    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Szybka korozja
    Date: Mon, 22 Feb 2016 12:39:19 +0100

    Użytkownik "Piotrne" napisał w wiadomości grup
    >Najbardziej zdziwiła mnie wanna. Przerdzewiała "od dołu".
    >Najpierw z brzegu, potem dodatkowo na dnie - zrobiło się
    >pomarańczowe kółko w pobliżu odpływu i niewidoczne pęknięcie
    >w emalii, z którego robiły się rdzawe zacieki. Wtedy wannę
    >wyrzuciłem. To nie mogła być wina stojącej wody i zarysowań,
    >bo przerdzewiało od spodu. Z brzegu zresztą też - jest
    >"wywinięty" i na tę część woda nie dostawała się.
    >Czyli po prostu wanna nie była odporna na parę wodną.

    Jesli miales ja obmurowana i obkafelkowana szczelnie, to pod nia mogla
    byc wigotnosc 100% stale.

    >A wydawało mi się, że wanna powinna być odporna na wodę
    >i wilgoć. Dlaczego nie używa się stali nierdzewnej?

    Bo nie ma potrzeby, a Ty nie chcesz takiej drogiej kupic :-)

    http://www.kolo.com.pl/produkty/produkty-specjalne/s
    tal-nierdzewna
    Wanien tam nie ma.

    >Ogólnie - czy technologia zabezpieczania przed wilgocią
    >jest tak niedoskonała, czy tylko ten sprzęt był za tani
    >i został wykonany niestarannie?

    IMO to jakos bardzo niestarannie. Emaliowana wanna powinna dlugie lata
    wytrzymac.

    Warto by tez zony spytac, jaka chemie stosowala.
    "Chlor", wybielacze rozne (jak nie chlor, to woda utleniona),
    odkamieniacze - to moze sprzyjac korozji.

    A po tych zawiasach sadzac, to byla ona u Ciebie straszliwa.
    Moze plyty byly nasaczone woda ? Ale to by sie plyty spaczyly ...

    J.