  • 21. Data: 2010-11-26 23:35:33
    Temat: Re: Szukam pilnie opon - konkret (sorry)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-26 22:00, Jacek Bronowski pisze:

    > No moze i tak bym kombinowal, ale auto nowka prosto z salonu i na
    > gwarancji... Wolalbym, zeby jakis "fachowiec" w ASO nie stwierdził, że
    > zepsul sie spryskiwacz, bo zalozylem opony niezgodne z instrukcja... :-)

    A co to za auto?
    I ten rozmiar to z instrukcji czy wyliczony z kalkulatora?

    Bo rozmiar faktycznie wygląda dziwnie - w ofercie albo chińszczyzna,
    albo jakieś chore ceny. Więc albo nietypowy, albo wręcz przeciwnie i
    oferta przebrana.

    Bo np. 215/50R17 znajdziesz swoje opony, a /55 już nie widzę.
    W dodatku np. Continental WinterContact TS 830P w rozmiarze /50 kosztuje
    700zł, a /55 1145zł.

    225/50R17 też dostaniesz swoje Dunlop SP WINTER SPORT 3D na
    www.oponytanio.pl, tyle że za 979zł.
    Ale jeżeli chodzi o ceny opon, to w ogóle nie patrz na to co znalazłeś w
    ofertach tych sklepów w których nie udało Ci się ich zamówić.
    Tam ceny często są niższe niż ceny fabryczne - chodzi tylko o budowanie
    obrazu taniego sklepu, ale jak sam widzisz przy próbie zamówienia mówią
    że opon nie ma, o tak naprawdę w ofercie nie mają prawie niczego z tego
    co mają wypisane w internecie.

  • 22. Data: 2010-11-26 23:47:22
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > A co to za auto?
    > I ten rozmiar to z instrukcji czy wyliczony z kalkulatora?

    Rozmiar z instrukcji (i takie same letnie sa na kolach) - zreszta to jedyny
    rozmiar dla felgi 17 (w takiej wersji kupione) podany w instrukcji. Nie chce
    kombinowac, zreszta nie jest to jakis nietypowy rozmiar. Jest duzo opon w
    tym rozmiarze, tyle ze pewnie akurat wybrane Dunlopy wszystkim sie sprzedaly
    :-( (auto to Nissan Juke)

    > Bo rozmiar faktycznie wygląda dziwnie - w ofercie albo chińszczyzna, albo
    > jakieś chore ceny. Więc albo nietypowy, albo wręcz przeciwnie i oferta
    > przebrana.

    Eee, chyba zle patrzysz. Ceny dobrych opon w tym rozmiarze to 600-700 zł.
    Mysle ze to w normie. Wybrane Dunlopy od 602 do ok. 700. Tyle, ze nie ma...
    (tzn widzialem tez i po 900, ale nawet nie sprawdzalem, bo to juz
    przegiecie).

> [...]

    > opon nie ma, o tak naprawdę w ofercie nie mają prawie niczego z tego co

    To wiem, ale nie myslalem, ze to tyczy to 95% sklepow z oponami :-(

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 23. Data: 2010-11-26 23:55:49
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Ale tu nie jest problem w cenie, bo ta jest zgrubsza akceptowalna, ale w
    > dostepnosci konkretnego modelu i ew. wyborze "zamiennikow".
    > Nie bedzie Dunlopow, beda Continentale... Zawsze to jakies nowe
    > doswiadczenie i bede sie mogl wymadzac na grupie, ze mam porownanie :-)
    > Wszedzie trzeba szukac pozytywow :-)

    Ja podpowiadam takie rozwiązanie nie ze względu na oszczędności, tylko na
    problemy z dostepnością własnie, a o cenie napisałem dlatego, że takie
    rozwiązanie nie musi być droższe, a przy zmienianiu całych kół, nawet tańsze
    (po dwóch, rzech zimach z pewnością tańsze). I estetycznie autko nie musi
    specjalnie ucierpieć, choćby dlatego, że można kupić całkiem fajne stalówki
    lub mniejsze alusy w rozsądnej cenie.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 24. Data: 2010-11-27 00:04:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-26 23:47, Jacek Bronowski pisze:

> [...]
    > :-( (auto to Nissan Juke)

    > Eee, chyba zle patrzysz. Ceny dobrych opon w tym rozmiarze to 600-700 zł.

    No faktycznie, coś tam jednak jest.
    Ale mimo wszystko rozmiar /55 około 10-15% droższy niż np. /50.

    > Mysle ze to w normie. Wybrane Dunlopy od 602 do ok. 700. Tyle, ze nie ma...
    > (tzn widzialem tez i po 900, ale nawet nie sprawdzalem, bo to juz
    > przegiecie).

    Nie patrz na ceny w tych sklepach, bo to zwykłe oszustwo.
    Oni je wystawiają za 600zł, twierdzą że "właśnie przed godziną sprzedali
    ostatnie 4 sztuki", a prawda jest taka że w hurtowniach ta opona może
    kosztować 800zł, a 900zł to dopiero minimalna cena za jaką można je kupić.

    Chyba wszystkie polskie sklepy z oponami robią tą samą ściemę, też już
    nie raz obdzwaniałem szukając konkretnej opony i wyrobiłem sobie takie
    zdanie, że jest chyba jedna hurtownia w Polsce która zaopatruje
    wszystkie te sklepy, dostępnych jest bardzo niewiele opon spośród tych
    które mają w ofercie.

    Konkurencja w branży polega na tym, który sklep wpisze niższe wymyślone
    ceny na nieistniejące towary, a potem jak przychodzi do potwierdzenia
    zamówienia, to jest ściema że właśnie się skończyły, nowa dostawa będzie
    za miesiąc (jak powiesz że chętnie poczekasz to zaczną kręcić) i próbują
    wcisnąć to co tam akurat mają. Zapewne wielu klientów nie będzie chciało
    znowu szukać i dzwonić do innego sklepu i bierze co jest.

    Jedyny sklep gdzie do tej pory nigdy nie spotkałem się z tym żeby nie
    było tego co mają wystawione w internecie to www.oponytanio.pl
    I pomimo tego że na pierwszy rzut oka ceny wydają się wysokie, to w
    istocie wysokie wcale nie są. Reszta sklepów ma niższe ceny, ale na
    nieistniejący towar.

    > To wiem, ale nie myslalem, ze to tyczy to 95% sklepow z oponami :-(

    Niestety obawiam się że jeżeli chodzi o polskie sklepy, to jest 100%.

  • 25. Data: 2010-11-27 00:12:24
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > nie musi specjalnie ucierpieć, choćby dlatego, że można kupić całkiem
    > fajne stalówki lub mniejsze alusy w rozsądnej cenie.

    Ja nie neguje, ze tak sie da i ze czasami warto. Zreszta w rodzinnym aucie
    tak wlasnie mamy - letnie kola 17-ki, a zimowe 16-ki (oba komplety na alu).
    Ale po pierwsze, to jednak spory dodatkowy wydatek (przy zalozeniu kupna
    przyzwoitych felg lekkich), a po drugie akurat to auto do ktorego szukam
    teraz opon na mniejszych kolach wyglada jakos tak nie za bardzo :-)
    Ale dzieki za pomoc! :-)
    Ale szkoda zycia na szukanie opon - jutro zamawiam Continentale i mozna sie
    zajac.. szukaniem nowych nart :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 26. Data: 2010-11-27 00:39:54
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > I pomimo tego że na pierwszy rzut oka ceny wydają się wysokie, to w
    > istocie wysokie wcale nie są. Reszta sklepów ma niższe ceny, ale na

    Ja kupowałem w netcarze trzy razy (dwa razy dla siebie, raz dla kogoś
    innego) Zawsze były na drugi albo trzeci dzień, zgodnie z opisem, nówki (po
    parę tygodni), przesyłka gratis, cena i dostępność bez zastrzeżeń, zawsze
    zostawało przynajmniej 50-60 zeta w porównaniu z lokalnym oponiarzem, który
    swoje opony wyważał za darmo. Co ciekawe, za każdym razem opony przyjeżdżały
    z INNEJ hurtowni - o ile dobrze pamiętam, Opole, Włocławek i gdzieś tam
    jeszcze (Koszalin?). Nigdy też nie było na nich (na tasmie, folii itd)
    napisau netca.pl, nawt na fakturze. Obala to mit o jednej hurtowni i wielu
    domenach/pseudosklepach, wygląda to raczej na wynajęty pokój z dostepem do
    netu i umowę z wieloma hurtowniami i kurierami (dwa razy OPEK,a za pierwszym
    razem chyba DHL, o ile dobrze pamiętam). Ale skoro działa - czemu nie?

  • 27. Data: 2010-11-29 14:49:40
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-11-26 18:39, Jacek Bronowski wrote:

    > To generalnie wiem, ale diabel tkwi w szczegolach... Kazda pewnie w czyms
    > jest lepsza a w czyms gorsza (mimo ze ogolnie dobra). Dla mnie najwazniejsza
    > jest skutecznosc na sniegu i niski poziom halasu - wiec w tych kategoriach
    > ktora lepsza? Ma ktos jakies doswiadczenie?

    Zobacz TS 830P <- to P jest istotne, bo to zupełnie inny model.

    Bardziej wskazany do większych szerokości opon.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 28. Data: 2010-11-30 14:10:19
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

> [...]
    > informacja "dostepne") a nigdzie nie ma jak chce zamowic. Standard naszych
    > sklepow internetowych.
    > Obdzwonilem chyba z 15 sklepow - nigdzie nie ma (chociaz teoreycznie są).
    > Poddalem sie.Wiecej nie dzwonie bo to sie mija z celem.
    > No ale opony trzeba kupic, bo auto z salonu wyjechalo na letnich gumach
    > (nie bylo innej opcji!), a na drogach snieg i lod (mieszkam prawie w
    > gorach :-).
    > Stad prosba do grupowiczow - moze ktos wie gdzie mozna od reki (tzn
    > wysylka od reki) kupic 4 szt. Dunlopow Winter Sport 3D 215/55R17 w cenie

    Kure..wo!!! (sorry, ale juz nie moge)

    Z braku Dunlopow - postanowilem zamowic Conti.
    Zamowilem w sobote (na stronie informacja "dostepne - wysylka 1-2 dni"
    Wczoraj zadzwonilem zeby potwierdzic. Facet mowi - "tak, wszystko w
    porzadku. Wysylamy jutro - w srode beda u pana..."
    A dzis popoludniu ku..wa przychodzi mail ze opony beda za 4 tygodnie! Pol
    tygodnia w plecy przez tych debili. Auto stoi bo nie da sie jezdzic, a oni
    radosnie "przepraszaja za utrudnienia".
    Nie mam juz sily do polskiego "handlu".

    pozdr.
    Jacek Bronowski

  • 29. Data: 2010-11-30 17:33:34
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    > Kure..wo!!! (sorry, ale juz nie moge)

    Dlatego pisałem o mniejszych felgach i mniejszych oponach ;-)

  • 30. Data: 2010-11-30 19:34:23
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    > Dlatego pisałem o mniejszych felgach i mniejszych oponach ;-)

    Mysle, ze to nie musialoby pomoc...
    Tak czy inaczej - zachowania tych sprzedawcow nie da sie nazwac inaczej niz
    oszustwo.
    Na szczescie, w desperacji wzialem do reki telefon i zaczalem obdzwaniac
    lokalnych gumiarzy. Co prawda troche podzwonilem juz w sobote, ale bez
    rezultatu. A dzis mi sie udalo - trafilem zna zaklad, w ktorym mieli ostatni
    komplet najbardziej pozadanych przeze mnie Dunlopow. Drozej niz te wirualne
    ceny w Necie, ale milo szybko i od reki. I kola juz uzbrojone, dzieki czemu
    zona bedzie mogla sama do pracy jezdzic :-)

    pozdr.
    Jacek Bronowski