  • 71. Data: 2013-05-02 17:24:24
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 5182082c$0$26690$6...@n...neostrada.pl

    > Nie, to bardzo dobry przykład. Skoro na Androida są substytuty OE to
    > dlaczego ich nie używasz? :-D

    Strasznie :) głupie argumenty -- i na Androida nie ma OE,
    i na Windows Vista/7/8 nie ma. I tu, i tu są (jak określiłeś
    nieprawdziwie) substytuty. Weź kiedyś do swej ręki smartfon
    czy tablet z Androidem -- a patrząc na Windows, pożałujesz,
    że jadłeś. :)

    -=-

    Windows NT miał podbić świat -- i nawet tak stało się.
    Miał być dumną kontynuacja DECowskich rozwiązań, ale
    DEC dodawał dokumentację do swych produktów i dbał
    o swych klientów a znalezienie błędu w DECowskich
    produktach było niemal niemożliwe, gdyż były to
    produkty dojrzałe.

    M$ miał w dupie drobnych (takich jak Wy, uczestnicy tych
    dyskusji; wielkich niemal nosił na rękach -- wiem, bo
    miałem kontakty ;) z ludźmi pracującymi w poważnych
    firmach) klientów, nie dawał żadnej (niby nawet mam
    dokumentację PC -- ale z zamierzchłych czasów i sprzedawaną
    za ciężkie (ja mam, bo uczelnia kupiła komuś, kto przekazał
    to mnie) pieniądze, nie zaś dokumentację dodawaną do
    sprzedawanych produktów) dokumentacji i wypuszczał
    produkty najeżone błędami, niedojrzałe, nastawione
    na szybki zysk osiągany dzięki tak zwanym wodotryskom,
    marketingowi i mydleniu oczu.

    -=-

    To nie jest tak, że M$ wymyślił pocztę elektroniczną i OE,
    po czym inni pisali substytuty OE. Informatyka jest stara
    jak ludzkość, a komputeryzacja nie zaczyna się na M$.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 72. Data: 2013-05-02 17:32:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" klss91$pop$...@d...me

    :>>> no, przeciez SoC z Atomami sa. pradozernosc maja w normie,
    :>>> wydajnosciowo rozkladaja wielordzeniowe army na lopatki

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Atom_%28system_on_chip%
    29

    A jak wygląda sprzedawalność tych atomowych urządzeń?
    W 2012 roku nastąpił przełom -- Google znienacka rozpanoszyły
    się swoim Androidem. Proces technologiczny trwa dłużej niż
    miesiąc czy nawet rok -- stąd należy spodziewać się
    bezwładnościowego produkowania atomów.

    Ale jak te atomy mają się na rynku? Jak wygląda liczbowo
    przyrost sprzedawanych urządzeń opartych o atomy Intela?
    Ja raczej widzę (na sklepowych półkach) wycofywanie się
    producentów z budowania komputerów opartych o atomy Intela.
    Widzę to wycofywanie się i czytam o tym w różnych czasopismach...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 73. Data: 2013-05-02 18:26:12
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-02 17:24, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    [...]
    > Weź kiedyś do swej ręki smartfon
    > czy tablet z Androidem -- a patrząc na Windows, pożałujesz,
    > że jadłeś. :)
    Mój smartfon prawie cały czasz dzieli miejsce na biurku z moim
    blaszakiem. I rzeczywiście, gdy po przyjrzeniu się WinXP chodzącemu na
    dwóch 24" monitorach spojrzę na 5" ekran smartfona to mam odruch
    wymiotny. :-D

    > To nie jest tak, że M$ wymyślił pocztę elektroniczną i OE,
    > po czym inni pisali substytuty OE. Informatyka jest stara
    > jak ludzkość, a komputeryzacja nie zaczyna się na M$.
    Wow, a to ci dopiero nowość! :-D

  • 74. Data: 2013-05-02 18:39:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 518293ae$0$26695$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > blaszakiem. I rzeczywiście, gdy po przyjrzeniu się WinXP chodzącemu
    > na dwóch 24" monitorach spojrzę na 5" ekran smartfona to mam odruch

    Akurat kupno smartfonu czy tabletu z większym ekranem nie jest
    problemem. Obok cali są jeszcze piksele. :) Ponadto smartfony
    z Windows też miewają małe ekrany.

    > Wow, a to ci dopiero nowość! :-D

    Póki wydawane są pieniądze publiczne -- Windows i x86 mają szanse.
    Gdy człowiek wydaje swoje własne pieniądze -- woli to co tanie
    i użyteczne zarazem. A 'użyteczne' nie jest tożsame z 'zawierającym
    OE'. :) Porównanie użyteczności Androida z użytecznością Windows
    jest druzgocące dla Windows. Jeśli do tego dodać niezawisłość ;)
    i cenę -- kres Windows i x86 widać wyraźnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 75. Data: 2013-05-02 18:51:16
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 2 May 2013 17:24:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    > o swych klientów a znalezienie błędu w DECowskich
    > produktach było niemal niemożliwe, gdyż były to

    A co ma z tym DEC wspolnego? Nie pomerdalo Ci sie cosik?

    > To nie jest tak, że M$ wymyślił pocztę elektroniczną i OE,
    > po czym inni pisali substytuty OE. Informatyka jest stara
    > jak ludzkość, a komputeryzacja nie zaczyna się na M$.

    Serio?? Wooow... co ty powiesz.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 76. Data: 2013-05-02 18:56:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 518200d1$0$1250$6...@n...neostrada.pl

    > Fakt, różnych odmian Angry Birds jest całkiem sporo. :-D

    Każdy wyszukuje to, co jemu jest potrzebne. :)

    > No bo AutoCAD-a, Matlaba, Specctry, Programu Płatnika, Subiekta czy
    > innego WFMaga na Androida to chyba jeszcze nikt nie zrobił. :-D I pewnie
    > szybko nie zrobi. Pomijając już sensowność pracy na śmiesznej wielkości
    > ekranikach (bo jakoś nie słyszałem np. o 24" tabletach, a tymbardziej o

    Nie ośmieszaj się -- smartfon czy tablet można podłączyć do ogromnego monitora bez
    trudu.

    > smartfonach :-D ). No i dochodzi do tego brak w standardzie porządnej
    > klawiatury i urządzenia wskazującego.

    Bo klawiatura dotykowa jest zdecydowanie lepsza -- i szybsza,
    i mniej zawodna, i wytrzymalsza... :)

    Chyba warto zakończyć tę rozmowę -- skoro rozmawiam z kimś,
    kto NA PEWNO NIGDY nie używał smartfonu z Androidem. Gdybyś
    używał -- znałbyć zalety dotykowego ekranu. Zresztą -- Windows 8
    też jest Ci obcy. :)

    > Poza tym smartfony i tablety jako
    > pamięci masowej używają mocno podatnych na zużycie kart SD i chyba nikt
    > rozsądny nie chciałby trzymać wyników swojej pracy na czymś takim. No
    > chyba że robiłby backupy na blaszaka z RAID1. :-D

    Możesz podłączyć bez trudu dowolne inne pamięci, w tym ogromne dyski HDD. :)

    > BTW. Nawet androidowe przeglądarki (ta standardowa i Firefox)

    Łomatko!!! Tam jest cała masa przeglądarek, a Ty raptem widzisz dwie. :)
    Chociaż jeden raz zajrzałeś do wiadomego sklepu? Raczej nie. :)

    > są IMO do
    > dupy. Tego się nie da wygodnie używać, przynajmniej na moim 5"

    A ja używam na mniejszym. I mam wady wzroku.

    > smartfonie. A oglądanie na takim smartfonie zdjęć czy filmików również
    > należy traktować jedynie jako ciekawostkę.

    Owszem -- bo ani razy smartfon nie zawiesił się w trakcie oglądania filmu. :)
    Jest to naprawdę ciekawe. :)

    -=-

    -- To niemożliwe, że ten człowiek je 5 tysięcy kilokalorii dziennie.
    -- Dlaczego tak uważasz?
    -- Bo nie można codziennie jeść tak dużo kartofli. :)

    Tak wygląda moja rozmowa z takimi jak Ty, którzy uważają, iż tradycyjną
    klawiatura jest koniecznością :) (kiedyś uważano, że koniecznością są
    dziurkarki do kart -- być może nie wiesz, o czym piszę) a ogromny ekran
    jest dobrodziejstwem. Tymczasem klawiaturę i myszkę można zastąpić ekranem
    dotykowy, zaś o jakości ekranu nie decydują tylko cale przekątnej, ale inne
    parametry.

    I akurat ja nie piszę o monitorach. Tych M$ nijak nie lansował.
    USB, 3.5 calowa dyskietka, x86, Windows i DOS -- to (miedzy
    innymi) są produkty M$.

    -=-

    Wracając do kart pamięci -- żadnej nie uszkodziłem inaczej,
    niż mechanicznie. Miały zbyt słabe obudowy. :) A mam ,,kilka''
    kart pamięci i penflaszek. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2013-05-02 18:59:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R.e.m.e.K" 51829986$0$1227$6...@n...neostrada.pl

    > A co ma z tym DEC wspolnego? Nie pomerdalo Ci sie cosik?

    A co wspólnego ma samochód z autobusem? ;)
    Albo ABS z hamulcami? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 78. Data: 2013-05-02 19:03:51
    Od: s...@g...com

    Tydzień temu wygrałem przez przypadek na allegro aukcje na tablet na 250 zł - żaden
    cud techniki. I "to coś" działa.
    Oczywiście ma swoje wady: mały ekran, klawiatura dotykowa.
    Ale jedna rzecz:
    Od włączenia mineło ok 40 sek jak pojawiła mi się strona google...
    Na kompie ponad minuta...

  • 79. Data: 2013-05-02 19:14:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-02 18:39, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    [...]
    > Akurat kupno smartfonu czy tabletu z większym ekranem nie jest
    > problemem.
    Nie jest? Bo ja czytałem, że 5" ekrany dosyć powszechnie uważa się za
    zbyt duże dla smartfonów. I szkoda, że czytałem to po tym, gdy już
    kupiłem mojego. :-D Bo rzeczywiście jest trochę za duży - niezbyt dobrze
    leży w dłoni. Natomiast 20" tablety to nowość której chyba nie ma
    jeszcze na rynku - AFAIR Panasonic dopiero zapowiedział coś takiego.

    > Obok cali są jeszcze piksele. :)
    No i co te piksele niby mają dawać? Czy np. przeglądarka będzie lepiej
    wyglądać na 5" smartfonie z ekranem o rozdzielczości 4k niż na np. 24"
    monitorze o rozdzielczości 1920x1200? :-D

    > Porównanie użyteczności Androida z użytecznością Windows
    > jest druzgocące dla Windows.
    Co masz na myśli mówiąc o użyteczności Androida? Angry Birds? :-D

    > Jeśli do tego dodać niezawisłość ;) i cenę -- kres Windows
    > i x86 widać wyraźnie. :)
    No, wszelakiej maści datacenter chodzące na tabletach z Androidem to
    będzie dopiero coś. :-D A ci inżynierowie malujący coś a CAD-ach na
    super dokładnych dotykowych ekranach pojemnościowych... :-D BTW. Jak tam
    w spółce Android+ARM wygląda wsparcie dla wirtualizacji?

  • 80. Data: 2013-05-02 19:20:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-02 18:51, R.e.m.e.K wrote:
    [...]
    > A co ma z tym DEC wspolnego? Nie pomerdalo Ci sie cosik?
    Pewnie chodzi mu o to, że zespół który tworzył NT (a w szczególności
    Dave Cutler) wcześniej pracował dla DEC-a nad VMS-em.