  • 11. Data: 2017-04-16 21:04:56
    Temat: Re: Sztuczne obci??enie do spawarki 300A
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.04.2017 20:29, badworm wrote:

    > Oporniki wodne dużych mocy są wykorzystywane do testowania zespołów
    > prądotwórczych w lokomotywach spalinowych, gdy silnik takowej jest na
    > obrotach to z wanny rezystora para idzie aż miło. Może zamiast bawić się
    > w elektrolizę lepiej pomyśleć o grzałkach zanurzonych w wodzie? 30V *
    > 300A to raptem 9kW czyli niecałe 5 czajników bezprzewodowych. Jeśli
    > dobrze liczę, to taka moc podgrzeje sto litrów wody od 20 do 100 stopni
    > w około godzinę. Pozostaje wykombinować grzałki, które łącznie będą
    > miały około 0,1 ohm.

    No to lina stalowa albo drut i zanurzyć w wodzie dla chłodzenia.

    --
    Mirek.

  • 12. Data: 2017-04-16 21:13:44
    Temat: Re: Sztuczne obciążenie do spawarki 300A
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    chyba drut stalowy nawinięty na czyms i zanurzony w wodzie
    przemawia do mnie najbardziej
    tani i skuteczny
    tylko jaki przekrój przyjąć ?

  • 13. Data: 2017-04-16 21:14:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 21:13, Szumek pisze:
    > Witam
    > chyba drut stalowy nawini?ty na czyms i zanurzony w wodzie
    > przemawia do mnie najbardziej
    > tani i skuteczny
    > tylko jaki przekr?j przyj?? ?

    Grzałka elektryczna.

  • 14. Data: 2017-04-16 21:23:32
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.04.2017 21:13, Szumek wrote:
    > Witam
    > chyba drut stalowy nawiniety na czyms i zanurzony w wodzie
    > przemawia do mnie najbardziej
    > tani i skuteczny
    > tylko jaki przekrój przyj?ae ?

    A jaki masz? Jaki możesz mieć?
    Liczyć mi się nie chce, ale intuicyjnie szedł bym w taki jak odgromowy,
    może cieńszy nawet - jak do siatki na ogrodzenie... w razie czego można
    dać kilka równolegle. Nie wiem czy powłoka cynkowa znacząco zmieni opór
    - w razie czego można znaleźć "czarny".

    --
    Mirek.

  • 15. Data: 2017-04-16 21:52:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 21:13, Szumek pisze:
    > Witam
    > chyba drut stalowy nawinięty na czyms i zanurzony w wodzie
> [...]
    Drut za cienki, stary brzeszczot stalowy obustronny
    zanurzony oczywiście w wiadrze z wodą powinien dać radę.
    Ja za mało to dołożyć drugi, trzeci, skrecić razem równolegle.
    Coś takiego
    http://rexxer24.pl/brzeszczot-do-metalu-i-drewna-300
    x25x0-06-opak72szt-rc-09-024.html

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2017-04-16 22:39:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan HF5BS napisał:

    > Jarku, chlor, jeśli będzie, to TEŻ. Jakby nie było wodoru, to by mi
    > nie odbiło tłoczka w strzykawce, do której zebrałem trochę bąbelków
    > z elektrolizy.

    Wodór też. Z tej samej dziecięcej empirii wiem, że czysty wodór po
    podpaleniu w odwróconej wylotem do dołu próbówce, spala się łagodnym
    niebieskim płomieniem. Ale jeśli w próbówce był też tlen z tej samej
    elektrolizy, lub choćby powietrze -- wtedy gwizdnie (w tonacji
    określonej wysokością próbówki).

    > Poza tym, i tak wodór (przypalane lekko pykają), od którego odpięto
    > elektrolizą tlen, musi się gdzieś podziać, więc raczej uleci wolny
    > z roztworu, jako najlżejszy i najcieplejszy z pierwiastków,

    Uleci przy elektrolizie wody *lekko* czymś zakwaszonej.

    > nie sądzę, żeby przycupnął na brzegu naczynia i wołał za tlenem
    > "wróć do mnie".

    Sodówa mu do głowy uderzy.

    > A jakoś mi nie wiadomo o tym, aby u robiących np. trawienie
    > elektrolityczne płytek w roztworze soli, powolne, ale działa,

    To kolejne wspomnienie dzieciństwa. I zapamiętany wniosek, sprzeczny
    ze stwierdzeniem "ale działa". Bo jak można elektrolitycznie
    wytrawic płytkę obwodu drukowanego? Wytrawia się wokół punktu
    przyłączenia prądu, a potem kicha.

    > aby dochodziło u nich do wybuchu mieszanki H-Cl, która łoi pod
    > wpływem światła, może za mało było? W oświetlonym słońcem pokoju

    To wieczorem było. Zostawiłem włączony prąd i poszedłwm oglądać
    telewizję.

    > Yy... sód, uwolniony od chloru? To nie jest przypadkiem to:
    > 2*Na + 2*H2O = 2*NaOH + H2? Więc i tak wodór się pojawi.

    No, coś takiego. Z tym że wodór w takich ilościach trudno poza
    próbówką zaobserwoawć, a chlor, to co innego. Dodam jeszcze,
    że stosowałem elektrody metalowe, więc przy elektrolizie mocno
    osolonej wody robiły się gęste kolorowe zupy wodorotlenkó tych
    metali i czort wie czego.

    > BTW. Wiedziałeś, że taka rtęć jest zaliczana do metali szlachetnych?

    U Mendelejewa załatwiła sobie nobilitację po sąsiedzku. Nawet ją
    czasem "żywym srebrem" nazywają.

    > To jak, idziemy robić ludziom baseny, metodą gospodarczą? :))
    > Chlorem z elektrolizy :))

    Przecież w ten właśnie sposób przemysłowo wytwarza się ten gaz
    (nie, nie ja ten proces wymyśłiłem w dzieciństwie).

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2017-04-17 00:43:44
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-04-16 o 20:29, badworm pisze:

    > Oporniki wodne dużych mocy są wykorzystywane do testowania zespołów

    A nawet do rozruchu silników pierścieniowych w elektrowniach:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_Por%C4%85b
    ka-%C5%BBar#Silnik_rozruchowy

  • 18. Data: 2017-04-17 00:57:44
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2017-04-16 o 21:52, Janusz pisze:
    > Drut za cienki, stary brzeszczot stalowy obustronny
    > zanurzony oczywiście w wiadrze z wodą powinien dać radę.

    Brzeszczot przy 300A to świeci jeśli nie kapie z tego co pamiętam...
    Ale fakt to "najszybsza" forma tymczasowego obciążenia.
    Z kilku można by złożyć coś sensownego.

    --
    AWa.

  • 19. Data: 2017-04-17 03:45:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

> [...]
    > dzieciństwa zachlorowałem sobie w ten sposób cały pokój, zrobiło
    > się tam jak w okopach pierwszej wojny światowej).

    A nie jak na basenie?

    Mi to zawsze pachnialo basenem.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

  • 20. Data: 2017-04-17 03:52:07
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Szumek <k...@i...pl> wrote:

    > Witam
    > przydało by mi sie sztuczne obciążenie do spawarki
    > przy 100A żeby wytrzymało minute a przy 300A kilkanascie sekund
    > z czego zrobić ?

    Google: scariac