  • 31. Data: 2013-08-06 13:48:34
    Temat: Re: Szybkochłodząca lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Tylko że taka gaśnica wypsika się pewnie maksymalnie w 15s, pytanie
    > czy można przerwać psikanie, poczekać parę godzin i jechać dalej?
    > Przypuszczam, że wątpię... Ale może warto spróbować :]

    A to niby dlaczego? Przecież to jest po prostu zbiornik na ciekły dwutlenek
    węgla wyposażony w zawór. Można gasić (pragnienie) etapami. Jakby gaśnicy
    było mało, bo żuli dużo, można zamówić cysternę z płynnym CO2 -- taką, jak
    mają przy szklarniach. Tam się tego gazu używa do karmienia roślinek.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2013-08-06 13:56:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan John Smith napisał:

    > Pracowałem w czeskim browarze, tam robią piwo w 7°C,
    > a majstrowie (w czasie pracy) piją tylko takie piwo.

    W pracy człowiek nie jedną mękę znosi. Trzeba było spytać,
    co piją jak skończą szychtę.

    Jarek

    --
    Pane prezidente a ještě stěžuju si
    že mi podražili pivo jogurty párky i trolejbusy

  • 33. Data: 2013-08-06 13:58:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 13:42:31 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Najmniej kilka godzin czekania. W teorii, bo w praktyce może być gorzej.

    > No właśnie jest w tym pewien problem, wspomnałem już o mim. Peltier
    > potrafi wytworzyć różnicę temperatur, ale trzeba jeszcze gdzieś
    > to ciepło odprowadzić w cholerę, bo on je tylko przerzuca kilka
    > milimetrów dalej.

    No ale np. procesor w komputerze tez wytwarza te kilkadziesiąt W ciepła i radiator z
    wentylatorem jakoś sobie radzi, i to zamknięty w puszce. Przecież żeby wyssać ciepło
    z tych kilku browarów i rozproszyć dookoła to nie trzeba technologii kosmicznej? :>

    L.

  • 34. Data: 2013-08-06 14:38:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > No ale np. procesor w komputerze tez wytwarza te kilkadziesiąt W ciepła
    > i radiator z wentylatorem jakoś sobie radzi, i to zamknięty w puszce.

    Nikt nie broni spróbować. Ale żeby nie było, że nie ostrzegałem. Aby
    praca nie poszła na marne, radzę od razu strugać coś wodoodpornego.

    > Przecież żeby wyssać ciepło z tych kilku browarów i rozproszyć dookoła
    > to nie trzeba technologii kosmicznej? :>

    Kilka browarów?! Coś musiało ostatnio pragnienie mocno osłabnąć P.T. żulom.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2013-08-06 14:50:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > było mało, bo żuli dużo, można zamówić cysternę z płynnym CO2 -- taką, jak
    > mają przy szklarniach. Tam się tego gazu używa do karmienia roślinek.

    Używałem kiedyś gaśnic CO2 w kinie do chłodzenia soków w kartonikach.
    Było skuteczne. Soczki wkładałem do kartonu i wpuszczałem CO2.
    Gaśnice były już po demontażu (wymiana na inne), jedna mała (jakieś 2
    litry?) wystarczyła na dość długo.
    Ale dla browarka na kilka osób jedna taka może wystarczyć tylko na jeden
    wieczór.

    Inny pomysł:
    Tak, jak koledzy już podpowiadali - wykonać lodówkę. Ale zrobić pojemnik
    z wodą (może nawet słoną, lub płyn do chłodnic) i zakupiony browarek
    utopić w tej wodzie/płynie. Woda ma dużo większą pojemność cieplną niż
    powietrze, więc szybkość chłodzenia znacznie większa, zaś zimną wodę
    można zacząć przygotowywać już rano.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 36. Data: 2013-08-06 14:53:21
    Od: "Mamba" <z...@p...onet.pl>

    Tylko że taka gaśnica wypsika się pewnie maksymalnie w 15s, pytanie czy
    można przerwać psikanie, poczekać parę godzin i jechać dalej? Przypuszczam,
    że wątpię... Ale może warto spróbować :]

    Rzecz jest sprawdzona, że tak powiem empirycznie.

    Potrzebna jest porządna 6kg gaśnica śniegowa. Posiada ona zawór służący do
    dozowania ilości CO2. Wylatujące CO2 ma temperaturę ok. -78 st. C, woda w
    wiadrze zamarza błyskawicznie.
    Gwarantuję, że piwo włożone do wiaderka z woda schładzane jest bardzo
    szybko, aczkolwiek najlepiej sprawdza się przy bezpośrednim podawaniu na
    butelkę (butelki z wódką).

    Mamba

  • 37. Data: 2013-08-06 14:54:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 14:38:51 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Kilka browarów?! Coś musiało ostatnio pragnienie mocno osłabnąć P.T. żulom.

    Nie miałem zamiaru budować komory na -naście browarów, można chłodzić po kolei :P

    L.

  • 38. Data: 2013-08-06 15:10:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Nie miałem zamiaru budować komory na -naście browarów, można chłodzić po
    > kolei :P

    Przecież się pobiją! A przynajmniej temat, komu należy w pierwszej
    kolejności (bo ma legitymację kombatanta, dziecko na ręku, jest w ciąży),
    zdominuje całość dyskusji.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2013-08-06 15:18:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 sierpnia 2013 15:10:38 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Przecież się pobiją! A przynajmniej temat, komu należy w pierwszej
    > kolejności (bo ma legitymację kombatanta, dziecko na ręku, jest w ciąży),
    > zdominuje całość dyskusji.

    Ale za to poczuję się jak udzielny władca :] Wyobraź sobie takie stado w upale,
    spragnione, czekające na zimnego browara. Zrobią wszystko co im każę :P

    L.

  • 40. Data: 2013-08-06 15:27:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Ale za to poczuję się jak udzielny władca :] Wyobraź sobie takie stado
    > w upale, spragnione, czekające na zimnego browara. Zrobią wszystko co
    > im każę :P

    Dopiero ten argument mnie przekonał!

    Jarek

    --