  • 1. Data: 2010-05-03 16:42:57
    Temat: Szumi wzmacniacz
    Od: "Ozor" <o...@o...pl>

    Jest sobie tani wzmacniacz 5.1, bardzo prosta konstrukcja:
    wejście analogowe -> mitsubishi M62464FP (obróbka) -> wyjście na końcówkę
    TDA1558Q

    tak wygląda tor jednego kanału,

    teraz problem: SZUM!, dlaczego to tak szumi?, jak wejście końcówki zmasuję
    to szum znika czyli wszystkie śmiecie powstają w układzie MITSUBISHI? czy te
    układy to taki szajs?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-05-04 08:25:46
    Temat: Re: Szumi wzmacniacz
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 3 May 2010 18:42:57 +0200, Ozor napisał(a):

    > jak wejście końcówki zmasuję
    > to szum znika czyli wszystkie śmiecie powstają w układzie MITSUBISHI?

    Dziwny wniosek. Pierwsze co się narzuca to że szumy dostają się na
    wzmacniacz "z powietrza". Drugie że ciężko o takie miejsce żeby te szumy z
    powietrza były na tyle duże aby to zauważyć. Zatem najprawdopodobniej
    popełniasz jakiś egzotyczny błąd, a jaki trudno na razie powiedzieć.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2010-05-04 08:32:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 4 May 2010 10:25:46 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Dziwny wniosek.

    Aj, sorry. czytanie ze zrozumieniem zaszwankowało :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2010-05-04 11:08:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl>
    > Aj, sorry. czytanie ze zrozumieniem zaszwankowało :)

    Niekoniecznie - warto sprobowac doczytac czy nie zalecaja jakiegos
    rozwiazania na wejsciu.

    Podlaczyc 50kohm i 20pF, odciac drugie druty, zmienic zasilacz i
    zobaczyc czy nadal szumi.

    J.

  • 5. Data: 2010-05-04 14:08:48
    Od: "Ozor" <o...@o...pl>

    > Podlaczyc 50kohm i 20pF, odciac drugie druty, zmienic zasilacz i zobaczyc
    > czy nadal szumi.

    a konkretniej?

    wzmacniacz wygląda tak:
    http://img685.imageshack.us/i/ss850009.jpg/
    http://img685.imageshack.us/img685/9151/ss850009.jpg

    na wejściu jakiś rezystor do masy, i przez kondensator elektrolit 0.22u
    idzie na nóżkę "IN" M62464, teraz z pinu OUT idzie znowu na kondensator
    0.22u przez rezystor 1k i kolejny kondensator 4.7u bezpośrednio na nóżkę
    "IN" koncówki mocy TDA1558

    Dokładnie jak na tym schemacie
    http://img3.imageshack.us/img3/8928/image1ouq.png

    jest tam w jednym miejscu tranzystorek Q robiący MUTE sygnału

    To całkiem ładnie gra gdyby ni eten szum który doprowadza mnie do szału...

  • 6. Data: 2010-05-04 17:53:22
    Od: "Ozor" <o...@o...pl>

    > Dokładnie jak na tym schemacie
    > http://img3.imageshack.us/img3/8928/image1ouq.png

    niestety, odpinam PIN nr 3 od M62464 i przykładam go przez rez 1k do masy i
    szum znika

    czyli wszystko od tego punktu co jest i dalej, łącznie z końcówką, nie
    odpowiadają za wprowadzanie szumów...

  • 7. Data: 2010-05-05 09:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ozor" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > niestety, odpinam PIN nr 3 od M62464 i przykładam go przez rez 1k
    > do masy i
    > szum znika

    Nie znam ukladu .. ale co to jest Noise sequencer ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-05 13:08:26
    Od: "Ozor" <o...@o...pl>

    > Nie znam ukladu .. ale co to jest Noise sequencer ? :-)

    to generator szumu, funkcja do regulowania poziomu głośności głośników, na
    pewno spotkałeś się z tym, jak włączasz test głośników to po kolei z każdego
    kanału idzie krótki "szum"

    ma to prawie każdy wielokanałowy wzmacniacz, o karcie muzycznej nie
    wspomne:)

  • 9. Data: 2010-05-05 15:57:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > głośników, na
    > pewno spotkałeś się z tym, jak włączasz test głośników to po

    A to ja jestem starej daty i nie widzialem tak nowoczesnego
    wzmaczniacza ktory szumi :-)

    > ma to prawie każdy wielokanałowy wzmacniacz, o karcie muzycznej
    > nie wspomne:)

    Swiat poszedl naturalna droga rozwoju i Microsoft zawlaszczyl tez
    karty muzyczne.
    Teraz to sa glownie karty przetwornikow D/A :-)

    Tak czy inaczej - jestes pewny ze to gdzies z wejscia szumi, a nie
    ze srodka ukladu ?

    Dobrze by sie bylo podlaczyc ze sluchawkami bezposrednio na wyjscie
    tego przedwzmaczniacza - mozliwe tez ze szumi zasilanie po masie.

    J.

  • 10. Data: 2010-05-05 18:33:37
    Od: "Ozor" <o...@o...pl>

    > Dobrze by sie bylo podlaczyc ze sluchawkami bezposrednio na wyjscie
    > tego przedwzmaczniacza - mozliwe tez ze szumi zasilanie po masie.

    Dziwna sprawa z tym szumem który jest największy w kanale centralnym (wg
    schematu najprostszym), kanały L R SL SR idą jeszcze przez jakieś filtry
    opampy a mniej szumią niż ten centralny, w zasadzie gdyby nie szum w tym C
    to wzmacniacz byłby dla mnie akceptowalny.

    Jeszcze wepne sie słuchawkami na wyjście tego M62464 na poszczególne
    kanały...