  • Data: 2013-05-01 19:02:46
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "zlotowinfo" klqtep$mko$...@n...news.atman.pl

    > bajki, microsoft zamuli wszystko

    Od początku M$ był uważany za coś, co wymusza postęp technologiczny.
    Nawet twierdzono (złośliwie?), iż M$ czerpie korzyści materialne
    z napędzania koniunktury. Oprogramowanie konkurencji było i lepsze,
    i szybsze i mniej zasobożerne...

    Niby nijak nie można porównać wymagań stawianych komputerom pół
    wieku temu do obecnych wymagań, ale można bez trudu porównać
    smartfony i tablety oparte o Androida i ARMy do PeCetów
    opartych o Windows i x86.

    I (co bardzo ważne moim zdaniem) w wypadku M$ -- winny jest
    zazwyczaj użytkownik, podczas gdy w wypadku Androida tak nie
    jest. Gdy w aparacie fotograficznym komuś nie pasuje rozmieszczenie
    przycisków lub kółka są za małe/duże -- wini producenta i uznaje,
    że producent musi dbać o wygodę fizyczną i psychiczna użytkownika.
    Tak też jest z masą innych urządzeń powszechnego przeznaczenia.
    Lodówka czy pralka musi pozwolić na szerokie otworzenie drzwiczek,
    telewizor musi być łatwy w obsłudze, intuicyjność ma swoje poczesne
    miejsce niemal wszędzie...

    Ale w wypadku produktów M$ tak nie było od samego początku aż
    do teraz, gdy M$ traci masy klientów za sprawą Google i Androida.

    -=-

    Mulenie?

    USB jest powszechny, ale w zestawieniu ze starszym
    od niego FW -- jest interfejsem słabym.

    Flagowym ;) elementem PC była dyskietka 3.5", choć
    oferowana przez nią pojemność była niemal żadna
    w zestawieniu z potrzebami i możliwościami innych,
    alternatywnych nośników, nie tylko z HDD.

    Sam początek IBM PC to absurdalna bariera 640 KiB RAMu
    (niby więcej i nie chcę dywagować, ile, bo z jednej strony
    więcej, z innej zaś mniej) i praca bezpośrednio na nim, bez
    trybu chronionego i pamięci wirtualnej. 80186 w ogóle nie
    wypalił i po 8088 mmay PeCeta z 80286 (juz z trybem chronionym
    i niby z większą ilością RAMu, ale nadal PC chodzi na DOSie,
    który nie umie wykorzystać zalet tego CPU)...

    Szybki rozwój sprzętu był stale duszony szybkim ;) postępem
    oprogramowania rodem z M$.

    Ja zaczynałem od komputerów, które miały dziesiątki (lub parę
    setek) kilobajtów RAMu i setki kiloherców taktowania CPU. Takie
    komputery nie nadają się rzecz jasna do obróbki dzisiejszej grafiki
    czy muzyki, ale jednak na czymś obrabiano muzykę tłoczoną na CD.
    Czymś przygotowywano czasopisma i książki, czymś opracowywano
    programy TV i radiowe audycje... Kwitła prasa, DTP, reklama...
    W kosmos strzelano rakietami, z których część nawet osiągnęła
    stawiane cele...

    PeCet oparty o najszybsze i7 jest szybki?
    Na pewno tak, ale czy w połączeniu z Windows8?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'