  • 111. Data: 2018-09-15 09:35:23
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 01:05, Pszemol pisze:
> [...]
    ps.com...

    > 0,1 litra przy spalaniu 5,5 to prawie 2% oszczędności.

    No i właśnie, mnie 10 nie przekonuje a Ty o 2

  • 112. Data: 2018-09-15 10:35:58
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2018 03:39:16 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym.
    Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia
    naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

    Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 113. Data: 2018-09-15 11:03:17
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2018 10:35:58 +0200, P.B. napisał(a):

    zamachowym. Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze
    smiercia naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

    > Dawno zrobił to Citroen. Hint: dynalto.

    Sorry pomyłka - myślałem, że kłócicie się o zabudowanie alternatora/silnika
    elektrycznego na kole zamachowym. A tu ktoś kombinuje napęd, taki jaki
    miałem czterdzieści lat temu w samochodziku-zabawce.
    Gdzieś widziałem jakieś plany autobusu odzyskującego energię hamowania do
    rozpędzania koła zamachowego - takiego z metr, albo dwa średnicy. Nie
    pamiętam, gdzie to widziałem, ale mógł to być "Młody Technik" albo
    "Tiechnika Maładioży" :)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 114. Data: 2018-09-15 15:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2018 21:02:21 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Tego gazu tam bedzie niewiele po wyłączeniu kompresora ciśnienie w całym
    > układzie sie wyrowna i gorący gaz z kondensora wypcha zimny z parownika.

    Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
    do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.

    A po przelaczeniu na obieg wewnetrzny, to sie tak szybko wnetrze nie
    nagrzeje ...

    J.

  • 115. Data: 2018-09-15 16:47:43
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
    > <r...@k...pl> wrote in message

    > Co księgowi? Bez inżynierów księgowi samochodów nie wymyślą.

    Księgowi wymyślą co inżynierowie mają zaprojektować?

  • 116. Data: 2018-09-15 16:49:55
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 01:02, Pszemol pisze:
    > <r...@k...pl> wrote in message

    > Nie muszę w nic wierzyć - po prostu widzę i robię.
    > A Ty? Gdzie pracujesz?

    Nie zauważyłeś w tej swojej korporacji kto Ci cele wyznacza?

  • 117. Data: 2018-09-15 17:20:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2018 13:12:37 -0700 (PDT), s...@g...com
    napisał(a):

    > eee no, albo nie wylapalem ironii albo ty masz na mysli trase po niemiecku -
    180km/h.

    Nie wiem czy silnik mam uszkodzony, czy but - ale jakos mi diesle duzo
    pala. Nawet jak nie ma autostrady i o 180 mozna pomarzyc.

    Fakt, ze teraz mam vectre kombi - duze bydle, bardzo duze ...

    > Foka o ktorej pisalem tu obok pila 5.5l/100. Jak kiedys chccialem sprawdzic jakie
    sa jej maksymalne mozliwosci to wypila jakies 7.5 ale jechalem dlugi odcinek 160km/h.

    A te 5.5 to jadac spokojne 70-80 miedzy tirami ?

    J.

  • 118. Data: 2018-09-15 17:34:03
    Od: j...@i...pl

    On Sat, 15 Sep 2018 15:12:35 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja nie o gazie, tylko o cieczy. Jak goracy z kondensora wypchnie ciecz
    >do parownika, to jeszcze chwile bedzie klima chlodzic.

    Zrób eksperyment. Wyłącz klimę i zobacz jak długo bedzie lecieć zimne
    powietrze. Możesz nawet włączyć obieg wewnętrzny.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 119. Data: 2018-09-15 17:47:29
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-14 o 12:18, T. pisze:

    > Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło
    > zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość
    > prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą
    > sprawność.
    > Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do
    > samochodów.
    > chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_
    Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf

    > A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone
    > powietrze.
    >
    > http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
    pow.html

    A koń?

  • 120. Data: 2018-09-15 18:30:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:34:03 +0200, j...@i...pl napisał(a):

    > Zrób eksperyment. Wyłącz klimę i zobacz jak długo bedzie lecieć zimne
    > powietrze. Możesz nawet włączyć obieg wewnętrzny.

    A mowimy tu o ~30s czekaniu na zielone ...

    J.