    From: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szybkość Internetu - od czego zależy
    Date: Sun, 17 Jan 2010 14:47:57 +0100

    > Czy można to sprawdzić na używanym komputerze?

    Tak na 100% nie można sprawdzić, ale możesz wejść na www.speedtest.net i
    www.pingtest.net. Jeśli komputer z wolniejszym internetem wyjdzie gorzej w
    Speedtest to coś ogranicza szybkość internetu tj. szerokość pasma (może to
    być sugestia ograniczonego pasma przez administratora). Jeśli ma wyraźnie
    gorsze pingi, może to być sugestia niskiego priorytetu ruchu.

    > Oczywiście chodzi mi tylko o wyświetlenie i porównanie ustawień,
    > a nie o zmienianie czegokolwiek.
    > Inni użytkownicy tego komputera też odczuwają różnicę.
    > Każdy użytkownik działa tam na koncie administratora.
    > Administrator sieci pojawia się tam sporadycznie i jest mało
    > komunikatywny.

    Aha, jeszcze podstawowa sprawa - czy sieć wygląda tak:
    a) dostawca internetu ---> router z własnym IP ---> wasze komputery
    czy:
    b) dostawca internetu ---> switch/hub bez IP ---> wasze komputery.
    Jeśli sieć jest typu b, szukałbym rozwiązania problemu po stronie dostawcy,
    jeśli jest typu a, szukałbym rozwiązania problemu w routerze, bo w takim
    przypadku dostawca widzi waszą sieć jako jedną całość i nie może nic
    ograniczyć dla poszczególnych komputerów.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze