    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Szkodliwość świetlówek energooszczędnych
    Date: Fri, 25 Nov 2011 20:54:03 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" napisał:
    > Peem tak. Czasami, cecha osobnicza, świetlówka może przeszkadzać
    > (jakieś odczucie migotania, zmęczenia czy co tam). Ale żeby z tego
    > wyciągać wniosek, że świetlówki, generalnie, są szkodliwe to trzeba
    > być lekko nawiedzonym.

    noawiedzonym a nawet wręcz ignorantem podatnym na matkeringową papkę trzeba
    być żeby wierzyć w brednieże świetlówki są nieszkodliwe a nawet że są zdrowe
    i tanie!!!

    - trzeba nie umieć liczyć żeby twierdzic ze świetlówki są ekonomiczne
    - trzeba być głąbem żeby twierdzic że tręć (jedna z najbardziej toksycznych
    dla człowieka substancji) zawarta w świetlówkach jest nieszkodliwa, szkło
    się tłucze i wdychamy rtęć i to jeszcze gdzie, we własnym domu, w pokoju
    dzieci

    na marginesie dodam że kiedyś mieszkałem kilka miesięcy w mieszkaniu
    oświetlanym świetlówkami (nie żaden badziew, ale z górnej półki) po pewnym
    czasie zacząłem mieć problemy z oczami, ciągle latałem po okulistach z
    pieczącymi i czerwonymi od żyłek oczami (stan zapalny), dolegliwości jak
    ręką odiął zniknęły gdy przeprowadziłem się do mieszkania obok bez
    świetlówek.