  • Data: 2010-12-13 13:42:13
    Temat: Re: Szukam cichego wiatraczka zasilanego prądem zmiennym
    Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:
    > W lampie do akwarium (6x39W świetlówki T5) mam zainstalowane
    > 2 wentylatory 8x8cm zasilane z sieci prądu zmiennego (akurat
    > w USA więc jest to 115V/60Hz ale to nie ma dużego znaczenia).
    >
    > Wentylator, wiatraczek to RAD8025B2 marki "made in china" :)
    > Tu znalazłem jakiś datasheet z tym oznaczeniem:
    > http://akizukidenshi.com/download/RAH8025B2.pdf

    Mysle ze wiatraczki do PC beda idealne, jaki jest najcichszy tego nie powiem,
    kiedys mialem panasonic panaflow i byl super cichy na mniejszym napieciu.

    Maly zasilacz/przetwornica ~110-> =10V znajdziesz np na ebay i juz. Zobacz jak
    duzy jest srodek tego wiatraka w stosunku do powierzchni "roboczej" a w
    wiatraczkach komputerowych lopatki sa znacznie wieksze wiec przy mniejszych
    obrotach beda mialy podobny przeplyw. Na cichce wiatraczki AC 220/110 bym nie
    liczyl, na pewno glownie stosowane w automatyce przemyslowej a tam kto sie
    przejmuje cisza...