    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szukam cichego wiatraczka zasilanego prądem zmiennym
    Date: Mon, 13 Dec 2010 10:27:15 -0600

    "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote in message
    news:ie3jjo$cba$1@mx1.internetia.pl...

    > Czy możesz wstawić większy wiatrak?
    > Będzie znacznie ciszej przy tej samej wydajności.

    Niestety. Patrz post obok - cała obudowa lampy jest owalna
    i w najgrubszej środkowej części ma 10cm. Dwa wiatraki 8cm
    mieszczą się tam prawie na styk. Fotka strzelona od spodu
    pokazuje jak te wiatraki są tam w obudowie umieszczone.

    > Szukaj łożysk ślizgowych.

    Czy łożyska mają duży wkład w hałas Twoim zdaniem?
    Mój wiatrak ma łożyska kulkowe według datasheet.

    > Poszukaj w ofercie SUNON, mają dużo modeli i są łatwo dostępne.

    Sklep online digikey.com ma jakiś tam wybór tych wiatraków Sunon
    w rozmiarze 8x8cm ale niestety są grubsze, 3,8cm zamiast jak u mnie
    2,5cm (podejrzewam że 3,8cm się nie zmieści, ale zmierzę to jeszcze...)
    a poza tym są niestety znacznie głośniejsze. Dla przykładu wiatrak
    SF11580A-1083HSL.GN to 35dBA a mój ma 32 dBA.

    Jak na Digikey.com ustawie rozmiar wiatraka 8x8x2.5 i zasilanie te
    moje 100-120VAC to mają tylko 5 do wyboru i wszystkie > 30dBA.
    Nawiasem mówiac wszystkie mają łożyska kulkowe...

    Chyba trzeba będzie jednak poszukać wiatraka stałoprądowego.
    Jest tam zdecydowanie większy wybór.