  • 11. Data: 2012-07-18 21:24:27
    Temat: Re: Szukam przedniego pulleya do sportsrera 2002r.
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Jasio" napisał w wiadomości grup
    > Czepiasz się.

    Tak:)

    > Koło pasowe zębate, jeśli już.

    Masz racje, ale jesli by napisal, ze szuka kola pasowego o 29 zebach to by
    bylo jasne, ze chodzi o zebate kolo pasowe, prawda?

    > To tak jak bym miał mówić o ramie podsiodełkowej zamiast subframe.

    Raczej o ramie pomocniczej.

    > Deal with it!

    No wlasnie nie moge. Jak ostatnio na pewnym forum wyczytalem, ze koles
    odkrecil od swojej puszki "rimsy" to sie wkurwilem.

    "EPS" zamiast "styropian"
    "Piny" zamiast "napy"
    "Waxy" zamiast "woski"

    A ostatnio na szkoleniu dostalem "gifty od producenta".

    Francuzi potrafia wymyslic wlasne slowo "ordinateur" na komputer i go
    uzywac, a my nie potrafimy nawet utrzymac obecnie istniejacych slow.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 12. Data: 2012-07-18 21:48:38
    Od: Odys <o...@t...pl>

    ech.. pulley to pulley zainteresowani wiedza oso chodzi
    można to nazwać i koło pasowe tak samo jak laptopa komputeczką

    Odys
    -----
    XLH 883 ( grupa Lublin)

  • 13. Data: 2012-07-18 22:25:26
    Temat: Re: Szukam przedniego pulleya do sportsrera 2002r.[OT] [NTG]
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Francuzi potrafia wymyslic wlasne slowo "ordinateur" na komputer i
    > go uzywac, a my nie potrafimy nawet utrzymac obecnie istniejacych
    > slow.

    Akurat Francuzi z tym swoim uporem maniaka są dla mnie bardzo dobrym
    przykładem jak można sztucznie sobie komplikować język. Voiture -
    buhahaha!
    W języku polskim z kolei jest sporo śmiesznych tłumaczeń np. "poduszka
    powietrzna" zamiast "airbag" u moich czeskich znajomych wywołuje
    konwulsje śmiechu. "Łyżworolki" - też prześmieszne. (: Serio.

    Sądzę, że prezentujesz pozycję nieco dramatyczną w postrzeganiu
    tendencji do anglicyzmów.
    Akurat na chomorze jest też offtop o tym: " W sprawie nowego trenera
    reprezentacji + taxy"

    Myślę, że branżowe określenia zawsze będą kalkowane z obcych języków,
    wchłaniane i zniekształcane (czy to przez pisownię czy wymowę). A
    czemu tak myślę? Bo tak zawsze było, psze pana.
    Po prostu na już zasiedziałe nie zwracamy uwagi. Fryzjer, dentysta,
    lokomotywa - tak na szybko.
    A że nowe (faktycznie nieraz idiotycznie) zastępują już istniejące?
    Czasem trzeba się z tym pogodzić. Ale oczywiście można też czynnie
    stawiać opór. Walcz, mój rycerzu! (jego mać, znów niepolskie słowo!)
    (:

    A propos.
    Taki "rezystor", na ten przykład, uznałbyś za dopuszczalny synonim dla
    opornika czy też nie powinienem używać?

    BTW "komputer" akurat pochodzi od łacińskiego "computare" czyli
    liczyć, sumować.
    I tu dochodzimy do sedna - jak z łaciny to cacy, a z angielskego be?

    Krótko: desperujesz, Mirmiłku.

    --
    Jasio
    vfr vfr etz

  • 14. Data: 2012-07-18 22:28:55
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-18 21:22, Odys pisze:

    > jedno i drugie, latam więcej poza miastem wiec przy okazji chciałem zmienić
    przełożenie. Poza tym haraś to sprzęt który jak kupisz to nie myślisz o naprawach
    tylko o tym co w nim zmienić :)

    > teoretykom dziękujemy za komentarze
    >
    > Odys

    to ile zebow masz teraz ? 27 jak w 883 ? Bo 29 to byl standard w 1200.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 15. Data: 2012-07-18 22:30:22
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-18 21:24, Ivam pisze:

    > "EPS" zamiast "styropian"

    Akurat EPS to jest miedzynarodowe oznaczenie polistyrenu spienionego
    (Expanded PolyStyrene) wiec przyklad z d..

  • 16. Data: 2012-07-18 22:33:58
    Od: "Swiety Jimmie" <k...@W...gazeta.pl>

    Ivam <f...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Francuzi potrafia wymyslic wlasne slowo "ordinateur" na komputer i go
    > uzywac, a my nie potrafimy nawet utrzymac obecnie istniejacych slow.

    Widocznie nie jesteś targetem pytania Odysa.

    Pozdr,
    Święty Jimmie, Łódź
    IMZ / XL / LSC
    www.jimmie.motocykle.org

    P.S.

    Mnie też mierzi wiele popularnych zapożyczeń i kaleczeń języka. Czy to w
    slangu korporacyjnym, czy języku gówniażerii. Ale niektóre z nich w pewnych
    grupach odbiorców stały się tak naturalne, że to raczej walczenie z nimi
    zakrawa o nadgorliwość. A na rower mówisz bicykl, czy jeszcze jakoś inaczej?

  • 17. Data: 2012-07-18 22:36:05
    Od: Odys <o...@t...pl>

    > to ile zebow masz teraz ? 27 jak w 883 ? Bo 29 to byl standard w 1200.

    mam standard czyli 27 ale szukam 29 przy pojemności 883. Zdaje sobie sprawę ze
    zmiany ale generalnie nigdzie mi sie nie spieszy jak jadę motorkiem i w 90% jeżdżę
    solo

    Odys
    ----
    XLH 885 ( Grupa lublin)

  • 18. Data: 2012-07-18 22:48:23
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-18 22:36, Odys pisze:

    > mam standard czyli 27 ale szukam 29 przy pojemności 883. Zdaje sobie sprawę ze
    zmiany ale generalnie nigdzie mi sie nie spieszy jak jadę motorkiem i w 90% jeżdżę
    solo

    na amerykanskim ebayu zawsze jest pare sztuk za rozsadne pieniadze.

  • 19. Data: 2012-07-18 23:07:15
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Kuczu" napisał w wiadomości grup
    > Akurat EPS to jest miedzynarodowe oznaczenie polistyrenu spienionego
    > (Expanded PolyStyrene) wiec przyklad z d..

    Tak? Wiec dlaczego taka szuja specjalnie nigdzie nie uzywa rozwinietego
    skrotu, ani nazwy styropian, tylko "specjalne wypelnienie EPS"? Zeby
    pogmatwac.

    A do Swietego - jasna sprawa, ze nie jestem "targetem pytania".

    A jesli chodzi o bicykl/rower i uwagi Jasia - jeszcze by mnie ten "pulley"
    nie razil gdyby byl spolszczony - taki wyraz "komputera" wyglada lepiej niz
    "comutera", prawda? Jesli zmieniamy "kolo pasowe" to zmienmy na "pulej".

    Przeciez nie mamy roverow (przynajmniej jesli chodzi o bicykle;P). Wiem, ze
    nie mozemy istniec bez slow zapozyczanych, ale czesto stosuje sie te
    zapozyczenia nie z wygody (bo nazwa krotsza i jednoznaczna), tylko dla
    szpanu (ze taki niby w jezykach obeznany), braku znajomosci krajowej nazwy
    (Jasiowy "subframe"), czy po prostu glupoty ("gifty od producenta").

    I to mnie wkurza. A przypierdolilem sie, bo akurat taki humor mialem. Misji
    jeszcze nie mam;)

  • 20. Data: 2012-07-19 10:04:47
    Od: MrGlub <g...@m...com>

    On Wed, 18 Jul 2012 22:25:26 +0200, "Jasio" <b...@g...pl>
    wrote:

    > BTW "komputer" akurat pochodzi od łacińskiego "computare" czyli
    liczyć, sumować.
    > I tu dochodzimy do sedna - jak z łaciny to cacy, a z angielskego be?

    Ale glupi ci francuzi...

    Przeca wiadomo po co im wanna- do trzymania wegla na zime...

    --
    MrGlub
    NC700X na wrotkach