  • Data: 2010-12-13 19:48:02
    Temat: Re: Szukam cichego wiatraczka zasilanego prądem zmiennym
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-13 17:27, Pszemol pisze:

    > Czy łożyska mają duży wkład w hałas Twoim zdaniem?
    > Mój wiatrak ma łożyska kulkowe według datasheet.

    Ten sam model przy identycznej wydajności w wersji ślizgowej ma 33 a w
    wersji kulkoewj 34,5 dBA.

    > Sklep online digikey.com ma jakiś tam wybór tych wiatraków Sunon
    > w rozmiarze 8x8cm ale niestety są grubsze, 3,8cm zamiast jak u mnie
    > 2,5cm (podejrzewam że 3,8cm się nie zmieści, ale zmierzę to jeszcze...)
    > a poza tym są niestety znacznie głośniejsze. Dla przykładu wiatrak
    > SF11580A-1083HSL.GN to 35dBA a mój ma 32 dBA.

    Tu jest wersja 25mm
    http://www.sunon.com/uFiles/file/03_products/02-AC%2
    0Fan/SF8025.pdf

    Najgorsze co możesz zrobić to wybrać wiatrak AC.
    Np. dla wiatraka AC 80x80x25 mamy:
    21 CFM / 33 dBA (SF11580AT)
    A wiatrak DC o tych samych rozmiarach daje:
    23,7 CMF / 22 dBA (HA80251V4-0000-999)
    Czujesz różnicę?

    --
    Pozdrawiam,