
    ile jest zwrotów bez przyczyny i ile jest towarów sprzedawanych jako
    niepełnowartościowe.
    Tak czy siak, wole kupować tam gdzie zwrotów nie przyjmują. mam pewność
    ze w nowych butach nikt nie chodził po dywanie 4 godziny

    > Fantom wykonał połączenie i go nie zadowoliła jego jakość. Pewnie
    > otarłoby się to o sąd, a tam zgaduj-zgadula co uzna sędzia za
    > wypróbowanie usługi.
    tu sprawa jest niekorzystnie jasna, gdyż sieci gsm nie gwarantuja zasiegu.

    > użyte a nie zużyte
    nie... panie, takie zdjęte przed wytryskiem!

    ToMasz

    PS jaja z tą prezerwatywą, ale garnitur albo suknia ślubna? książka?

  • 19. Data: 2011-07-10 15:24:18
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "..::Wiskoler::.." <j...@v...cy> napisał w wiadomości

    > Bo to jest ogólne prawo a nie postanowienia w regulaminie.
    > A dotyczy ono umowy zawartej poza siedziba usługodawcy.
    > --
    > ...:::WISKOLER:::...
    >
    > Do gabinetu Bormanna wchodzi nieznajomy. Staje przed biurkiem i patrząc
    > prosto w oczy Bormanna, wykonuje dziwne gesty. W końcu mówi:
    > - Słonie idą na północ, a wołki zbożowe podążają ich śladem.
    > Bormann patrzy na przybysza z wyraźnym niesmakiem:
    > - Gabinet Stirlitza jest piętro wyżej - odpowiada.

    Jest na to ustawa.
    Tylko musisz złożyć wymówienie tej umowy i oddać telefon jeżeli został
    wzięty z tym abonamentem.
    Staraj się na wszystko mieć potwierdzenie. Prawdopodobnie będą Cię wyganiali
    z salonu twierdząc, że zawarłeś umowę nie z Play ale z przedsatwicielem,
    dlatego musisz dokłądnie się dowiedzieć, gdzie i jak masz to wszystko oddać
    i odesłać, a samo wymówienie złóż w salonie za potwierdzeniem odbioru.

  • 20. Data: 2011-07-10 16:45:10
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    W dniu 2011-07-10 15:25, ToMasz pisze:

    > tu sprawa jest niekorzystnie jasna, gdyż sieci gsm nie gwarantuja zasiegu.

    Byłaby jasna gdyby chciał *reklamować* usługę (tzn. IMO też nie byłaby
    jasna :D), ale on kupił online, wypróbował jak chodzi, nie był
    zadowolony z efektu i zwrócił... Nie jestem mecenasem prawa i wiem, że w
    przypadku kodeksów, przepisów itp. zdrowy rozsądek jest na ostatnim
    miejscu czym trzeba się kierować, niemniej wykonanie połączenia czy
    dwóch mieści się w zakresie "wypróbowania", o którym mówi ustawa 10dniowa

    > nie... panie, takie zdjęte przed wytryskiem!

    oj... wszystko można sprowadzić do absurdu i skrajności :)

    > PS jaja z tą prezerwatywą, ale garnitur albo suknia ślubna? książka?

    nie wiem... mnie w ogóle dziwi, że podciągnęli pod tą ustawę usługi a
    nie wyłącznie towary :)