  • Data: 2010-05-19 17:47:48
    Temat: Re: Szybki skaner do archiwizacji
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Aparat cyfrowy. Moze byc epsona. No i statyw. Jak beda ksiazki to
    > jeszcze szybe za "czy pińdziesiąt".
    >
    > Naprawde.
    > Warto zwrocic uwage aby aparat mial albo fajny soft do instalacji na
    > kompie albo pilota. Olej skaner.

    Sam prywatnie często korzystam z cyfrówki zamiast skanera, ale w tym
    przypadku raczej nie. Po pierwsze, skaner będzie obsługiwany specjalnym
    softem do archiwizacji. Z aparatem bezpośrednio raczej nie będzie
    współpracował, nie jestem nawet pewien, czy da się go nakarmić JPEG-ami.
    Po drugie, problem oświetlenia - aby było równomierne i nie robiło
    odblasków na szybie, czyli będzie jeszcze potrzebny stół duplikacyjny.
    Po trzecie, cyfrowe kompakty i kitowe zoomy lustrzanek mają nieprzyjemny
    zwyczaj wprowadzania beczki na szerokim końcu. (Bardziej przyzwoity
    sprzęt wyjdzie poza budżet.) Da się skorygować, ale trzeba w to się
    bawić. W sumie - IMHO za dużo zachodu.

    Pozdrawiam,

    Piotr