-
Data: 2014-12-07 23:30:09
Temat: Re: Szczególna ostrożność
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sun, 7 Dec 2014 20:52:30 +0100, Myjk napisał(a):
> Sun, 07 Dec 2014 19:21:26 +0100, Shrek
>
>> I teraz powiedz czy 25 metrów od przeciętnego skrzyżowania widzisz 40
>> metrów drogi poprzecznej
>
> Widzę. Jak nie widzę, to odpuszczam gaz na tyle, aby w razie konieczności
> móc wyhamować. PORD nakłada na mnie taki obowiązek, dlatego zapierdalacze
> mogą mnie cmoknąć w pompkę.
Wracając akurat przez trójmiasto, korzystając z zerowego ruchu, porobiłem
sobie eksperymenty.
Żeby mieć widoczność wystarczającą do uniknięcia zderzenia praktycznie w
każdej sytuacji kiedy ktoś przejedzie na czerwonym (zakładając prędkości
rzędu 100km/h), na większości skrzyżowań trzeba się zatrzymać do zera przed
poprzeczną jezdnią i rozejrzeć w lewo i w prawo.
Dokładnie tak samo jak wyjeżdżając z drogi podporządkowanej - mało jest
skrzyżowań które można przejechać choćby dozwolone 50km/h.
Na niektórych (takie większe z dobrą widocznością, które dodatkowo dobrze
się zna) wystarczy zwolnić do 20-30km/h.
> Tu masz przykład jak obserwowanie poprzecznej przy ruszaniu ze świateł
> pomogło uniknąć kolizji: http://youtu.be/VSjcZb2wSqM
To jest dokładnie to o czym mówię - duże skrzyżowanie, dobra widoczność,
tylko jedna strona do obserwacji, jedziesz 18km/h i wtedy dasz radę.
Jadąc 30km/h raczej jesteś bez szans w takiej sytuacji.
> Ci co twierdzą, że się nie da i jest to bezcelowe to mają najczęściej
> dzwony i potem muszą się ganiać po sądach albo wprost lądują na cmentarzach
> i wtedy mają święty spokój.
Nie jest to bezcelowe, bo oczywiście każde popatrzenie zwiększa szansę że
zauważy się zagrożenie szybciej i zawsze szybciej reagując zwięsza się
szansę na to że uda się uniknąć zderzenia.
Natomiast mimo wszystko warto też podejść rzetelnie do ograniczeń metody,
bo takich co to "myśleli że umieją uniknąć zagrożenia" też na cmentarzach
pełno.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.12.14 23:55 Czesław Wiśniak
- 08.12.14 06:38 Shrek
- 08.12.14 06:41 Shrek
- 08.12.14 20:15 __Maciek
- 09.12.14 11:03 SW3
- 09.12.14 11:16 SW3
- 09.12.14 11:22 SW3
- 09.12.14 11:57 masti
- 09.12.14 13:52 Czesław Wiśniak
- 09.12.14 17:41 RadoslawF
- 09.12.14 19:08 Shrek
- 09.12.14 19:10 Shrek
- 09.12.14 19:35 Myjk
- 09.12.14 19:45 Shrek
- 09.12.14 20:26 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=