  • 81. Data: 2013-05-02 19:31:40
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 2...@g...co

    : Tydzień temu wygrałem przez przypadek na allegro aukcje na
    : tablet na 250 zł - żaden cud techniki. I "to coś" działa.
    : Oczywiście ma swoje wady: mały ekran, klawiatura dotykowa.

    Posprzątaj (odkurzaczem lub czymś podobnym) tradycyjną klawiaturę
    i przetrzyj dotykowy ekran. :) I sprawdź, jak szybko można pisać
    na dotykowej, nawet na ekranie o przekątnej paru cali, a jak powoli
    na tradycyjnej.

    Chyba trzeba być bardzo odpornym, aby nie zauwazyć, że
    rozpoznawanie mowy i programy domyślające się, co piszący
    ma swej myśli, gdy ciaga palcem po klawiatuturze, są
    ogromnymi udogodnieniami. :)

    : Ale jedna rzecz:
    : Od włączenia mineło ok 40 sek jak pojawiła mi się strona google...
    : Na kompie ponad minuta...

    U mnie wybudzenie Windows trwa kilka sekund.
    Trudno mi powiedzieć, ile czasu trwa
    uruchomienie smartfonu -- bo rzadko go włączam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 82. Data: 2013-05-02 19:39:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 51829f06$0$1265$6...@n...neostrada.pl

    > Nie jest? Bo ja czytałem, że 5" ekrany dosyć powszechnie uważa się za
    > zbyt duże dla smartfonów. I szkoda, że czytałem to po tym, gdy już
    > kupiłem mojego. :-D Bo rzeczywiście jest trochę za duży - niezbyt dobrze
    > leży w dłoni. Natomiast 20" tablety to nowość której chyba nie ma
    > jeszcze na rynku - AFAIR Panasonic dopiero zapowiedział coś takiego.

    Akurat ja widziałem tablety tak duże, ale IMO przydatność
    ich jest... Jakby to określić... Problematyczna.

    > No i co te piksele niby mają dawać? Czy np. przeglądarka będzie lepiej
    > wyglądać na 5" smartfonie z ekranem o rozdzielczości 4k niż na np. 24"
    > monitorze o rozdzielczości 1920x1200? :-D

    Dla mnie brakuje pikseli na atomowym netbooku.
    Porównywałem (a mam wady wzroku, w tym i dalekowzroczność,
    i astygmatyzm) ekrany smartfonów -- i twierdzę, ż wysoka
    rozdzielczość jest co najmniej mile widziana. Oczywiście
    nie jest bez znaczenia technologia -- smartfony i tablety
    mają coraz ciekawsze ekrany.

    > Co masz na myśli mówiąc o użyteczności Androida? Angry Birds? :-D

    Akurat tego nie używałem. :) Domyślam się, że to gra -- bo taki
    jest Twój poziom. :) W wiadomym sklepie znajduje się nie masa,
    ale masa mas dobrego oprogramowania. Trudno znaleźć pomysł na
    nowy program. :)

    > No, wszelakiej maści datacenter chodzące na tabletach z Androidem to
    > będzie dopiero coś. :-D A ci inżynierowie malujący coś a CAD-ach na
    > super dokładnych dotykowych ekranach pojemnościowych... :-D BTW. Jak
    > tam w spółce Android+ARM wygląda wsparcie dla wirtualizacji?

    Ty naprawdę nie masz pojęcia, czym są ARMy.
    Rozmawiam ze ślepcem o kolorach. :)

    Może zanim zaczniesz pisać głupoty, zajrzyj do specyfikacji ARMów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 83. Data: 2013-05-02 19:48:06
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-02 18:56, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    [...]
    > Nie ośmieszaj się -- smartfon czy tablet można podłączyć do ogromnego
    > monitora bez trudu.
    Ale podstawowym problemem nie jest to, czy można do smartfona podłączyć
    monitor ale to, czy da się na nim uruchomić np. Płatnika. :-D

    BTW. Jak do mojego smartfona wyposażonego jedynie w USB mogę
    bezproblemowo podłączyć zewnętrzny monitor? :-D

    > Bo klawiatura dotykowa jest zdecydowanie lepsza -- i szybsza,
    > i mniej zawodna, i wytrzymalsza... :)
    No, a jej wygoda po prostu zwala z nóg. :-D

    > Chyba warto zakończyć tę rozmowę -- skoro rozmawiam z kimś,
    > kto NA PEWNO NIGDY nie używał smartfonu z Androidem. Gdybyś
    > używał -- znałbyć zalety dotykowego ekranu. Zresztą -- Windows 8
    > też jest Ci obcy. :)
    No, szczególnie w zimie gdy telefon chciałoby się obsługiwać w
    rękawiczkach to ekrany dotykowe (typowe, tj. pojemnościowe) są świetne.
    :-D Albo gdy ktoś ma duże paluchy i chciałby używać rysika. I tak, Win8
    jest mi obcy. :-D

    > Możesz podłączyć bez trudu dowolne inne pamięci, w tym ogromne dyski
    > HDD. :)
    Jak do mojego smartfona wyposażonego jedynie w USB mogę bezproblemowo
    podłączyć dysk PATA który wala mi się na półce a mógłby posłużyć za
    urządzenie do backupu? :-D

    > A ja używam na mniejszym. I mam wady wzroku.
    I pewnie właśnie dlatego masz te wady. :-D

    > Tak wygląda moja rozmowa z takimi jak Ty, którzy uważają, iż tradycyjną
    > klawiatura jest koniecznością :) (kiedyś uważano, że koniecznością są
    > dziurkarki do kart -- być może nie wiesz, o czym piszę) a ogromny ekran
    Pudło kolego. Z takimi kartami miałem do czynienia już w podstawówce
    (albo na początku liceum). :-D

    > Tymczasem klawiaturę i myszkę można zastąpić ekranem
    > dotykowy,
    Zastąpić można. Tylko niekoniecznie ma to sens.

    > zaś o jakości ekranu nie decydują tylko cale przekątnej, ale inne
    > parametry.
    Jakie? Waga? :-D Czy może współczynnik Cx? :-D

  • 84. Data: 2013-05-02 19:50:53
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Thu, 2 May 2013 16:33:23 +0200, R.e.m.e.K napisał(a):

    > ^^
    >
    > Przyganial kociol garnkowi.

    Ke? Podkręć jasność wypowiedzi.

  • 85. Data: 2013-05-02 19:56:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JDX" 5182a082$0$26701$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie chodzi mu o to, że zespół który tworzył NT (a w szczególności
    > Dave Cutler) wcześniej pracował dla DEC-a nad VMS-em.

    Tak. Gates zaczynał na DECowskich komputerach PDP. Odszedł
    do IBMa, z którym zbudował swoje marzenie -- IBM PC z DOSem,
    którego nie pisał. Po latach połączył się ponownie z firmą
    DEC, która wkrótce po tym upadła. :)

    WNT miał być dumną kontynuacja VMS. Nawet ma to swoje odbicie
    w nazwie: W to kolejna litera V, N -- po M, a po S jest T.
    (DEC lubował się w takich grach słownych)
    Interfejs graficzny niegotowego jeszcze WNT w połączeniu
    z W311fgg dał szał/szlagier -- W95, który początkowo niewiele
    różnił się od W311fwg. WNT powstawał w bólach i trzeba było
    na jego finalną wersję (nawet WXP nie osiągnął w pełni zamierzeń
    WNT) czekać i czekać... A zmęczony świat, widząc arogancję
    Gatesa i jego firmy M$, domagał się czegoś porządnego
    i godnego zaufania...

    M$ stłumił rozwój dobrych systemów operacyjnych, dobrego
    oprogramowania w ogóle i dobrych sprzętów, w tym także
    dobrych procesorów/CPU, dławiąc rynek swoim pokracznym
    pomysłem x86, równie swoim DOSem i później swoim WNT...

    Nadzieje związane z zaszczepieniem M$ ludźmi z DEC okazały się płonne.

    Ale i Unix zaczynał się na DECowskiej maszynie PDP.
    Z Uniksa powstały różne systemy, w tym także Linuks,
    który obecnie zdobywa świat w ,,ubraniu'' Androida.

    -=-

    DEC (jak Hitler) pokazał, czym grozi składanie nadziei w ręce rzekomego geniusza. :)
    Dzięki arogancji M$ do łask wracają pomysły oddania tego świata w ręce społeczeństwa
    i poddania tegoż świata społecznemu nadzorowi, w tym i ludziom... Jakby to
    określić...
    Spoza branży. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 86. Data: 2013-05-02 19:56:47
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 02 May 2013 19:20:56 +0200, JDX napisał(a):

    > On 2013-05-02 18:51, R.e.m.e.K wrote:
    > [...]
    > Pewnie chodzi mu o to, że zespół który tworzył NT (a w szczególności
    > Dave Cutler) wcześniej pracował dla DEC-a nad VMS-em.

    Ale pisanie o DECu jako tworcy podwalin systemow Microsoftu, tylko dlatego,
    ze ich byly pracownik maczal w tym palce, jest delikatnie mowiac naduzyciem.
    Rownie dobrze mozna by w takim razie rzec, ze C# czyli sztandarowy jezyk
    .NETa jest dzielem Borlanda. Bo jego tworca, Anders Hejlsberg, tworzyl Turbo
    Pascala i Delphi pracujac w Borlandzie. A nikt tak nie twierdzi.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 87. Data: 2013-05-02 19:58:50
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 02.05.2013 JDX <j...@o...pl> napisał/a:
    [...]
> [...]
    > super dokładnych dotykowych ekranach pojemnościowych... :-D BTW. Jak tam
    > w spółce Android+ARM wygląda wsparcie dla wirtualizacji?

    Sprawa wirtualizacji wygląda bardzo obiecująco.
    Obecnie procesory ARM Cortex A15 wspierają już dwa najważniejsze
    standardy Xen i KVM.
    http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=M
    TE5NjE
    KVM trafił do kernela 3.9
    http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=M
    TIxNTI

  • 88. Data: 2013-05-02 20:00:19
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-05-02 19:39, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    [...]
    > Akurat tego nie używałem. :)
    To pewnie miałeś na myśli Angry Frogs? Zgadłem? :-D

    > Ty naprawdę nie masz pojęcia, czym są ARMy.
    > Rozmawiam ze ślepcem o kolorach. :)
    >

    > Może zanim zaczniesz pisać głupoty, zajrzyj do specyfikacji ARMów. :)
    Mam na kompie datasheeta do LPC2106 a w szafce evalboad-a z tą kostką.
    Słaba jest. :-D

  • 89. Data: 2013-05-02 20:13:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 2 May 2013 19:50:53 +0200, wiktor napisał(a):

    > Ke? Podkręć jasność wypowiedzi.

    Byc moze tez cierpisz na ten ogolnonarodowy problem z gramatyka i ortografia
    jezyka ojczystego, wiec wyjasnie:

    "Także" uzyte w tym kontekscie powyzej jest bledem logicznym/gramatycznym.
    Miał na myśli "Tak, że". A to zupelnie co innego.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 90. Data: 2013-05-02 20:18:27
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 2 May 2013 19:56:32 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Tak. Gates zaczynał na DECowskich komputerach PDP.

    A skonczyl majac 15 lat.

    > Odszedł do IBMa, z którym zbudował swoje marzenie -- IBM PC z DOSem,

    Nigdy nie pracowal w IBMie.

    > którego nie pisał. Po latach połączył się ponownie z firmą
    > DEC, która wkrótce po tym upadła. :)

    Skad ta informacja? Masz jakies potwierdzenie?

    > WNT miał być dumną kontynuacja VMS. Nawet ma to swoje odbicie
    > w nazwie: W to kolejna litera V, N -- po M, a po S jest T.
    > (DEC lubował się w takich grach słownych)

    To jest anegdota.

> [...]
    > WNT) czekać i czekać... A zmęczony świat, widząc arogancję
    > Gatesa i jego firmy M$, domagał się czegoś porządnego

    Piszesz o tych VMSach i NTkach jakies bzdury, a ani slowem dotad nie
    zajaknales sie o IBM-ie i OS/2, z ktorego bezposrednio wyrosl NT. Czy to nie
    dziwne? Masz swoja wersje historii Microsoftu i Gatesa?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K