  • 1. Data: 2019-05-27 19:12:03
    Temat: Szykuje się fuzja na rynku motoryzacyjnym. Fiat Chrysler rozmawia z Renault
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/fiat-chry
    sler-chce-polaczyc-sie-z-renault/rxknnx6

  • 2. Data: 2019-05-27 19:19:30
    Od: p...@g...com

    To już chyba kryzys ?

    Na przeszkodzie mogą stanąć np. związki zawodowe i polityka. Większość fabryk FCA w
    Europie pracuje obecnie poniżej 50 proc. mocy produkcyjnych.

    Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są w
    czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

  • 3. Data: 2019-05-27 23:41:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 19:19, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Teslą nie nadąża z produkcją a gamonie nie załapali się na pociąg ? Jeśli Niemcy są
    w czarnej dupie to dla drugiej ligi to może być koniec bajki.

    Jak dla mnie hitem są silniki hybrydowe. Tymczasem żaden europejski
    producent nie ma ich w ogóle w ofercie małych samochodów miejskich,
    gdzie te silniki pokazują pazur.
    Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody
    używane. Nie żartuję.

    --
    MN

  • 4. Data: 2019-05-28 05:30:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla przecietnego czlowieka ma to mniej wiecej taki wplyw jak lot Lajki na los psow w
    ZSRR.

  • 5. Data: 2019-05-28 11:14:12
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 23:41, Marcin N pisze:

> [...]
    > gdzie te silniki pokazują pazur.
    > Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody

    https://www.autocentrum.pl/publikacje/testy-aut-nowy
    ch/suzuki-shvs-hybrydy-trzy/?fbclid=IwAR2szB3hl6FiX-
    kNnq_PXTYqGuwwJ6nl-mtDbxB7FecGWrAy0XYwMMss-go

    T.

  • 6. Data: 2019-05-28 11:18:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-27 o 19:12, Pszemol pisze:
    > https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/fiat-chry
    sler-chce-polaczyc-sie-z-renault/rxknnx6

    Trąbią o tym od kilku miesięcy. Co ciekawe - wczoraj dostałem info od
    Renaulta, że Fiat wystąpił z propozycją, a po południu - że już się
    zbiera zarząd, żeby rozpatrzeć sprawę... :-)
    Ps. Dotychczas była mowa o wykupieniu FIATA przez Renaulta, a nie o
    żadnej fuzji. Fiat ma słabe wyniki, z powodów politycznych produkuje
    drożej niż inni (m.in. przeniesienie produkcji Pandy z Tychów do
    Neapolu), to się musiało tak skończyć. Kupili Chryslera i wyszli na tym
    jak Zabłocki na mydle (bo nie bez powodu Chrysler chciał się sprzedać).
    Renault kupi to za pół darmo, pozbędzie się połowy fabryk i modeli i
    będzie w Europie duopol Renault i Volswagen (obie z przyległościami).
    T.

  • 7. Data: 2019-05-28 15:43:07
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    > gdzie te silniki pokazują pazur.
    > Toyota wygrała na tym niesamowicie. W salonach są zapisy na samochody

    Wprowadzili od dupy strony.
    Pierwsze hybrydy paliły więcej niż typowe auta.
    Ludzie sobie zapamiętali wyniki i teraz wiedzą ze pali dużo, kosztuje
    za dużo ma ma silnik spalinowy i elektryczny/elektryczne.
    Jest awaryjny a jak coś pójdzie to praktyka pokazuje że nie radzą
    sobie nawet autoryzowane serwisy w naszym kraju.
    Rozsądna hybryda to taka która mało pali, ma odpowiednio duże
    akumulatory aby po mieście na trasie dom-praca nie włączać
    silnika spalinowego. No i takie już są, ale cena dalej zabija.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-05-28 22:21:54
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 28 May 2019 11:18:39 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >będzie w Europie duopol Renault i Volswagen

    Jeszcze jest PSA, z przyległościami ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 9. Data: 2019-05-29 09:53:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-05-28 o 22:21, j...@i...pl pisze:

    > Jeszcze jest PSA, z przyległościami ;)

    PSA to taka dość niszowa "marka"... :-)

    SPRZEDAŻ AUT NA ŚWIECIE W 2018 ROKU: TOP 5O MAREK

    1. Toyota 8 091 277
    2. Volkswagen 6 746 204
    3. Ford 5 329 290
    4. Honda 4 966 037
    5. Nissan 4 750 863
    6. Hyundai 4 076 913
    7. Chevrolet 3 881 747
    8. Suzuki 3 046 585
    9. Kia 2 638 782
    10. Mercedes 2 551 806
    11. Renault 2 288 406
    12. BMW 2 077 314
    13. Audi 1 812 411
    14. Mazda 1 550 131
    15. Jeep 1 548 333
    16. Peugeot 1 533 574
    17. Geely 1 384 836
    18. Fiat 1 377 699
    19. Buick 1 291 266
    20. Skoda 1 243 494
    21. Mitsubishi 1 060 436
    22. Subaru 1 053 457
    23. Opel/ Vauxhall 1 005 340
    24. Citroen 1 000 273

    Zusamen do kupy mają mniej niż Kia :-)

    Po zsumowaniu marek wyjdzie, że największa firma to VW i Renault. Choć
    grupa VW, będąca właścicielem kilku marek to nie to samo, co alians
    Renault (są powymieniani akcjami: Renault, Nissan i Mitsubischi i kilka
    innych).
    Dzieje się też na innych niż europejski - rynkach. Suzuki wchodzi w
    alians z Toyotą - nowa RAV4 będzie elektryczna i produkowana przez
    Suzuki. Za to Toyota przejmie od Suzuki modele Ciaz i Ertiga. Jeśli to
    się sformalizuje, Toyota będzie największym producentem, no chyba że
    Renault łyknie Fiata :-) Ale będą szły łeb w łeb, zostawiając z tyłu VW.

    https://glowny-mechanik.pl/2019/03/25/w-polskiej-fab
    ryce-toyoty-beda-produkowane-silniki-dla-suzuki/
    https://gaadiwaadi.com/suzuki-to-sell-toyota-rav4-ba
    sed-electric-suv-in-europe/

    Sprzedaż samochodów na świecie w 2018 r. (w nawiasie: wzrost/spadek
    sprzedaży; udział w globalnym rynku):
    Volkswagen Group - 10 830 625 szt. (+2,2 proc.; 11,4 proc.)
    Toyota Group - 10 520 625 szt. (+2,2 proc.; 11,1 proc.)
    Renault-Nissan Alliance - 10 360 992 szt. (+1,3 proc.; 10,9 proc.)
    General Motors - 8 786 987 szt. (-2,0 proc.; 9,2 proc.)
    Hyundai Kia - 7 507 945 szt. (+3,2 proc.; 7,9 proc.)
    Ford Group - 5 734 306 szt. (-8,9 proc.; 6,0 proc.)
    Honda Motor - 5 265 125 szt.(-0,6 proc.; 5,5 proc.)
    FCA - 4 840 664 szt. (+0,0 proc.; 5,1 proc.)
    PSA - 4 125 683 szt. (-2,9 proc.; 4,3 proc.)
    Suzuki - 3 213 224 szt. (+1,2 proc.; 3,4 proc.)

    T.

  • 10. Data: 2019-06-01 18:52:02
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 29 May 2019 09:53:06 +0200, "T." <k...@i...pl> wrote:

    >Zusamen do kupy mają mniej niż Kia :-)

    Mnie wychodzi ponad 3,5 mln. Peugeot + Citroen + Opel.