  • 221. Data: 2011-08-04 17:50:12
    Temat: Re: Szanujmy policję...
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <a...@d...wyciepania.student.uw.edu.pl>

    > Kiedyś czytałem opis sytuacji, gdy samochód jechał powoli prawym pasem,
    > z włączonym prawym kierunkowskazem, bo szukał miejsca do zaparkowania.
    > Akurat tam się trafiło przejście dla pieszych i trafił się pieszy,
    > więc ten pojazd się zatrzymał. Kierowca z sąsiedniego pasa sądził, że
    > ten zatrzymał się, bo właśnie znalazł miejsce do zaparkowania -
    > nie przyhamował i potrącił pieszego.

    No i miał przepuścić z przepisu o ustępowaniu pieszemu.

  • 222. Data: 2011-08-04 17:52:02
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Przepis nic nie mowi jakoby nalezalo zwalniac tylko jesli piesi sa w
    > okolicach.
    >
    > Kiedys tam pisalem co mnie spotkalo - 4 pasy, jade sobie przepisowe 50 jak
    > nigdy, prawym, wszyscy mnie wyprzedzaja lewym .. i tak nagle na lewym ruch
    > gestnieje a zrelaksowany nie zauwazam ze hamuja przed przejsciem.
    > Tym razem piesi szli z lewej.

    To znaku nie zauważyłeś

  • 223. Data: 2011-08-04 17:53:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Aug 2011 23:53:51 +0200, Adam Płaszczyca

    > Nie próbowałem nawet zmieniac pasa ruchu, bo w tych warunkach
    > zmiana oznaczałaby wymuszenie pierwszeństwa.

    Pamiętaj -- nie wszyscy prezentują taki poziom jazdy na drodze jak ty.
    Znakomita większość osób odpuszcza miejsca kierowcy, który sygnalizuje
    zamiar zmiany pasa ruchu zamiast pokazywać kto tu "rzondzi" i hamować na
    zawał na ostatnią chwilę, względnie przyśpieszając widząc zamiar zmiany
    pasa przez zagubionego na lewym pasie. Weź to na następny raz pod uwagę,
    naucz się współżyć z innymi uczestnikami drogi i nie rób z siebie
    publicznie kaleki.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 224. Data: 2011-08-04 17:54:32
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Artur Czeczko" <a...@d...wyciepania.student.uw.edu.pl>

    > I właśnie przez takich, co od 20 lat mają prawo jazdy i nie odczuwają
    > obowiązku śledzić zmian w przepisach człowiek nie może się czuć
    > bezpiecznie...

    Wręcz przeciwnie tj jeżdżąc przez te 20 lat poznałby zasady na drodze gdyby
    nie trzymał się kurczowo przepisów, które tak jak Tobie wydaje mu się, że
    zna.

  • 225. Data: 2011-08-04 17:59:44
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik niusy.pl napisał:
    > Wręcz przeciwnie tj jeżdżąc przez te 20 lat poznałby zasady na drodze
    > gdyby nie trzymał się kurczowo przepisów, które tak jak Tobie wydaje mu
    > się, że zna.

    Tu mi przychodzi do głowy coś, co pojawiło się w kontekście tragedii
    smoleńskiej, a mianowicie, że jeśli coś jest dobrze przećwiczone, to
    umysł realizuje procesy myślowe równolegle, a jeśli nie jest, to
    sekwencyjnie. Niestety w czasie jazdy trzeba działać odruchowo, nieraz
    nie ma czasu na zastanawianie się jak by było zgodnie z PoRD, bo zanim
    znajdzie się właściwe rozwiązanie, to będzie za późno.

  • 226. Data: 2011-08-04 19:52:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2011 20:22:13 +0200, Maciej S. napisał(a):
    > To może ktoś mi wytłumaczy skoro tak chronicie przepisy co to znaczy
    > "bezpośrednio przed nim"? 5 metrów ? 10? 50? 100?

    To znaczy "tyle, ile wynosi widzimisię sędziego"

    --
    ___________ (R)

  • 227. Data: 2011-08-04 19:54:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 03 Aug 2011 10:41:51 +0200, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

    > Nic nie trzeba olewać. Gdy oba (lub więcej) pojazdy stoją i tylko jeden z nich
    > rusza to nikogo nie omija.

    Owszem, omija ten stojący. Ale omijając w takiej sytuacji nei łamie prawa.

    --
    ___________ (R)

  • 228. Data: 2011-08-04 20:04:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 03 Aug 2011 14:55:57 +0200, Artur Czeczko napisał(a):

    > A jak proponowałbyś sformułować ten przepis? Tak, aby przejście
    > dawało pieszym jakąś tam nieco większą gwarancję bezpieczeństwa.
    > Bo bez tego założenia to chyba należałoby polikwidować przejścia,
    > bo po co one są?...

    To ciekawe pytanie. Bo z jednej strony uważam, że ten przepis jest zbyt
    ogólny, z drugiej zaś bardzo trudno jest go tak sformułować, żeby nie
    prowadziło to do możliwości wypaczeń jego sensu.
    Dlaczego za ogólny? Służę przykładem - jadę lewym pasem jezdni
    jednokierunkowej i wyprzedzam ciężarówkę. Jadę tak, że przód mojego auta
    jest ok, 3 metry za przodem ciężarówki. Przed nami przejście.
    Jeśli zacznę wyprzedzać i będę cały czas wyprzedzał, to zachowam widoczność
    obydwóch stron przejścia. Jeśli postąpię zgodnie z przepisami, to prawej
    strony przejścia nie będę widział, a co więcej, pieszy który by się tam
    zjawił również nie widzi mnie i może mu przyjść do głowy przebiegnięcie
    przed ciężarówką. Przed nią zdąży, ale wtedy wbiegnie mi prosto pod maskę.

    IMO powinien być wyjątek w tym przepisie, który by pozwalał na
    wyprzedzanie, jeśli zachowana jest widoczność obydwóch końców przejścia.

    --
    ___________ (R)

  • 229. Data: 2011-08-04 20:07:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 09:43:18 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > Już ci udowodnili że nie

    Przepis w obecnym kształcie co do wyprzedzania obowiązuje co najmniej od
    1983 roku...

    --
    ___________ (R)

  • 230. Data: 2011-08-04 20:17:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2011 10:47:53 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    Rok 1983:
    Dz. U. z 1983 r. nr 6, poz. 35 - Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, art. 22. u.
    3 p. 1.:
    Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania na przejściu dla pieszych i
    bezpośrednio przed nimi, z wyjątkiem przejść, na których ruch jest
    kierowany.

    Obecnie:
    art. 26. u. 3. p.1.:
    Kierującemu pojazdem zabrania się wyprzedzania pojazdu na przejściu dla
    pieszych i bezpośrednio przed nim, z wyjątkiem przejścia, na którym ruch
    jest kierowany.

    Ech...

    --