  • Data: 2016-03-23 14:32:10
    Temat: Re: Lokalizacja przez GSM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cezar" napisał w wiadomości grup
    On 23/03/2016 11:47, AlexY wrote:
> [...]

    O ile pamietam stare zabawy z netmonitorem, to bylo jakos inaczej
    jednak.
    Albo ten parametr byl dostepny tylko dla jednego BTS, a moze wrecz
    tylko przy rozmowie.
    Albo to po prostu netmonitor byl ulomny na tych telefonach.

    No ale z Javy IMO i tak nie bylo do tych danych dostepu.

    >Dodatkowo chyba każda sieć ma zaimplementowane 3GPP TS 03.71 dzieki
    >czemu operator moze na zywo odczytywac ten parametr poprzez
    >połączenie wykonane bez wiedzy własciciela telefonu

    Przede wszystkim to TA jest, a przynajmniej bylo w GSM, zadawane przez
    siec.
    Wiec siec dobrze wie ktore, siec moze przelaczyc na innego BTS czy
    moze nawet moze bez przelaczania ustalic.

    >a nawet odczytywać pozycję GPSa wbudowanego w telefon. O ile
    >pamietam, moze go nawet włączyć jeśli jest wyłączony przez
    >użytkownika.

    W nowoczesnych to wcale bym sie nie zdziwil.
    Ale ja sprawdzalem na telefonie jeszcze bez GPS :-)

    J.