  • Data: 2014-01-18 20:15:08
    Temat: Re: Szkodliwość promieniowania inteligentnych liczników?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message
    news:PiotrGalka.pme.1389860613@news.chmurka.net...
    > Z baterii.
    > Podobno (ze słyszenia od prezesa spółdzielni mieszkaniowej) liczniki wody
    > mają atest na 5 lat, a bateria jest policzona na 10 lat.

    Gdyby był na tyle obeznany w temacie RF aby w ogóle połączyć te zjawiska :-)

    > Logika by mówiła, że powinno być podobnie jak z licznikami wody, ale skoro
    > energii jest zapas to może ktoś sobie nie żałował.

    Można sobie wyobrazić licznik zużycia wody czy prądu skonstruowany tak,
    aby korzystał z przepływu energii jaką sam mierzy, bez użycia baterii...
    W przypadku miernika prądu sprawa dosyć oczywista (transformatorek)
    a w przypadku miernika wody mikroturbinka z akumulatorem: woda
    płynie napędza turbinkę a ta ładuje akumulatorek...

    Ale ponieważ mierniki te pracują w sieci i nie muszą transmitować na
    duże odległości do centrali to sądzę że do tych małych mocy nadawania
    wystarczy energia z małej baterii litowej jaką można spotkać w latarkach.