  • 1. Data: 2009-12-03 11:11:09
    Temat: System w laptopie na Penie lub karcie SD?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Bede "na dniach" instalowal XP w lapku i zastanawiam sie
    na czym to zrobic. Mam dysk 2.5" 40GB dosc ladnie pracujacy
    ale zawsze chcialoby sie szybciej...

    Z tego co kiedys czytalem system na karcie pamieci raczej
    odpada ze wzgledu na limitowana ilosc cykli zapisu / odczytu.
    Nic tu sie nie zmienilo? Znalazlem taki ladny adapterek:
    http://cgi.ebay.com/Secure-Digital-SD-To-44-Pin-ATA-
    2-5-IDE-HDD-Adapter_W0QQitemZ180307250142QQcmdZViewI
    temQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item29fb264bde
    Akurat mam niepotrzebna karte 16GS SD, dosc szybka...
    Czy taki adapter nie buforuje przypadkiem cykli zap/odcz.
    zeby przedluzyc zycie karty???

    Alternatywnie - sa niedrogie a szybkie pendrivy dajace 20MB/s
    Nie ma przypadkiem adapterow umozliwiajacych uzycie Pena jako
    dysku w laptopie (PATA 2.5")?
    Widzie na allegro w cholere adapratow ATA>USB a odwrotnie
    nie moge znalezc...

  • 2. Data: 2009-12-03 12:09:23
    Temat: Re: System w laptopie na Penie lub karcie SD?
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    Jakub Jewuła wrote:

> [...]
    > dysku w laptopie (PATA 2.5")?
    > Widzie na allegro w cholere adapratow ATA>USB a odwrotnie

    Ja mam w laptopie kartę CF w przejściówce na ATA. Karta sformatowana jako
    ext4 i zainstalowany SLAX.

  • 3. Data: 2009-12-03 12:12:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ja mam w laptopie kartę CF w przejściówce na ATA. Karta sformatowana jako
    > ext4 i zainstalowany SLAX.

    Ten SLAX jakos specjalnie traktuje karte tak, ze ona to wytrzymuje?

    Ja mysle o XP, a to naywnie w systemie raczej nie ma takich mechanizmow...

  • 4. Data: 2009-12-03 17:58:20
    Od: niebieski <t...@n...pl>

    http://www.slax.org/documentation_key_features.php