  • Data: 2013-05-06 22:36:39
    Temat: Re: Szkodliwość drukarek laserowych?
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-06 22:00, Netx pisze:
    > Jednak nie wiem czy drukarka laserowa nie jest bardziej szkodliwa dla
    > zdrowia? Np. w punkcie xero obok domu zawsze unosi się taki
    > charakterystyczny zapach - nie wiem czy to drobinki tonera czy coś
    > innego? W pracy jak miałem laserówkę w pokoju też czasem czułem taki
    > charakterystyczny zapach. Czy współczesne drukarki laserowe są w jakiś
    > sposób lepsze pod tym względem niż starsze modele? Konkretnie jak
    Na ten charakterystyczny zapach się parę rzeczy, ale głównie:
    - przegrzany bęben utrwalający, albo raczej przysmażony do niego wiekowy
    kurz (w maszynach "dużych", chodzących bez przerwy więc bez stygnięcia,
    na marnej jakości papierze który mocno pyli). w dodatku w takim wielkim
    ksero, które wyrabia wydrukowanie i utrwalenie N-naście stron A3 na
    sekundę - moc i rozmiar bębna musi być odpowiednio większa, niż domowego
    laserka A4.
    - ozon z wysokiego napięcia dla bębna transferowego (transferowanego
    laserem, a nie ledami, itd).

    Obecne, zwłaszcza "małe" laserówki - takich problemów nie mają, bo bęben
    światłoczuły jest naświetlany ledem o malutkiej mocy, a nie starodawnym
    laserem, i jest ładowany do dużo niższych napięć - emisja ozonu jest
    prawie zerowa, a niewielkie ilości nikomu nie zaszkodzą (w końcu ludzie
    sami sobie nawet kupują "jonizatory" do domu, które właśnie ozon
    produkują).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173