  • Data: 2013-05-07 15:21:30
    Temat: Re: Szkodliwość drukarek laserowych?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-06 22:00, Netx pisze:
    > Kusi mnie zakup do domu drukarki laserowej np. polecanej kilka wątków
    > obok kolorowej Brother 3040CN. Za zakupem przemawia lepsza trwałość
    > wydruków niż z atramentówki którą mam (odporność na wilgoć - atrament
    > się rozmazuje łatwo) oraz pewnie niższe koszty eksploatacji laserówki.

    No więc właśnie... czy ktoś wie jakie są prawdy i mity powyższej teorii?

    Kolega pisze o kosztach eksploatacji. Osobiście drukuję wiele zdjęć i
    trochę dokumentów (domyślam się, że kolega nie ma potrzeby ich
    drukowania gdyż inaczej nie rozważałby laserówki). Wspominam o zdjęciach
    jako elemencie tuszożernym. Jeśli rozważnie dokonamy zakupu drukarki
    mając na uwadze dostępność zamienników czy systemów zasilania CISS, to
    koszty robią się bardzo niskie. No i teraz pytanie: czy laserówki
    faktycznie są takie tanie w eksploatacji? Zakładam, że kolega robi
    mnóstwo wydruków więc porównujemy urządzenia atramentowe dedykowane dla
    dużej ilości wydruków takie jak Epsony serii L.

    Kolejna rzecz: trwałość wydruków. Jak to w praktyce może wyglądać?
    Osobiście nie mam w zwyczaju polewania wydruków herbatą. Zatem czy
    odporność na wilgoć ma większe znaczenie? Po drugie drukarki atramentowe
    mają różne tusze. Są też takie, które używają tuszu nierozpuszczalnego w
    wodzie. Jak zatem wygląda porównanie trwałości wydruków?

    Marek