  • 11. Data: 2010-07-13 19:05:56
    Temat: Re: Szeroki kąt - opinie.
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 13, 11:53 am, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:
    > Witam.
    > Chcę nabyć szerszy kąt i wytypowałem póki co:
    > Canon 10-22/3,5-4,5
    > Canon 17-40/4 L
    > Sigma 10-20/3.5
    > O ile Sigmą miałem okazję parę zdjęć cyknąć koło salonu, to
    > tych canonów nawet w rękach nie trzymałem ;-). Ceny
    > wszystkich są zbliżone. Puszka to 50D.
    > Proszę o jakieś opinie za i przeciw, może mi to pomoże
    > wybrać.
    > Pozdr.
    > RJ
    Powiem tylko tyle, ze przegladając wiele testów i porównań sigma która
    wymieniłeś była wyżej
    oceniana niz pozostałe obiektywy w tej klasie cenowej!
    Pozdr, LI

  • 12. Data: 2010-07-13 19:52:23
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    tamron 17-50 jest znacznie ostrzejszy od C 17-40.

  • 13. Data: 2010-07-14 08:03:59
    Temat: Re: Re: Szeroki kąt - opinie.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On 13 Jul 2010 14:03:21 GMT, Łukasz Góralczyk
    <l...@g...com> wrote:

    > Z tego co wyczytałem to nowsza wersja ma lepsze światło ale
    >bardziej winietuje, jakościowo jest podobnie, aha i nowa wersja ma
    >średnicę filtru 82 mm, stara 72 mm.

    A nie 77 mm?

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 14. Data: 2010-07-14 08:51:00
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Dzięki za opinie. Najprawdopodobniej wezmę C 10-22, tak jak
    zresztą przewidywałem.

  • 15. Data: 2010-07-14 09:26:31
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Wed, 14 Jul 2010 10:03:59 +0200, Pawe? Paw?owicz wrote:

    > A nie 77 mm?

    Tak tak - 77 mm, źle zapamiętałem (http://www.sigma-foto.pl/sigma-10-20-
    f4-5-6-ex-dc-hsm,365,pr.html).

    --
    Łukasz.

  • 16. Data: 2010-07-14 09:47:25
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl>

    > Dzięki za opinie. Najprawdopodobniej wezmę C 10-22, tak jak zresztą
    > przewidywałem.

    według mnie lepszym optycznie jest obiektyw sigmy 10-20...
    pewnie zależy od sztuki, ale popatrz przed zakupem
    pozdr.
    Gr

  • 17. Data: 2010-07-14 12:55:36
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "limies" <l...@g...com> wrote in message
    j.googlegroups.com...
    > Powiem tylko tyle, ze przegladając wiele testów i porównań sigma która
    > wymieniłeś była wyżej
    > oceniana niz pozostałe obiektywy w tej klasie cenowej!

    Tyle, ze trzeba trafic na dobry egzemplarz. Testowalem dwa w sklepie,
    obejrzalem zdjecia w domu i wybralem lepszy. Po weekendzie oddalem z
    powrotem do sklepu i kupilem w ciemno wysylkowo 10-22. Lepszy od obydwu
    Sigm.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 18. Data: 2010-07-14 18:15:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 13.07.2010 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    Te 2 wyżej to to samo szkło, pierwsze do kropa, drugie do FF ;)

    Do 50d bierz 10-22 to najlepszy z ww. tzn 17-40 lepszy, ale wąski dla 50d jak
    szukasz szerokości to Ci nie zapewni.

    > Jeszcze mala uwaga - holder na filtry cokina P musialem przypilowac,
    > wchodzil w kadr. Sa tez wersje slim rozwiazujace ten problem. Zdaje sie ze
    > niektore grubsze filtry kolowe moga winietowac, u mnie z polarem Hoya slim
    > zjawisko nie wystepuje.

    Masz polara do cokina? Szukam właśnie coś w ten deseń, a do 77mm 10-22 mam
    slim holder cokina i nie wnietuje.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 19. Data: 2010-07-14 22:02:41
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jul 14, 2:55 pm, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> [...]
    > obejrzalem zdjecia w domu i wybralem lepszy. Po weekendzie oddalem z
    > powrotem do sklepu i kupilem w ciemno wysylkowo 10-22. Lepszy od obydwu

    W takim razie trafilem na swietny, bo jestem z niego _bardzo_
    zadowolony. Najpierw go kupiłem, a potem
    pocieszyłem się, ze nie tylko była to moja wysoka ocena tego szkła,
    ale w wielu zachodnich magazynach, głównie w angielskich bardzo
    chwalono ten obiektyw - oczywiście w tym zakresie cenowym

    Pozdr, li

  • 20. Data: 2010-07-15 07:43:05
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > według mnie lepszym optycznie jest obiektyw sigmy 10-20...
    > pewnie zależy od sztuki, ale popatrz przed zakupem

    Właśnie miałem okazję popstrykać dwoma egzemplarzami, bo
    tylko tyle było w salonie. W domu obejrzałem i faktycznie są
    niezłe. Zaskoczyła mnie ostrość, ale oba miały sporą ab.
    chromatyczną po bokach :-). I teraz nasuwa mi się pytanie
    czy C 10-22 ma ją zauważalnie mniejszą? Bo nie mam jak
    sprawdzić... Parametry typu winieta i dystorsja mają dla
    mnie niewielkie znaczenie ;-).