-
111. Data: 2018-09-15 09:35:23
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-09-13 o 01:05, Pszemol pisze:
> <p...@g...com> wrote in message
> news:ebb8cb92-726c-468c-b567-e5b81937dfaa@googlegrou
ps.com...
>> --Spalanie na biegu jałowym mniejsze na godzine to i oszczędności
>> z wyłączenia biegu jałowego będą mniejsze.
>>
>> nie boj sie napisac:
>> 0,1 litra ON na 100 km i to w niemieckim czasopismie,
>> realnie zero albo nawet spalanie bedzie wieksze :-)
>
> 0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.
No i właśnie, mnie 10 nie przekonuje a Ty o 2
-
112. Data: 2018-09-15 10:35:58
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
> Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym.
Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia
naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.
Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
113. Data: 2018-09-15 11:03:17
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sat, 15 Sep 2018 10:35:58 +0200, P.B. napisał(a):
> Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):
>
>> Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole
zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze
smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.
>
> Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.
Sorry pomyłka - myślałem, że kłócicie się o zabudowanie alternatora/silnika
elektrycznego na kole zamachowym. A tu ktoś kombinuje napęd, taki jaki
miałem czterdzieści lat temu w samochodziku-zabawce.
Gdzieś widziałem jakieś plany autobusu odzyskującego energię hamowania do
rozpędzania koła zamachowego - takiego z metr, albo dwa średnicy. Nie
pamiętam, gdzie to widziałem, ale mógł to być "Młody Technik" albo
"Tiechnika Maładioży" :)
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
114. Data: 2018-09-15 15:12:35
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 14 Sep 2018 21:02:21 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> 2. W autach z S/S, między wentylatorem a filtrem kabinowym zakładane są
>>> żelowe "patyczki" (wygląda jak paczka parówek), które magazynują ciepło
>>> albo zimno od przepływającego powietrza, a potem je oddają przez
>>> następne kilkadziesiąt sekund.
>>
>> A naprawde potrzebne sa ?
>>
>> Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze
>> chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.
>>
> Tego gazu tam bedzie niewiele po wyłączeniu kompresora ciśnienie w całym
> układzie sie wyrowna i gorący gaz z kondensora wypcha zimny z parownika.
Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.
A po przelaczeniu na obieg wewnetrzny, to sie tak szybko wnetrze nie
nagrzeje ...
J.
-
115. Data: 2018-09-15 16:47:43
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
> <r...@k...pl> wrote in message
> news:bg5ipdhfepc6q61fci0g6lvao876thab4q@4ax.com...
>> Wed, 12 Sep 2018 06:56:27 -0500, w <pnautb$qdr$1@dont-email.me>,
>> "Pszemol"
>> <P...@P...com> napisał(-a):
>>
>>> <r...@k...pl> wrote in message
>>> news:t8fhpd9imggfh9km3hlrp2g27rf0pkmgsl@4ax.com...
>>> > Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, w <pn9lbt$qaa$1@dont-email.me>, >
>>> "Pszemol"
>>> > <P...@P...com> napisał(-a):
>>> >
>>> >> Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
>>> >> przez inżynierów.
>>> >
>>> > :DD
>>>
>>> No Radku, wybacz, ale chyba nie sądzisz że jakikolwiek
>>> sukces produktu przez długie lata u klienta mógłby
>>> być możliwy gdyby amatorzy je projektowali bez pasji?
>>> Tak myślą ludzie którzy sami wykształcenia nie mają
>>> i mają wstręt do szkoły.
>>
>> Księgowi.
>
> Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą.
Księgowi wymyślą co inżynierowie mają zaprojektować?
-
116. Data: 2018-09-15 16:49:55
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
> <r...@k...pl> wrote in message
> news:2evipd52k0fc4lc17fubqomtf42j6g6dmv@4ax.com...
>> Wed, 12 Sep 2018 20:28:48 -0000 (UTC), w <pnbsu0$9h8$1@dont-email.me>,
>> Pszemol
>> <P...@P...com> napisał(-a):
>>
>>> r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:
>>> > Wed, 12 Sep 2018 15:49:25 +0200, w
>>> > <a...@n...neostrada.pl>, Marek >
>>> <f...@f...com>
>>> > napisał(-a):
>>> >
>>> >> On Tue, 11 Sep 2018 19:07:25 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
>>> >> wrote:
>>> >>> Samochody nie są projektowane przez idiotów tylko
>>> >>> przez inżynierów.
>>> >>
>>> >> Chyba sobie kpiny robisz.
>>> >
>>> > Nie, on w to wierzy.
>>> > To dziecko korporacji.
>>>
>>> Może dlatego że sam w dużej firmie projektowej pracuje a kolega inżynier
>>> pracuje w biurze projektowym Forda?
>>
>> No i właśnie dlatego wierzysz.
>
> Nie muszę w nic wierzyć - po prostu widzę i robię.
> A Ty? Gdzie pracujesz?
Nie zauważyłeś w tej swojej korporacji kto Ci cele wyznacza?
-
117. Data: 2018-09-15 17:20:02
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700 (PDT), s...@g...com
napisał(a):
> W dniu wtorek, 11 września 2018 09:58:18 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
>>>Ja sie przesiadalem z malacza do nowej fiesty.
>>>I po jakims roku czy dwu stwierdzilem ze poza wymiarami halasem i
>>>jakoscia ogrzewania reszta jest jaka byla.
>>>Przyspieszenie to samo. Spalanie to samo. Pakownosc, porownywalna.
>>>Oczywiscie porownywalnie na korzysc fiesty ale jakos wielkiego
>>>przeskoku nie odczulem.
>>
>> No nie wiem, malucha zawsze uwazalem za wyrob samochodopodobny.
>> Ani silnika, ani bagaznika, ani wygody ... zdecydowanie nie warto
>> oszczedzac na tym litrze paliwa, szczegolnie ze jak piszesz - nawet
>> tego nie ma :-)
>> Ale fakt, ze maluch w trasie palil mi 4.5, oszczednym dieslom jakos
>> mniej niz 7 nie chce wyjsc :-)
>>
> eee no, albo nie wylapalem ironii albo ty masz na mysli trase po niemiecku -
180km/h.
Nie wiem czy silnik mam uszkodzony, czy but - ale jakos mi diesle duzo
pala. Nawet jak nie ma autostrady i o 180 mozna pomarzyc.
Fakt, ze teraz mam vectre kombi - duze bydle, bardzo duze ...
> Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie
sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h.
A te 5.5 to jadac spokojne 70-80 miedzy tirami ?
J.
-
118. Data: 2018-09-15 17:34:03
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: j...@i...pl
On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
>do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.
Zrób eksperyment. Wyłącz klimę i zobacz jak długo bedzie lecieć zimne
powietrze. Możesz nawet włączyć obieg wewnętrzny.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
119. Data: 2018-09-15 17:47:29
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: kk <k...@o...pl>
W dniu 2018-09-14 o 12:18, T. pisze:
> W dniu 2018-09-13 o 17:25, s...@g...com pisze:
>> W dniu czwartek, 13 września 2018 01:32:55 UTC-5 użytkownik
>> p...@g...com napisał:
>>> --A koszty przestoju?
>>>
>>> ale naprawde wierzysz w te 0,1 litra ? dla mnie taka ilosc na 100 km
>>> jest kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr,
>>> melepeta na DK ktorej nie da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na
>>> miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu, NIGDY nie osiagnalem
>>> dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
>> Tu gostek tlumaczy co i jak.
>>
>> W praktyce jest to jakies 4%
>> Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow
>> paliwa moze byc warte schylenia sie.
>>
>> W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to
>> wyposazyc jesli wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do
>> ich wytworzenia ile oszczedzaja.
>>
>> No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.
>>
>> Ale to raczej niezbyt duze roznice.
>>
>> W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale
>> atmosfera przy domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza
>> jak auta stoja i nie dymia...
>>
>
> Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło
> zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość
> prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą
> sprawność.
> Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do
> samochodów.
> chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
t.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_
Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf
>
>
> A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone
> powietrze.
>
> http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
pow.html
A koń?
-
120. Data: 2018-09-15 18:30:44
Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:34:03 +0200, j...@i...pl napisał(a):
> On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>>Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
>>do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.
>
> Zrób eksperyment. Wyłącz klimę i zobacz jak długo bedzie lecieć zimne
> powietrze. Możesz nawet włączyć obieg wewnętrzny.
A mowimy tu o ~30s czekaniu na zielone ...
J.