    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 17 Jul 2014 03:00:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Szukam benchmarków
    From: firr <p...@g...com>

    co do samego tematu wydajnosci (java vs c vs c#)
    to to co jest mi wiadome, krotko

    1. jak kiedys robilem test java wygenerowala
    kod tak samo szybki jak c (zaskoczylo mnie to ale
    w sumie jest to zrozumiale i wynika z dwu powodow
    - jawa kompiluje kod
    - kluczowy kod byl wlasciwie kodem w c (co do literki) osadzonym w javie,

    z c# pewnie jest tak samo, o tyle java i c#
    sa to po prostu nadbudowy c tak samo jak c++,
    kiedys o ile nie bylo kompilacji mozna bylo mowic
    o pewnych roznicach teraz sa to poprostu kompilatory c z javowska i c#owska nadbudową

    1. o ila ta nadbudowa jest wyciagnieta poza glowne petle (gdzie program spedza 99%
    czasu)
    to nie musi miec takiego znaczenia
    dla szybkosci programu - moga za tu byc spowolnienia na startup programu i na wiekszy
    memory stamp itp (ale ciezko mi tu podac dokladniejsze info bez praktyki w tych
    jezykach)

    1. rozne info pojawiaja sie na temat tego czy kompilacja JIT jest szybsza czy
    wolniejsza niz
    statyczna kompilacja
    - jedni mowia ze jest szybasza poniewaz sprofilowanie generowanego kodu pod dany
    procesor moze go zoptymalizowac (choc nie wiem
    jaka to moze byc skala przyspieszenia, czy jest to np łatwe 10% łatwe 15% czy moze
    czasem jest to wiecej)
    - drudzy mowia ze jit jest slabszy niz statyczna kompilacja bo nie ma tyle czasu na
    wygenerowanie kodu

    szczerze mowiac w klasycznym duchu optymalizacji
    wypadaloby traktowac JIT powaznie i doceniac ta
    optymalizacje - to faktycznie ma szanse dzialac
    nieco szybciej - z tym ze to zalezy tak naprawde jak beda budowane procesory, jesli
    ktos produkowalby procesory z wyjatkowo dużym 'rozrzutem' to jit bylby potrzebny
    jesli nie
    to nie

    1.[ NAJWAZNIEJSZE mz], potencjal do optymalizacji
    tak naprawde jesli ktos chce optymalizowac kody
    dzis to ztcw jednak musi robic wstawki w asmie
    (ze wzgledu na sse) to potencjalnie mogloby sie
    zmienic bo chyba nie ma problemu z mozliwoscią
    zapisania jakiegos tam krzepkiego wertykalnego kodu w postaci kodu w c (nie byloby
    dostepu wtedy do wszystkich operatorow sse ale wtedy mozna ratowac sie intrisincami)
    - ale poki co na razie tak nie jest tak zejesli ktos chce przyoptymalizowac to chyba
    musi to robic w asmie
    - nie wiem jak to jest ze wstawkami w asmie w
    javie i c# (?) zzasadniczo da sie to ztcso zrobic
    ale nie wiem jak to jest na dziś, podobnie przydalyby sie srodki do zarzadzania
    rozkladem encji w pamieci, wyrownania itp -- ogolenie ten
    proces jednak to byloby cos w rodzaju u-c'owienia
    czy tez u-c++owienia javy i c# tj coraz wyrazniejszego pokazywania ze w srodku ich
    siedzi
    c i taka java zaczynalaby sie wysokopoziomowo na
    poczatku a konczyla totalnie niskopoziomowo w srodku