  • 61. Data: 2019-04-02 12:10:50
    Temat: Re: Szukam odtwarzacza DVD
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    news:70e1aetg1pu8go02m4qod93j6f1mmqdk42@4ax.com...

    > W podanym przeze mnie przykładowym odtwarzaczu na stronie:
    > https://allegro.pl/oferta/odtwarzacz-dvd064s-emperor
    -5s-divx-napisy-usb-mp3-6672842001

    > - w nazwie odtwarzacza jest podane: DIVX,
    >
    > - natomiast w opisie
    >
    > Kodowanie napisów: Odtwarzanie DVD/XviD z polskimi znakami .txt, .sub, .srt, .mpl
    >
    > Już się w tym gubię. Odtwarzacz powinien mieć Xvid czy DivX żeby wyświetlał napisy?

    Xvid i Divx to w zasadzie synonimy.

    > Najprościej byoby kupić odtwarzacz DVD który ma "wszystko". Odtwarzacz BD nie jest
    > mi potrzebny, bo takich płyt nie mam i raczej już nie będę miał.

    Zapewne nie ma takiego. No i playery DVD nie odtworzą mp4 (chyba że są jakieś
    które potrafią).

  • 62. Data: 2019-04-02 12:12:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 02 Apr 2019 12:05:45 +0200, w
    <l...@4...com>, "r...@k...pl"
    <r...@k...pl> napisał(-a):

    > Tu nie pomogę, bo nie wiem jak bezpośrednio.
    > Ciągnij przez router -- da radę.

    PS.
    https://www.pcworld.pl/porada/Jak-przeksztalcic-Wind
    ows-7-w-serwer-multimediow,376175.html

  • 63. Data: 2019-04-02 12:38:34
    Od: "Jacek" <j...@j...com.pl>

    Radku, dziękuję Ci za wszystkie wyjaśnienia i wskazówki.
    Zajmie mi trochę czasu zanim to wszystko "ogarnę".

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 64. Data: 2019-04-02 14:20:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Tuesday, April 2, 2019, 10:47:04 AM, you wrote:

    > Ale jeszcze przecież DVI może być.

    W odtwarzaczu? Nie spotkałem. DVI nie przewiduje chyba dźwięku...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2019-04-02 15:06:34
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    > W odtwarzaczu? Nie spotkałem. DVI nie przewiduje chyba dźwięku...

    Na pewno nie przewiduje. Ale to nie oznacza że się nie da inaczej
    przesłać, np od razu do wzmacniacza. Jakieś tam takie widziałem, ale
    dawno temu. Chyba w mało mnie interesującej kategorii cenowej ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 66. Data: 2019-04-03 09:24:50
    Od: robot <a...@o...pl>

    > W odtwarzaczu? Nie spotkałem. DVI nie przewiduje chyba dźwięku...

    Tak. W odtwarzaczu DVI to był standard. Potem został zastąpiony stopniowo przez HDMI.
    Szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że może to się wydawać komuś dziwne.
    Bo dla mnie DVI to był tak powszechny standard w odtwarzaczach DVD jak był w
    komputerach do podłączania monitora.
    Dźwięk podłączałem oddzielnie.

  • 67. Data: 2019-04-03 09:37:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello robot,

    Wednesday, April 3, 2019, 9:24:50 AM, you wrote:

    > Tak. W odtwarzaczu DVI to był standard. Potem został zastąpiony stopniowo przez
    HDMI.
    > Szczerze mówiąc jestem zaskoczony, że może to się wydawać komuś dziwne.

    Stary jestem, zaczynałem od lamp. Przechodziłem wszelkie standardy
    łączenie sprzętu AV. poczynając od koncentryka 1V/75? z wtykiem UC1
    (jeszcze przed BNC) a na DisplayPort kończąc. NIGDY nie spotkałem w
    sprzęcie AV wyjścia DVI. Było Euro a po nim HDMI. DVI tylko w
    komputerach.

    > Bo dla mnie DVI to był tak powszechny standard w odtwarzaczach DVD

    Na pewno nie był powszechny w odtwarzaczach. Ba, ciężko znaleźć
    telewizor z gniazdem DVI.

  • 68. Data: 2019-04-03 13:08:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Na pewno nie był powszechny w odtwarzaczach. Ba, ciężko znaleźć
    > telewizor z gniazdem DVI.

    Teraz to ciężko. Ale kiedyś chyba było powszechne?
    Wiem że moje telewizory miały. I TV znajomych tez miały. Jak chodziłem po sklepach,
    chyba większość też miała. Ale pewność mam tylko do swoich paru TV i odtwarzaczy.
    A to żadna próbka, niczego to nie dowodzi więc może masz rację.
    Pisze o czasach kiedy plazmy i LCD zaczynały się robić dostępne cenowo dla
    przeciętnego kowalskiego.

  • 69. Data: 2019-04-03 16:07:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-03, robot <a...@o...pl> wrote:

    > Teraz to ciężko. Ale kiedyś chyba było powszechne?

    Nigdy nie było powszechne. Sam nie kojarzę ani jednego przypadku, a
    trochę mi sie przez ręce odtwarzaczy przewinęło. Z tym, że google
    faktycznie pokazuje takie, głownie z górnej półki.

    DVI zaistniał na rynku na krótko przed HDMI (3-4 lata), wiec nie bardzo
    miał sens się rozpowszechnić i to w dodatku w tego typu sprzęcie. To
    były okolice 2000-2002, gdy zaczął się pojawiać w komputerach. Czemu
    miałby taki DVI służyć wtedy w odtwarzaczu DVD innym niż właśnie z
    górnej półki? - w tamtym czasie TV o odpowiedniej rozdzielczości trochę
    kosztował. Blu-ray to lata 2006 i poźniej. DVD upscaling to już po
    upowszechnieniu się telewizorów HD. Nie widzę żadnego racjonalnego
    powodu aby DVI miał być kiedykolwiek popularny w AV.

    Natomiast w tych nieco lepszych, ale nie jakoś wypasionych odtwarzaczach
    spotykało się czesto RCA component.

    --
    Marcin