  • Data: 2014-12-07 20:52:30
    Temat: Re: Szczególna ostrożność
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 07 Dec 2014 19:21:26 +0100, Shrek

    > I teraz powiedz czy 25 metrów od przeciętnego skrzyżowania widzisz 40
    > metrów drogi poprzecznej

    Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
    móc wyhamować. PORD nakłada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
    mogą mnie cmoknąć w pompkę. Jeśli jednak widzę, a w większości wypadków
    jednak widać co się dzieje przy skrzyżowaniu (bo drogowcy też dbają o
    odpowiednie ograniczenia i znaki w miejscach z ograniczoną widocznością),
    to widzę też szybko poruszający się pojazd, który w danym miejscu już dawno
    powinien zwalniać, a jednak z jakichś przyczyn nie robi tego.

    Tu masz przykład jak obserwowanie poprzecznej przy ruszaniu ze świateł
    pomogło uniknąć kolizji: http://youtu.be/VSjcZb2wSqM Pojazd na prawym pasie
    wiadać też obserwował co się dzieje na skrzyżowaniu, bo pomimo że ruszył
    moment wcześniej niż ja, to i wcześniej odpuścił widząć kolesia co
    najwidoczniej nie ma zamiaru się zatrzymać.

    Z kolei ze 3 lata temu wracaliśmy rodziną z Francji, przejechałem 95% trasy
    sam, ale na katowickiej już musiałem oddać kółko żonie. Nie zdążyłem
    zamknąć oczu jak żona chciała wjechać na skrzyżowanie na czerwieni (po
    prostu się zawiesiła) -- koleś z poprzecznej się zatrzymał widząc sytuację.
    Żona sotatecznie po moim "zapytaniu" czemu na czerwonym jedzie,
    zahamowała. Ale gdyby nie, to ktoś za nią "pomyślał" dzięki odpowiednio
    skonstruowanemu PORD. Więc to nie jest jakieś wyjątkowe zachowanie, tylko
    prawidłowe zachowanie każdego normalnego kierowcy.

    Ci co twierdzą, że się nie da i jest to bezcelowe to mają najczęściej
    dzwony i potem muszą się ganiać po sądach albo wprost lądują na cmentarzach
    i wtedy mają święty spokój.

    --
    Pozdor
    Myjk