  • Data: 2014-01-18 20:11:05
    Temat: Re: Szkodliwość promieniowania inteligentnych liczników?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote in message
    news:dxfm.pme.1389826613@news.chmurka.net...
    > Przypadkiem wpadłem na filmik:
    > http://www.youtube.com/watch?v=qKSDyb4dc_c
    > Gość twierdzi, że liczniki "smart" wysyłają co 8 sekund szkodliwe
    > promieniowanie. Nie wiem jak działają np. liczniki wody, skąd biorą
    > energię do zasilania i czy rzeczywiście tak często sieją? Naziemna TV też
    > sieje i to stale.

    Problem z ludźmi alarmującymi społeczność w taki sposób jest
    taki, że nie bardzo wiedzą o czym mówią i robią bardzo dużo
    uproszczeń, niepoprawnych założeń czy też powiązań które
    faktycznie nie istnieją... czasami wręcz mówią czystą nieprawdę.

    Z faktu że licznik taki wysyła 10000 impulsów dziennie NIE WYNIKA
    że wysyłają je dokładnie co 8 sekund. Człowiek ten robi uproszczenie
    myślowe: 10 tysięcy razy dziennie => średnio wychodzi z matematyki
    jeden impuls co 8 sekund => acha, czyli miernik wysyła co 8 sekund.
    Czy jeśli świnia rodzi rocznie 6 warchlaków wynika że ma jednego
    warchlaka co 2 miesiące? A no nie wynika nic takiego... :-))))

    Liczniki te operują w paśmie 900MHz i są częścią "mesh network".
    Co to znaczy? Ano to, że pojedynczy miernik u pana Kazia ma
    za zadanie wysyłać i odbierać informacje na krótkim zakresie
    odległości jaka dzieli go od następnego miernika... Nie ma topologii
    gwiazdy, gdzie każdy miernik musi walić pełną mocą bezpośrednio
    do stacji bazowej tylko małą mocą przekazuje dane do sąsiedniego
    miernika - np. w osiedlu domów jednorodzinnych, gdzie domy
    stoją w rzędzie przy ulicy jeden obok drugiego, odległości są
    rzędu kilkudziesięciu-kilkuset metrów, a nie jak w przypadku np.
    telefonów komórkowych kilku to kilkunastu kilometrów do wieży.
    Co to znaczy? Ano to, że miernik może nadawać bardzo małą mocą,
    daleko poniżej szkodliwych poziomów dla zdrowia...

    Mówienie ludziom że ich organizm jest co 8 sekund "budzony"
    z jakiegoś snu czy budzony ze stanu przemiany materii takim
    impulsem gdzieś z piwnicy to jest po prostu bujda na resorach...