  • Data: 2013-08-06 23:41:15
    Temat: Re: Szybkochłodząca lodówka
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06-08-2013 22:25, Lisciasty wrote:

    > Nie przeczę że taka opcja byłaby wyśmienita, ale mi chodzi o warunki polowe,
    camping odległy o 10km od wioski, w której to wiosce być może da się kupić coś
    lepszego niż bełt z grupy żywiec czy kompanii piwowarskiej. A jeżeli się nawet uda,
    to i tak nikt tam nie trzyma tego w lodówce, nie chucha ani dmucha :]

    Czyli napój chmielowy, piwem tego nazwać nie można.

    A apropo pytania wątkowego, dosłownie potraktowanego. Widziałem
    aparaturę do chłodzenia piwa po pasteryzacji, wymienniki ciepła
    przepływowe, pierwszy etap zimna woda, drugi etap ciekły azot. Piwo
    schładzane z około 70°C do około 10°C w czasie krótszym od 10 sekund.
    Masz odpowiedź. :)
    Przez wymiennik ciepła przechodziły hektolitry piwa na godzinę.
    K.