  • 11. Data: 2010-01-17 13:47:57
    Temat: Re: Szybkość Internetu - od czego zależy
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Czy można to sprawdzić na używanym komputerze?

    Tak na 100% nie można sprawdzić, ale możesz wejść na www.speedtest.net i
    www.pingtest.net. Jeśli komputer z wolniejszym internetem wyjdzie gorzej w
    Speedtest to coś ogranicza szybkość internetu tj. szerokość pasma (może to
    być sugestia ograniczonego pasma przez administratora). Jeśli ma wyraźnie
    gorsze pingi, może to być sugestia niskiego priorytetu ruchu.

    > Oczywiście chodzi mi tylko o wyświetlenie i porównanie ustawień,
    > a nie o zmienianie czegokolwiek.
    > Inni użytkownicy tego komputera też odczuwają różnicę.
    > Każdy użytkownik działa tam na koncie administratora.
    > Administrator sieci pojawia się tam sporadycznie i jest mało
    > komunikatywny.

    Aha, jeszcze podstawowa sprawa - czy sieć wygląda tak:
    a) dostawca internetu ---> router z własnym IP ---> wasze komputery
    czy:
    b) dostawca internetu ---> switch/hub bez IP ---> wasze komputery.
    Jeśli sieć jest typu b, szukałbym rozwiązania problemu po stronie dostawcy,
    jeśli jest typu a, szukałbym rozwiązania problemu w routerze, bo w takim
    przypadku dostawca widzi waszą sieć jako jedną całość i nie może nic
    ograniczyć dla poszczególnych komputerów.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 12. Data: 2010-01-17 14:22:33
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Czytaj, co sie do Ciebie pisze... Qos - ogolnie sprowadza sie do ustawienia
    szybkosci transferu dla danego lacza (komputera).

  • 13. Data: 2010-01-17 14:42:57
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "oIo" <j...@m...pl> wrote in message
    > Dość często korzystam z komputerów w małej sieci lokalnej.
    > Sieć jest połączona z Internetem jako całość.
    > Na jednym z komputerów w tej sieci Internet śmiga aż miło,
    > naprawdę przyjemnie się przeszukuje różne strony, które
    > otwierają się błyskawicznie.
    > Na drugim z komputerów na otwarcie dowolnej strony czeka
    > się bardzo długo. To samo po kliknięciu na jakiś link.
    > Korzystam z tych komputerów grzecznościowo, więc nie
    > wypada mi dopytywać.

    moze zalezec od dziesiatek rzeczy jak gdzie faktycznie leci ruch docelowy,
    konfiguracji routera (firewall, QoS), priorytetow na switchu, jakosci
    okablowania, karty sieciowej, ogolnej 'predkosci' komputerow, systemu
    operacyjnego, konfiguracji tcp\ip, przegladarek, pluginow i toolbarow
    w przegladarkach, trojanow i robali, aplikacji w tle, firewalla softowego,
    antywirusa, itd. itp.

    bez dokladnego sprawdzenia krok po kroku nie da sie ustalic przyczyny,
    mozna sobie tylko strzelac z szansa ze sie trafi jezeli to jakis
    popularny lub banalny problem

  • 14. Data: 2010-01-17 16:36:35
    Od: "oIo" <j...@m...pl>

    Bardzo Ci dziękuję.

> [...]
    (może to być sugestia ograniczonego pasma przez
    > administratora). Jeśli ma wyraźnie gorsze pingi, może to być sugestia niskiego
    Sprawdzę to przy najbliższej wizycie, być może już jutro.

> [...]
    jest typu a, szukałbym rozwiązania problemu w
    > routerze, bo w takim przypadku dostawca widzi waszą sieć jako jedną całość i nie
    Czy można to sprawdzić mając dostęp do 2 komputerów z tej sieci?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 15. Data: 2010-01-17 20:16:51
    Od: Michał Bień <m...@i...pl>

    W dniu 2010-01-17 08:40, oIo pisze:

    > Pytam jednak tutaj nie tylko z ciekawości, ale żeby wnioski
    > zastosować na moim domowym komputerze, na którym
    > Internet mógłby być szybszy. W każdym razie dobrze by było
    > wycisnąć z niego jak najwięcej.

    Pewnie jeden z nich nie ma Pentium4, bo te "sprzętowo przyspieszały
    internet", jakby wierzyć reklamom intela z początków netburst.

    A poważnie - na tak opisany problem i zadane pytanie nie da się
    odpowiedzieć - można tylko zgadywać za pomocą szklanej kuli - to może
    zależeć od zbyt wielu czynników - sprzętowych, programowych czy
    konfiguracji sieci.
    A tak poza tym, to tu zdecydowanie NTG.

    Michał Bień