eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingSystem obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2011-03-18 18:26:37
    Temat: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: yarcioo <y...@w...pl>

    Witam!
    Możne ktoś podpowie coś, choćby w ogólnym zarysie.
    Mam biznes polegający na sprzedaży produktów głównie finansowych i
    ubezpieczeniowych w systemie wielopoziomowego marketingu. W tej chwili
    aktywnych jest około 1000 sprzedawców na różnych poziomach. Chcę
    powiększyć biznes poprzez poszerzenie oferty produktowej oraz pozyskanie
    wielokrotnie większej liczby sprzedawców.
    Chcę aby całość obsługi przejął system IT - aplikacja w systemie
    on-line, która będzie realizować wszelkie funkcje tego biznesu, m. in.:
    - rejestrację i ewidencję sprzedawców ich poziomu w strukturze zależną
    od wyników sprzedaży,
    - rejestrację i ewidencję klientów, wykupionych produktów oraz wszelkie
    dane i/w powiązaniu ze sprzedawcami,
    - naliczanie prowizji sprzedawcom, automatyczne przenoszenie między
    poziomami w strukturze w zależności od wyników sprzedaży
    - generowanie wszelkich dokumentów dla klientów, umów, powiadomień itp,
    - dostęp do ustalonych informacji z poziomu kont sprzedawców i klientów,
    wyników sprzedaży, wyników finansowych produktów,stanów kont itp.
    - prowadzenie kampanii marketingowych poprzez mailing, itp,
    - prowadzenie wideokonferencji-szkoleń dla sprzedawców i dla klientów
    - analizy i raporty automatyczne i definiowane dla poziomów dyrektorskich
    - obsługa płatności on-line dla klientów

    System ma być narzędziem moim, menedżerów i sprzedawców do prowadzenia
    tego biznesu oraz narzędziem do korzystania z niego przez klientów.
    W tym biznesie klient może zostać również sprzedawcą i budować swoją
    gałąź w strukturze z czego będzie miał naliczane prowizje i finansowanie
    nabytych produktów.
    System musi więc mieć uwzględniać możliwość przyrostu wykładniczego
    ilości danych.

    W związku z tym moje 3 podstawowe pytania:
    1. Czy konieczne będzie uruchamianie serwerowni? Jakiej?
    Czy lepiej wydzierżawić serwer, dedykowany, wirtualny?
    Jakie koszty się z tym wiążą? Jakie łącza trzeba opłacić?
    2. Z jakich narzędzi skorzystać?
    NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?
    PHP, MySQL?
    3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

    Pozdrawiam,
    Yarcioo


  • 2. Data: 2011-03-18 18:32:00
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-03-18 19:26, yarcioo pisze:
    > Witam!
    > Możne ktoś podpowie coś, choćby w ogólnym zarysie.
    > Mam biznes polegający na sprzedaży produktów głównie finansowych i
    > ubezpieczeniowych w systemie wielopoziomowego marketingu. W tej chwili
    > aktywnych jest około 1000 sprzedawców na różnych poziomach. Chcę
    > powiększyć biznes poprzez poszerzenie oferty produktowej oraz pozyskanie
    > wielokrotnie większej liczby sprzedawców.
    ...
    > 3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    > będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

    Dolicz do budzetu dobrego lekarza.


  • 3. Data: 2011-03-18 19:17:48
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 18 Mar, 19:26, yarcioo <y...@w...pl> wrote:
    > Witam!
    > Mo ne kto podpowie co , cho by w og lnym zarysie.
    > Mam biznes polegaj cy na sprzeda y produkt w g wnie finansowych i
    > ubezpieczeniowych w systemie wielopoziomowego marketingu. W tej chwili
    > aktywnych jest oko o 1000 sprzedawc w na r nych poziomach. Chc
    > powi kszy biznes poprzez poszerzenie oferty produktowej oraz pozyskanie
    > wielokrotnie wi kszej liczby sprzedawc w.
    > Chc aby ca o obs ugi przej system IT - aplikacja w systemie
    > on-line, kt ra b dzie realizowa wszelkie funkcje tego biznesu, m. in.:
    > - rejestracj i ewidencj sprzedawc w ich poziomu w strukturze zale n
    > od wynik w sprzeda y,
    > - rejestracj i ewidencj klient w, wykupionych produkt w oraz wszelkie
    > dane i/w powi zaniu ze sprzedawcami,
    > - naliczanie prowizji sprzedawcom, automatyczne przenoszenie mi dzy
    > poziomami w strukturze w zale no ci od wynik w sprzeda y
    > - generowanie wszelkich dokument w dla klient w, um w, powiadomie itp,
    > - dost p do ustalonych informacji z poziomu kont sprzedawc w i klient w,
    > wynik w sprzeda y, wynik w finansowych produkt w,stan w kont itp.
    > - prowadzenie kampanii marketingowych poprzez mailing, itp,
    > - prowadzenie wideokonferencji-szkole dla sprzedawc w i dla klient w
    > - analizy i raporty automatyczne i definiowane dla poziom w dyrektorskich
    > - obs uga p atno ci on-line dla klient w
    >
    > System ma by narz dziem moim, mened er w i sprzedawc w do prowadzenia
    > tego biznesu oraz narz dziem do korzystania z niego przez klient w.
    > W tym biznesie klient mo e zosta r wnie sprzedawc i budowa swoj
    > ga w strukturze z czego b dzie mia naliczane prowizje i finansowanie
    > nabytych produkt w.
    > System musi wi c mie uwzgl dnia mo liwo przyrostu wyk adniczego
    > ilo ci danych.
    >
    > W zwi zku z tym moje 3 podstawowe pytania:
    > 1. Czy konieczne b dzie uruchamianie serwerowni? Jakiej?
    >         Czy lepiej wydzier awi serwer, dedykowany, wirtualny?
    >         Jakie koszty si z tym wi ? Jakie cza trzeba op aci ?
    > 2. Z jakich narz dzi skorzysta ?
    >         NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?
    >         PHP, MySQL?
    > 3. Ile to mo e kosztowa zak adaj c, e docelowo aktywnych klient w
    > b dzie 2 miliony, a sprzedawc w 100 tys.?

    Po 10zł od głowy, zakładam że każdy będzie miał zysk z tego
    systemu chociaż powyżej równowartości 10zł, to wychodzi 20mln.
    Biorę tą robotę :)


  • 4. Data: 2011-03-18 19:43:07
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 18 Mar 2011 19:26:37 +0100, yarcioo <y...@w...pl> wrote:

    >3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    >będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?
    >
    >Pozdrawiam,
    >Yarcioo


    To 'schematy piramidalne" sa w Polsce legalne? W USA Madoff juz
    siedzi...

    A.L.


  • 5. Data: 2011-03-18 20:32:23
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwišzania, jakie koszty?
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-18 20:43, A.L. pisze:
    > On Fri, 18 Mar 2011 19:26:37 +0100, yarcioo<y...@w...pl> wrote:
    >
    >> 3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów
    >> będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?
    >>
    >> Pozdrawiam,
    >> Yarcioo
    >
    >
    > To 'schematy piramidalne" sa w Polsce legalne? W USA Madoff juz
    > siedzi...

    Przecież wszelkiego rodzaju Amway'e to z usa przyszły.

    Pytacz nie mówi o piramidzie finansowej, ale o takiej
    strukturze sprzedaży, co w obu krajach jest legalne.

    To, że zarabia góra a pracują za półdarmo doły
    też zabronione nie jest;)

    pozdrawiam
    bartekltg


  • 6. Data: 2011-03-22 21:50:45
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: r...@p...onet.pl

    > Witam!

    > Możne ktoś podpowie coś, choćby w ogólnym zarysie.

    > Mam biznes polegający na sprzedaży produktów głównie finansowych i

    > ubezpieczeniowych w systemie wielopoziomowego marketingu. W tej chwili

    > aktywnych jest około 1000 sprzedawców na różnych poziomach. Chcę

    > powiększyć biznes poprzez poszerzenie oferty produktowej oraz pozyskanie

    > wielokrotnie większej liczby sprzedawców.

    > Chcę aby całość obsługi przejął system IT - aplikacja w systemie

    > on-line, która będzie realizować wszelkie funkcje tego biznesu, m. in.:

    > - rejestrację i ewidencję sprzedawców ich poziomu w strukturze zależną

    > od wyników sprzedaży,

    > - rejestrację i ewidencję klientów, wykupionych produktów oraz wszelkie

    > dane i/w powiązaniu ze sprzedawcami,

    > - naliczanie prowizji sprzedawcom, automatyczne przenoszenie między

    > poziomami w strukturze w zależności od wyników sprzedaży

    > - generowanie wszelkich dokumentów dla klientów, umów, powiadomień itp,

    > - dostęp do ustalonych informacji z poziomu kont sprzedawców i klientów,

    > wyników sprzedaży, wyników finansowych produktów,stanów kont itp.

    > - prowadzenie kampanii marketingowych poprzez mailing, itp,

    > - prowadzenie wideokonferencji-szkoleń dla sprzedawców i dla klientów

    > - analizy i raporty automatyczne i definiowane dla poziomów dyrektorskich

    > - obsługa płatności on-line dla klientów

    >

    > System ma być narzędziem moim, menedżerów i sprzedawców do prowadzenia

    > tego biznesu oraz narzędziem do korzystania z niego przez klientów.

    > W tym biznesie klient może zostać również sprzedawcą i budować swoją

    > gałąź w strukturze z czego będzie miał naliczane prowizje i finansowanie

    > nabytych produktów.

    > System musi więc mieć uwzględniać możliwość przyrostu wykładniczego

    > ilości danych.

    >

    > W związku z tym moje 3 podstawowe pytania:

    > 1. Czy konieczne będzie uruchamianie serwerowni? Jakiej?

    > Czy lepiej wydzierżawić serwer, dedykowany, wirtualny?

    > Jakie koszty się z tym wiążą? Jakie łącza trzeba opłacić?

    > 2. Z jakich narzędzi skorzystać?

    > NetFramework, WinSrv2008, SQLSrv2008?

    > PHP, MySQL?

    > 3. Ile to może kosztować zakładając, że docelowo aktywnych klientów

    > będzie 2 miliony, a sprzedawców 100 tys.?

    >

    Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś pogląd na
    koszty i architekturę rozwiązania.

    Pozdrawiam,

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2011-03-23 06:37:56
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: lolo <n...@n...com>


    > Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    > prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś pogląd na
    > koszty i architekturę rozwiązania.

    wiadomo, że nie chodzi o czapkę gruszek, ale IMHO taki gotowiec nijak
    się ma do oczekiwanych funkcjonalności a ich ew. dobudowywanie to będzie
    budowa karkołomnych protez za chorendalne koszta

    na pewno też nie zdecydowałbym się na zamknięty system a raczej otwarty,
    modyfikowalny (choćby zmiana bazy na wydajniejszą), umożliwiający w
    prosty sposób dobudowywanie nowych kanałów dostępu (android/iphone),
    płatności itp.

    początkowe 1000 sprzedawców to nie kosmos, wystarczy nawet serwer
    wirtualny, potem może być potrzebna dzierżawa fizycznego -
    utrzymanie/nadzór/backupy/łącze itp. jest dużo tańsze w serwerowniach
    niż stawianie maszyn u siebie - maszyna u siebie może mieć sens później
    przy wideokonferencjach, ale to i tak powinno działać osobno (choć spod
    jednego interfejsu)


  • 8. Data: 2011-03-23 07:46:45
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-23 07:37, lolo pisze:
    >
    >> Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    >> prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś
    >> pogląd na
    >> koszty i architekturę rozwiązania.
    >
    > wiadomo, że nie chodzi o czapkę gruszek, ale IMHO taki gotowiec nijak
    > się ma do oczekiwanych funkcjonalności a ich ew. dobudowywanie to będzie
    > budowa karkołomnych protez za chorendalne koszta
    Niekoniecznie, a czasem ocierasz się o bzdurę.

    > na pewno też nie zdecydowałbym się na zamknięty system a raczej otwarty,
    > modyfikowalny (choćby zmiana bazy na wydajniejszą),
    Wg Ciebie modyfikacja to jest "wymiana bazy na wydajniejszą"?
    Ooo...
    Żadna zmiana bazy danych z jakiejkolwiek na jakąkolwiek bez dokladnej
    weryfikacji zapytań i projektu - nic nie da.
    Oczywiście, nie mówię to o bazach klasy MySQL, Firbird czy podobnej
    klasy; PotgreSQL nie jestem pewien - nie znalazłem rzetelnych testów TPC-C.

    > umożliwiający w
    > prosty sposób dobudowywanie nowych kanałów dostępu (android/iphone),
    > płatności itp.
    Acha.
    A taki zamknięty system, który całą logikę posiada dostępna za pomocą WS
    i jest sterowany Workflow - czego tam nie można zrobić?

    Nowy klient na dowolną platformę przy dostępie via WS - to jest pikuś.

    > początkowe 1000 sprzedawców to nie kosmos, wystarczy nawet serwer
    > wirtualny, potem może być potrzebna dzierżawa fizycznego -
    > utrzymanie/nadzór/backupy/łącze itp. jest dużo tańsze w serwerowniach
    > niż stawianie maszyn u siebie - maszyna u siebie może mieć sens później
    > przy wideokonferencjach, ale to i tak powinno działać osobno (choć spod
    > jednego interfejsu)
    A dlaczego dedykowana maszyna do wideokonferencji?

    --
    wloochacz


  • 9. Data: 2011-03-23 09:44:41
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: lolo <n...@n...com>

    >>> Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    >>> prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś
    >>> pogląd na
    >>> koszty i architekturę rozwiązania.
    >>
    >> wiadomo, że nie chodzi o czapkę gruszek, ale IMHO taki gotowiec nijak
    >> się ma do oczekiwanych funkcjonalności a ich ew. dobudowywanie to będzie
    >> budowa karkołomnych protez za chorendalne koszta
    > Niekoniecznie, a czasem ocierasz się o bzdurę.

    wiem, że takie systemy można mocno przekonfigurować, mają jakieś API
    itd. ale jeśli klient rozważa zakładanie serwerowni to może się pokusić
    o dedykowane rozwiązanie skrojone na miarę i przyszłe możliwości a nie
    jakiś gotowiec, który ktoś napisał mocno tak sobie i np. radośnie
    twierdzi, że receptą na sporą komunikację pomiędzy końcówkami jest
    upgrade sieci na gigabit

    >> na pewno też nie zdecydowałbym się na zamknięty system a raczej otwarty,
    >> modyfikowalny (choćby zmiana bazy na wydajniejszą),
    > Wg Ciebie modyfikacja to jest "wymiana bazy na wydajniejszą"?

    to oczywiście gruba zmiana, ale możliwa w oparciu o warstwy abstrakcji

    > Żadna zmiana bazy danych z jakiejkolwiek na jakąkolwiek bez dokladnej
    > weryfikacji zapytań i projektu - nic nie da.

    z abstrakcją można, co więcej może ona załatwić również proste
    optymalizacje i zabezpieczenia

    > Oczywiście, nie mówię to o bazach klasy MySQL, Firbird czy podobnej
    > klasy; PotgreSQL nie jestem pewien - nie znalazłem rzetelnych testów TPC-C.

    a ja owszem mówię, bo nie trzeba do tego zadania
    super-mega-profesjonalnej bazy

    nie jestem też zwolennikiem upychania części logiki w bazie ani tym
    bardziej trzymania w niej zasobów binarnych, od bazy oczekuję co
    najwyżej transakcyjności

    >> umożliwiający w
    >> prosty sposób dobudowywanie nowych kanałów dostępu (android/iphone),
    >> płatności itp.
    > Acha.
    > A taki zamknięty system, który całą logikę posiada dostępna za pomocą WS
    > i jest sterowany Workflow - czego tam nie można zrobić?
    >
    > Nowy klient na dowolną platformę przy dostępie via WS - to jest pikuś.

    klient owszem, ale mogą się pojawić zadania czy potrzeby wykorzystania
    mechanizmów serwerowych lokalnych i zdalnych (np. reakcje systemu na
    wgranie pliku ftp'em/maila/sms/komendy głosowe itp., wykonywanych z
    założenia w zaufanym środowisku) w których przepychanie przez WS to
    niepotrzebna komplikacja

    >> początkowe 1000 sprzedawców to nie kosmos, wystarczy nawet serwer
    >> wirtualny, potem może być potrzebna dzierżawa fizycznego -
    >> utrzymanie/nadzór/backupy/łącze itp. jest dużo tańsze w serwerowniach
    >> niż stawianie maszyn u siebie - maszyna u siebie może mieć sens później
    >> przy wideokonferencjach, ale to i tak powinno działać osobno (choć spod
    >> jednego interfejsu)
    > A dlaczego dedykowana maszyna do wideokonferencji?

    różnie to bywa, niektóre platformy wymagają specyficznego softu
    abstrahując od kwestii lokalizacyjnych - typu główny serwer gdzieś w
    świecie - opóźnienia/szkoda ruchu międzynarodowego na takie akcje?



  • 10. Data: 2011-03-23 12:23:37
    Temat: Re: System obsługi biznesu MLM i klienta on-line - jakie rozwiązania, jakie koszty?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-03-22 22:50, r...@p...onet.pl pisze:

    >
    > Proponuję skontaktować się ze sprzedawcami jednego z gotowych systemów
    > prowizyjnych (np. http://tinyurl.com/5sd5l5v ). To powinno dać jakiś pogląd na
    > koszty i architekturę rozwiązania.
    >

    Phiii, co to jest wobec SPODZIEWANYCH zysków....

    ew. tu sa chetni zrobienia tego za udzialy w przyszlych profitach:
    https://www.zlecenia.przez.net/

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: