    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szokujace 80%.
    Date: Thu, 25 Mar 2010 04:13:59 -0700 (PDT)

    On Mar 24, 6:03 pm, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Mnie ta statystyka dziwi o tyle, że moje prywatne statystyki wskazują że
    > około połowa kierowców w ogóle nie wie na którą oś ma napęd ich auto.
    > Za wyjątkiem aut czteronapędowych, bo jak już ktoś dopłacił za to, to
    > wie co ma.

    No niekoniecznie. W przypadku Subaru w USA to samochod popularny wsrod
    liberalnych elit z zachodniego wybrzeza. Nie mam zadnych statystyk,
    ale znajac realia rynkowe podejrzewam, ze jest jakis procent klientow,
    ktorzy kupuja Subaru ze wzgledu na mode i moga nie miec pojecia co
    jest pod maska. Wiekszosc klientow kieruje sie raczej moda, albo
    parametrami takimi jak bezpieczenstwo, ergonomia czy jakosc raczej niz
    parametry techniczne. Tym niemniej wydawalo mi sie, ze pomimo
    kierowania sie takimi parametrami nabywajacy powinni predzej czy
    pozniej poznac inne zalety swojego nabytku. Jak widac bylem w
    bledzie :-) Ciekawe jak tak statystyka BMW rozciaga sie na inne modele
    tej firmy lub wogole na inne samochody innych producentow.

    > Raczej jak ktoś wie, to wie dobrze, bo jakoś tam się interesuje, ale po
    > prostu cała masa nie wie, nigdy się nad tym nie zastanawiała i po prostu
    > wisi im to kalafiorem.

    No tak, ale nigdy nie przypuszczalem, ze w przypadku BMW to jest az
    80%. Wydawalo mi sie, ze tym co im "wisi klafiorem" raczej nie zalezy
    na BMW, tylko kupia raczej jakies "ekonomiczne" albo "bezpieczne"
    wozidlo. W swojej pracy czesto stykam sie z inzynierami firmy Opel. W
    ich przekonaniu klient europejski jest znacznie bardziej wyczulowny na
    osiagi trakcyjne swoich pojazdow niz na przyklad klient amerykanski.
    Taka statystyka BMW zdaje sie podwazac ta potoczna opinie.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/