    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Date: Thu, 2 May 2013 01:50:11 +0200

    "Szymon von Ulezalka" 0...@s...goog
    legroups.com

    > wyjaśnia, iż nie chodzi mi o dosłowne wpisanie takiej
    > linii, ale chodzi mi o złą organizację oprogramowania M$.

    : co jest nie tak z ludzmi "przypadkowo" przekręcającymi nazwy MS? co-
    : zle jesli firma zarabia pieniadze?

    Ja przekręcam nieprzypadkowo.
    I nie widzę niczego złego w zarabianiu.

    Widzę zło w lekceważeniu klientów.

    Google (skoro o Androidzie i Windows mowa) zarabiają
    więcej od M$ -- a jednak nie mam nic przeciwko temu.
    Odwrotnie -- cieszę się pozycją finansowa Google, gdyż
    dzięki niej wreszcie głupota M$ może zostać pokonana.
    Do tej pory wszelka dobra konkurencja była pokonywana
    za pomocą pieniędzy. Zarówno lepsze procesory, jak
    i lepsze oprogramowanie ustępowało pola produktom M$
    tylko dlatego, że M$ miał pieniądze, których brakowalo
    konkurentom, nierzadko znacznie lepszym od strony merytorycznej.

    Na moich oczach zapomniano o masie systemów operacyjnych
    znacznie lepszych od Windows czy DOS. Podobny los spotykał
    dobre procesory czy inne produkty... W ciągu ostatnich
    kilkunastu lat Windows zdominował rynki, grzebiąc
    konkurentów wartych uwagi.

    > -- liczba sprzedawanych ARMów przyprawia o zawrót głowy
    > (ponoć w tym roku są to miliardy; ile w tym czasie
    > sprzedano x86?)

    : no i co z tego? ile z nich laduje w pralkach, samochodach, routerach,
    : urzadzeniach ogolnie niewymagajacych wielkich mocy obliczeniowych?

    Nie wiem, ile. I jakie to ma znaczenie? Co w tym dziwnego,
    że telewizor staje się komputerem raczej niż urządzeniem
    do obróbki analogowo słanego sygnału TV? Ale to nie x86
    zajmuje pozycję wiodącą, lecz do niedawna pogardzany ARM.

    > -- moce obliczeniowe małe dla komputera typu PeCet z Windows
    > na pokładzie (zwłaszcza Windows 7 i Windows 8) są wręcz
    > potwornie dużymi dla Androida i ARMów

    : no, chyba tylko jak chcesz sobie przegladnac facebooka.
    : bo do bardziej wymagajacych rzeczy ARMy nie maja wystarczajacej
    : wydajnosci.

    Nie przeglądam facebooka. Ale moce obliczeniowe ARmów są naprawdę duże.

    > -- po i3/i5/i7 nastąpił jakby zastój, podczas gdy
    > smartfon z 32 rdzeniami ARMa widziałem, choć
    > i jednego takiego rdzenia wystarczy do wielu zadań

    : ... i dlatego tez andek tak ssie nawet na 2 rdzeniowym procku?
    : zreszta- jaki zastoj? o hUMA slyszal?

    Oglądam to, co jest na półkach sklepowych i na stronach WWW.
    Nie wie, co znaczy ssie.

    > -- atomowe napędy zanikają i chyba wkrótce nikt nie
    > będzie budował netbooków opartych o Atomy Intela
    > (być może już teraz nikt tego nie buduje/produkuje)

    : no, przeciez SoC z Atomami sa. pradozernosc maja w normie,
    : wydajnosciowo rozkladaja wielordzeniowe army na lopatki

    O jakieś konkrety można poprosić?

    > -- mnogość oprogramowania dla Androida (i jakość tego
    > oprogramowania) jest zdumiewająca

    : mowisz o wszystkich aplikacjach do "tworzenia" latarki?

    Zajrzyj do wiadomego sklepu i zobacz, ile tam latarek.
    I zaproponuj coś, czego tam nie ma a co jest pożyteczne. :)

    > Można zapytać wprost -- po co komu PeCet oparty o Windows i x86?

    : coby odpalac posiadane aplikacje? albo do ten tego- pracy?

    Ale pod Linuksa też są aplikacje, nierzadko lepsze niż pod Windows. :)

    -=-

    IMO do poważnych zadań są poważne komputery i poważne
    programy -- PeCeta i Windows nie można zaliczyć do
    produktów poważnych. Zaś dla zwykłego użytkownika
    wystarczy Android beproblemowo.

    Ale oczywiście możemy ;) zaczekać na rozwój sytuacji
    i przekonać się -- czy przykładowo ABS/ESP oprze się
    o Windows i x86, czy jednak nie oprze się... ;)

    Jeśli ktoś wie, jak wygląda naprawdę Windows i procesor
    x86, to raczej śmieje się z tych produktów, gdy myśli
    o poważnych zastosowaniach. Sam M$ zauważa, iż liczy
    się z klęską swych wyrobów i z czerpaniem korzyści
    tylko z umów patentowych. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'