  • 101. Data: 2018-09-13 18:37:05
    Temat: Re: Systemy automatyki stop/start
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 14:04, Pszemol pisze:
    > "JDX" <j...@o...pl> wrote in message

    > No ale jeśli jeździsz dynamicznie to lepiej ten cały stop/start wyłączyć,
    > bo to jest zaoszczędzona kropla w morzu paliwa spalonego.

    Lepiej bo?

    > Nawet oszczędnym autem można jeździć nieoszczędnie i przekreślić
    > jakiekolwiek zyski z systemów ekonomicznej jazdy.

    Co to ma do stania?

  • 102. Data: 2018-09-13 18:46:58
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-12 o 02:19, Pszemol pisze:

    > Pewnie nie. Pewnie założyli że klima tylko przez część roku działa.
    > A i w lecie, na dłuższej trasie, gdy właczysz recylkulację powietrza
    > to ochłodzi się w kabinie na tyle że i z klimą motor się wyłączy,
    > bo klima nie będzie potrzebna jak będzie już w kabinie chłodno.

    Stojący samochód nie jest owiewany przez pęd powietrza i nagrzewa się.
    Klima nie wyrabia to jak miałaby się jeszcze wyłączyć.

  • 103. Data: 2018-09-13 21:25:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 13.09.2018 o 01:05, Pszemol pisze:
    > Ale do parkingu nie mógł wjechać tego czy innego... nie, dziękuję.

    Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 104. Data: 2018-09-14 12:18:31
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 17:25, s...@g...com pisze:
> [...]
    kompletnie niewiarygodna, jazda na autostradzie pod wiatr, melepeta na DK ktorej nie
    da sie wyprzedzic, czy wiekszy ruch na miescie powoduja wieksze odchylki w spalaniu,
    NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

    > https://www.youtube.com/watch?v=dFImHhNwbJo
    > Tu gostek tlumaczy co i jak.
    >
    > W praktyce jest to jakies 4%
    > Jesli koszt auta startstop jest podobny do zwyklego to te 4% kosztow paliwa moze
    byc warte schylenia sie.

    > W skali kraju to jest mniej ale moze warto samochody miejskie w to wyposazyc jesli
    wytrzymalsze rozruszniki nie wymagaja tyle energii do ich wytworzenia ile
    oszczedzaja.

    > No i energia do wytworzenia jest latwiej dostepna niz ta w paliwie.
    >
    > Ale to raczej niezbyt duze roznice.
    >
    > W praktyce czy to globalnie czy lokalnie zyski sa niewielkie ale atmosfera przy
    domach w okolicy skrzyzowan jest raczej sporo lepsza jak auta stoja i nie dymia...

    Według mnie to powinno być tak, że za ponowny rozruch odpowiada koło
    zamachowe, a nie rozrusznik. A koło napędzane przy hamowaniu - to dość
    prosty układ mechaniczny, choć moze podobny - elektryczny ma większą
    sprawność.
    Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do
    samochodów.
    chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.baztech-315d0a6c-f8a7-4669-aebd-5e4059c747ad/c/37_
    Lisowski_Osipowicz_Zastosowanie.pdf

    A na krótkie dystanse w miastach wystarczałby samochód na sprężone
    powietrze.

    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
    pow.html

    T.

  • 105. Data: 2018-09-14 12:39:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zaprojektuj i opatentuj rozrusznik do systemu start stop oparty na kole zamachowym.
    Kupe kasy zarobisz z naciskiem na kupe. Jeszcze kilka lat i gimbaza umrze smiercia
    naturalna. Po niusach widac ze gimnazja to byl niewypal.

  • 106. Data: 2018-09-14 14:06:41
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Niekoniecznie

  • 107. Data: 2018-09-14 18:53:56
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 14 września 2018 05:18:33 UTC-5 użytkownik T. napisał:

> [...]
    > sprawność.
    > Swego czasu byly nawet próby stosowania napędu bezwładnosciowego do

    Od pewnego czasu z pewnym powodzeniem mamy KERS. I dziala calkiem ok.

    W praktyce ja nie widze problemu z systemami start/stop.
    Jak silnik cieply a rozrusznik uczciwy to bedzie dzialac i bedzie trwale.

    Kers zreszta tez niezbyt problematyczny bo to w praktyce dwa sprzegla, pare przelozen
    i tyle.

  • 108. Data: 2018-09-14 23:02:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A naprawde potrzebne sa ?
    >
    > Klima spreza i skrapla gaz ... to taki skroplony IMO moze jeszcze
    > chwile parowac po wylaczeniu sprezarki.

    Tego gazu tam bedzie niewiele po wyłączeniu kompresora ciśnienie w całym
    układzie sie wyrowna i gorący gaz z kondensora wypcha zimny z parownika.

  • 109. Data: 2018-09-15 09:24:10
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-13 o 08:32, p...@g...com pisze:
> [...]
    NIGDY nie osiagnalem dokladnie takiego samego wyniku spalania na 100 km czyli np 6,3l

    Nie odnosiłewm się do o,1 litra tylko do tego, że koszty napraw to nie
    tylko rachunek od mechanika ale także koszt przestoju.

    Sam start-stop do ograniczenia emisji spalin w korkach jest a nie by
    kierowcom taniej było.

    Czy start-stop jest metodą na wyciąganie pieniędzy? Jest, ale
    niekoniecznie przez producentów samochodu. Raczej sprzedawców części
    zamiennych i mechaników.

  • 110. Data: 2018-09-15 09:33:20
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Te znaki to jakoś zauważają tylko Ci co nie mają LPG.

    Dokładnie. Jeszcze niedawno miałem samochód z LPG. Nie mam bo:
    - mam ostatnio do pracy 3,5km a nie 35
    - wkurza mnie koło zapasowe w bagażniku
    - tankowanie gazu jest kłopotliwsze niż benzyny

    Ograniczeń w parkowaniu w ogóle nie rozpatruję.