  • 1. Data: 2011-03-23 21:48:35
    Temat: Szukam wzmacniacza operacyjnego TANIEGO, niskie Vio i zasilany "pojedynczo"
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Poszukuję wzmacniacza operacyjnego o niskim napięciu niezrównoważenia
    (<1mV w pełnym zakresie temperatur), zasilanego napięciem pojedynczym
    (tzn. wyjście musi "schodzić" do -Vcc, podonie wejście musi takie
    napięcia akceptować), jak najtańszy, i łatwo dostępny w ilości kilku
    sztuk. Łatwo, to nie znaczy w sklepie za rogiem, ale żebym mógł go kupić
    np. w TME... . Dotychczas używałem OP07 i parametrami mi pasowały, poza
    tym, że musiałem im dać ujemne napięcie. Teraz chciałbym sobie nieco
    życie uprościć i zasilić go niesymetrycznie... .
    Tak szukam i szukam, i albo drogie, albo trudno dostępne ;)... Myślę,
    że może ktoś używa czegoś podobnego na co dzień i mógłby coś polecić??
    Aha, może być pojedynczy albo podwójny...

    Konop

  • 2. Data: 2011-03-24 12:47:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.03.2011 22:48, schrieb Konop:
> [...]
    > może ktoś używa czegoś podobnego na co dzień i mógłby coś polecić??
    > Aha, może być pojedynczy albo podwójny...

    AD820, 822, 824 ?

    Waldek

  • 3. Data: 2011-03-24 12:49:18
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2011-03-23 22:48, Konop pisze:
> [...]
    > może ktoś używa czegoś podobnego na co dzień i mógłby coś polecić??
    > Aha, może być pojedynczy albo podwójny...

    Kiedyś też szukałem czegoś podobnego, najsensowniejsze co znalazłem to
    MCP6071/MCP6072. Cenowo wypada nieźle, więc może też Ci podpasuje.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-03-24 13:24:28
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (<1mV w pełnym zakresie temperatur), zasilanego napięciem pojedynczym
    > (tzn. wyjście musi "schodzić" do -Vcc, podonie wejście musi takie

    Nie ma możliwości, by wyjście zeszło idealnie do masy w takim przypadku.
    Musisz sprecyzować ile od tej masy może być większe: 10mV czy raczej
    100mV.

    e.

  • 5. Data: 2011-03-24 21:49:15
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.03.24 13:47, Waldemar Krzok pisze:

    > AD820, 822, 824 ?

    O, dzięki. Wprawdzie nie są super-tanie, ale porównywalne z innymi, będę
    je brać pod uwagę :). No i są dostępne.

    Konop

  • 6. Data: 2011-03-24 21:53:49
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Kiedyś też szukałem czegoś podobnego, najsensowniejsze co znalazłem to
    > MCP6071/MCP6072. Cenowo wypada nieźle, więc może też Ci podpasuje.
    >
    > pozdrawiam

    Póki co - najtańsze :)... dzięki :D

    Konop

  • 7. Data: 2011-03-24 22:23:14
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Nie ma możliwości, by wyjście zeszło idealnie do masy w takim przypadku.
    > Musisz sprecyzować ile od tej masy może być większe: 10mV czy raczej
    > 100mV.

    Racja. 10mV. Ale tu dużo zależy od prądów, a te będą małe (jakie uA lub
    mniej).

    Konop

  • 8. Data: 2011-03-24 22:30:29
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.03.24 14:24, entroper pisze:
> [...]
    >
    > Nie ma możliwości, by wyjście zeszło idealnie do masy w takim przypadku.
    > Musisz sprecyzować ile od tej masy może być większe: 10mV czy raczej

    Racja. 10mV maksymalnie, może być mniej ;)... No ale prądy b. małe...
    albo wręcz zerowe (wysterowanie wejścia kolejnego
    wzmacniacza/komparatora - chodzi o zmniejszenie impedancji wyjsciowej)
    albo małe (sygnał do ADC mikrokontrolera...

    Konop

  • 9. Data: 2011-03-24 23:17:19
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]
    > wzmacniacza/komparatora - chodzi o zmniejszenie impedancji wyjsciowej)
    > albo małe (sygnał do ADC mikrokontrolera...

    może być coś w rodzaju OPA340, nie wiem czy jest tani i nic nie
    wspomniałeś o max. zasilaniu :) Jeśli chodzi o problem minimalnego
    napięcia wyjściowego, to szczególnie przy wysterowywaniu ADC nawet te mV
    potrafią być wkurzające więc jeszcze się zastanów :)

    e.

  • 10. Data: 2011-03-25 08:38:36
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości
> [...]
    > napięcia wyjściowego, to szczególnie przy wysterowywaniu ADC nawet te mV
    > potrafią być wkurzające więc jeszcze się zastanów :)

    W analogówkę się nigdy nie bawiłem, ale czy nie wystarczy wyjścia
    wzmacniacza obciążyć jakimś 10k czy 100k do masy ?
    P.G.