  • 1. Data: 2015-06-11 21:36:02
    Temat: Szarpanie/efekt żabki
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    Hej!

    Od paru dni w moim aucie obserwuję takie objawy - podczas odpuszczenia
    gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
    okolicach 2000rpm, samochód mi łapie tzw. żabkę. Jak mocniej wcisnę gaz
    tego raczej nie ma. W sumie zdarzało mu się to odkąd go mam (czyli już
    prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie było to jakieś bardzo
    mocne. Sądziłem, że taka jego uroda, ale ostatnio zaczęło się pojawiać i
    na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznościach. Efekt bywa dość
    mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
    pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u
    niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi się, że to coś z
    przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
    Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
    Przebieg 125 tys.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 2. Data: 2015-06-11 22:35:34
    Temat: Re: Szarpanie/efekt żabki
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
> [...]
    > przekazaniem napędu. Coś się dzieje ze sprzęgłem czy ten typ tak ma?
    > Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.

    Coś z zasilaniem benzyną mniej prawdopodobne coś z zapłonem. Przy gaźniku 95%
    pomagało solidne przedmuchanie gaźnika w 5% regulacja zapłonu, wymiana świec i kabli.
    W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To
    usterka typowa dla wypadania zapłonów.

  • 3. Data: 2015-06-11 23:20:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 22:35, k...@g...com pisze:

> [...]
    W przeniesieniu napędu luzy mogą być pół stopnia, za mało na takie zachowanie. To

    To stosunkowo młody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Nie
    trzeba przedmuchiwać gaźnika ;)

    Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrządu (naprzemiennie
    przyśpiesza/opóźnia zapłon), albo coś z łożyskiem wyciskowym.

    Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
    tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-06-11 23:37:39
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2015-06-11 o 23:20, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
    > tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

    Wariatory podobno lubią w tych silnikach szwankować... Z tym, że nikt
    akurat na forum o takich objawach nie pisał. Coś takiego jakieś błędy
    wykaże? Czy trzeba po omacku szukać?

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 5. Data: 2015-06-11 23:58:22
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
    > tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

    To że z wtryskiem może nie mieć znaczenia skoro objawy takie same i charakterystyczne
    dla wypadania zapłonów z powodu za małej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Dodasz
    gazu, zwiększysz`dawkę paliwa i ustępuje. W gaźnikowym proste do zdiagnozowania i
    naprawy bo usterka dobrze rozpoznana. W takim popierdolonym z wtryskiem chgw co może
    być uwalone. To może być coś prozaicznego w stylu zamulone przewody albo brudne
    wtryskiwacze i jakimś cudownym specyfikiem dolanym do paliwa da się naprawić. Albo
    uwalona część za 1 grosz w nienaprawialnym gównie co kosztuje 3000. Miłych
    przemyśleń ile kasy z konta wypłacić za możliwą naprawę.

  • 6. Data: 2015-06-12 00:21:52
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > Pozostałe możliwości już od elektroniki: przepływomierze, sondy,
    > tachometry i całe to niepotrzebne badziewie.

    Sądzisz że łożysko oporowe w sprzęgle umie coś więcej robić niż się obracać? Jak by
    to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś
    chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.

  • 7. Data: 2015-06-12 01:05:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-12 o 00:21, k...@g...com pisze:
> [...]
    to wynikało z samoczynnego rozłączania i załączania sprzęgła przez łożysko to byś
    chirurgii pisał że masz wymieniony jakiś staw w lewej nodze.

    Już spotkałem się w kilku samochodach. Albo bicie promieniowe sprzęgła,
    albo problem słoneczko/łożysko powodował przy lekko wciśniętym sprzęgle
    "falowanie" przekazywania napędu.
    Inna przypadłość - Lanosy ze starym silnikiem 1,5, ośmiozaworowym. Po
    przygrzaniu sprzęgła (np. długa jazda w korku) też lubiały "żabkować" na
    pierwszym biegu.

    Nie wiem, jaki jest efekt u Mumina i jak z jego wyczuciem auta. Pisał:

    > mocny. Ustępuje jak mocniej wcisnę gaz. Silnik nie przerywa, nie gaśnie,
    > pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka właśnie jakby żabka jak u

    a to by wskazywało, iż jednak silnik nie gubi zapłonów. Ale może być,
    jak piszesz: zapłony nie wypadają, lecz są słabsze: za mały wtrysk
    paliwa lub zbyt późny zapłon.

    Za dużo możliwości.
    Najgorzej trafić na "mechanika", co tylko komputer umie podpiąć do auta
    i fakturę wypisać za kolejny element wymieniony na chybił-trafił :(

    Mumin:
    Najlepiej będzie, jak wejdziesz na jakieś forum tematyczne, typu
    focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
    Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie
    stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-06-12 08:31:27
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 użytkownik Mumin napisał:
    > Hej!
    >
    > Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia
    > gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
    > okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz
    > tego raczej nie ma.

    Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
    problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
    to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
    dokladnie element, bo wymienilem komplet)

    Pozdrawiam
    MK

  • 9. Data: 2015-06-12 09:28:12
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2015-06-12 o 01:05, Adam pisze:

> [...]
    > Na forach innych marek siedzą ludzie, którzy więcej wiedzą niż wszystkie
    > stacje ASO razem wzięte, może i na forach fordowskich coś znajdziesz.

    Forum przejrzałem i napisałem tam w pierwszej kolejności, ale cisza póki
    co...

    Ze mnie żaden mechanik, ale samochód to trochę moje oczko w głowie :) i
    obserwuję go dość wnikliwie na co dzień. Nie wygląda mi to właśnie na
    zaburzenia pochodzące od silnika - praca jest równa, nieprzerywana. I
    tak jak pisałem zdarzało mu się to na dwójce "od zawsze" - nigdy nie
    pomyślałem, że to coś z silnikiem bo ten pracuje bez zarzutu. Tak jakby
    właśnie sprzęgło tu miało coś na rzeczy. Ale nie znam się na tyle, żeby
    to definitywnie stwierdzić. Tak czy inaczej, bez wizyty u mechanika się
    nie obejdzie. Dzięki za zainteresowanie.

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 10. Data: 2015-06-12 09:29:07
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2015-06-12 o 08:31, Marcin Kiciński pisze:

> [...]
    > to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
    > dokladnie element, bo wymienilem komplet)

    I mi się tak zdaje właśnie. Pojadę po diagnozę do fachowca. Dzięki. :)

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin