  • 111. Data: 2013-08-13 09:19:00
    Temat: Re: Szybkochłodząca lodówka
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Friday, August 9, 2013 3:23:12 PM UTC+2, Krenauer wrote:
    > Wystarczy obniżyć cisnienie do ok. 20 mBar, a całą robotę wykona za nas sama
    > woda. Co zrobić z lodem lub zimną wodą, to chyba wiesz.

    Dobre to :] Patrzyłem na pompy próżniowe, czy takim jednofazowym klamotem o mocy
    około 150W, który kosztuje te 400-500 zł da się coś takiego zrobić, czy trzeba coś
    bardziej profesjonalnego?
    Niby producent deklaruje ciśnienie do 0,2 mbara, ale pytanie czy to wiarygodne, oraz
    czy to nie jest ciśnienie np. przy powierzchni tłoka, a po dołączeniu rurki i
    pojemnika już może nie być tak kolorowo :>

    L.

  • 112. Data: 2013-08-13 12:02:14
    Od: shg <s...@g...com>

    On Monday, August 5, 2013 3:39:55 PM UTC+2, Lisciasty wrote:
    > Jest potrzeba, aby schłodzić coś w miarę szybko. Wymyśliłem, iż sklecę lodówkę z
    modułów Peltiera, ale czy to dobry pomysł? Gabaryty, prądożerność i wygląd są
    nieistotne :>

    Gaśnica śniegowa, albo odwrócona butla z CO2.
    Piwo do izolowanego pojemnika (bardzo nieszczelnego) i dwutlenkiem węgla do środka.
    Wylatując z butli część się zestali, a część wyparuje (dlatego nie może to być
    zamknięty pojemnik). Wszystko to się oczywiście ochłodzi.
    574 kJ/kg, w "dużej" butli (takiej jak spawacze używają) jest jakieś 30 kg.
    Napełnienie takiej to jakieś 100 zł pozostaje jeszcze kwestia kaucji i dzierżawy, no
    chyba że masz własną. Kilogram wystarczy na jakieś 10 piw.

  • 113. Data: 2013-08-13 14:50:22
    Od: Krenauer <K...@p...onet.pl>

    On Tue, 13 Aug 2013 00:19:00 -0700 (PDT), Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

> [...]
    czy to nie jest ciśnienie np. przy powierzchni tłoka, a po dołączeniu rurki i
    pojemnika już może nie być tak kolorowo :>

    Tutaj bardziej potrzebny jest wydatek, niż niskie ciśnienie (aby zestalić wodę o
    temperaturze ca. pokojowej, trzeba jej odparować ok. 1/5 objętości). Można
    zrobić pompę dwustopniową - pierwszy stopień oparty o pompkę wodną (duża
    wydajność, podciśnienie zależy od temperatury wody - im zimniejsza tym lepiej),
    drugi stopień to konwencjonalna pompa próżniowa - w takich warunkach ma dużą
    wydajność.

  • 114. Data: 2013-08-13 15:00:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Tuesday, August 13, 2013 2:50:22 PM UTC+2, Krenauer wrote:

> [...]
    > drugi stopień to konwencjonalna pompa próżniowa - w takich warunkach ma dużą

    Eh, im dalej w las, tym więcej drzew :/
    A pomyśleć, że chciałem się jedynie zimnego browara napić ;)

    L.

  • 115. Data: 2013-08-13 15:42:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 06:00:29 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Eh, im dalej w las, tym więcej drzew :/
    > A pomyśleć, że chciałem się jedynie zimnego browara napić ;)

    Niestety - gdyby to takie proste bylo, to by mozna bylo w sklepie
    kupic za 50 zl :-)

    Proponuje sie przeprosic ze zwyklym lodem zabranym z domu.

    J.

  • 116. Data: 2013-08-13 16:59:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Eh, im dalej w las, tym więcej drzew :/
    > A pomyśleć, że chciałem się jedynie zimnego browara napić ;)

    To się właśnie nazywa "wielkie ssanie na browar".

    --
    Jarek

  • 117. Data: 2013-08-13 21:35:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-08-13 09:19, Lisciasty pisze:

> [...]
    oraz czy to nie jest ciśnienie np. przy powierzchni tłoka, a po dołączeniu rurki i
    pojemnika już może nie być tak kolorowo :>

    Musisz zejść z ciśnieniem poniżej punktu potrójnego, czyli 6 mbarów.
    Ale to i tak bez sensu, w ten sposób odgazujesz piwo.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 118. Data: 2013-08-13 22:32:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 13 sierpnia 2013 21:35:52 UTC+2 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > Musisz zejść z ciśnieniem poniżej punktu potrójnego, czyli 6 mbarów.
    > Ale to i tak bez sensu, w ten sposób odgazujesz piwo.

    Nieno, jakie piwo? Idea była żeby robić lód z wody, a potem wrzucać go np. do
    rezerwuaru w kiblu, gdzie leżakują browary :>

    L.