  • 61. Data: 2010-01-28 10:38:36
    Temat: Re: Symbian, WindowsMobile, Android?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 10:26:21 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

    > Wgrywając kucharzony rom nie trace gwarancji. Tylko w sytuacji gdy wgrywanie
    > romu spowoduje uszkodzenie urządzenie, serwis może odmówić naprawy
    > urządzenia. Ale jeszcze zawsze pozostaje odpowiedzilność sprzedawcy za
    > produkt z tytułu niezgodności towaru z umową.

    Gotowanego ROM nie wgrasz bez HardSPL. Wykrycie HardSPL powoduje
    unieważnienie gwarancji.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 62. Data: 2010-01-28 11:05:16
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jakub Danecki pisze:

    > A taka "d...": Tracisz gwanrację tylko w wypadku jednocześnie:
    > 1. Oddania urządzenia ze zmodyfikowanym ROMem (nieuprawniona modyfikacja)
    > 2. Wykrycia tego faktu przez serwis

    No faktycznie do serwisu zawsze trafiaja sprawne telefony. Ale moze
    znasz jakis patent jak w zepsutym telefonie zmienic ROM.

    > W kwestii prawa autorskiego: To bardziej skomplikowane. Jeżeli wgrywasz
    > rom fabryczny z dodaną jedną (lub dwiema?) aplikacjami opensource i
    > zmodyfikowanymi ustawieniami, co gdzie tu jest naruszenie praw?

    Pokaz mi chodz jeden taki ROM :) I tak wiemy ze wszyscy wgrywaja Manile
    nie od swojego telefonu :)

    >Jedyne
    > jakie widzę, to fakt udostępniania tego romu bez zgody, spoko, ale
    > powiedzmy sobie szczerze: czy M$ odnosi tutaj jakąś stratę? Przecież
    > licencję na tę dokładnie wersję i tak sprzedał i kasę za nią dostał.

    A kto mowi o MS ? W wiekszosci romow jest duzo softu ... third party od
    HTC na ten przyklad

  • 63. Data: 2010-01-28 11:07:03
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Waldek Godel pisze:

    > Kawał porządnie zrobionego OS pozwala uruchamiać natywne programy a nie
    > skrypciki w Javie.

    I pewnie dlatego na Androida juz jest wiecej softu i lepiej ocenianego
    niz na WM. Kompromituj sie dalej.

    > Systemu którego nie trzeba hackowac, jeżeli chce się zrobić coś, co
    > ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
    > wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

    Ale po co krasc przez blutooth od kogos muzyke ?

  • 64. Data: 2010-01-28 11:40:01
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Waldek Godel <n...@o...info> Odpowiedz na

    > Gotowanego ROM nie wgrasz bez HardSPL. Wykrycie HardSPL powoduje
    > unieważnienie gwarancji.

    W samsungach (a przynajmniej w moich i900 i i8000)nie ma czegoś takiego.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 65. Data: 2010-01-28 11:54:50
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> Odpowiedz na

    > I pewnie dlatego na Androida juz jest wiecej softu i lepiej ocenianego
    > niz na WM. Kompromituj sie dalej.

    Oczywiście ty twierdzisz że WM na 28 aplikacji;)))

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 66. Data: 2010-01-28 11:59:53
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Oczywiście ty twierdzisz że WM na 28 aplikacji;)))

    Chodzbys policzyl wszystkie znane ci strony, bramy i stadiony i tak
    wiecej niz na iphona i Androida nie uzbierasz

  • 67. Data: 2010-01-28 12:22:21
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jan 27, 3:04 pm, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    > Wgrywajac lewy ROM nie dosc ze tracisz gwarancje to na dodatek idziesz
    > siedziec z ustawy o naruszenie praw autorskich dzial proramy komputerowe.

    Powinni to powiedzieć jeszcze w REKLAMACH :))

  • 68. Data: 2010-01-28 12:27:58
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jan 27, 11:35 pm, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > ingeruje w sprawy systemowe? Systemu który pozwala wysłać i odebrać
    > wizytówkę albo plik muzyczny przez Bluetooth?

    Kolega ma na myśli "idiot-proof"... Ale tak się składa, że klientami
    smartfonów docelowo nie są raczej ci z segmentu "idioci"...

  • 69. Data: 2010-01-28 14:10:08
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Szadzik wrote:
    > Miałem symbiana i jakoś go ogarniałem, to on nie był w stanie
    > sprostać moim wymaganiom. Mam WM i również wyśmienicie sobie z nim
    > radzę.

    Ogranianie nie jest naszym problemem :)

    > Moje stwierdzenie dotycyzło tego, że jako smartpfon Symbian to
    > porażka, bo zarówno WM jak i Android mają o wiele więcej
    > możliwości, pod każdym względem.

    BARDZO ciekawa teoria, szkoda, że tylko teoria. Proszę bardzo -
    nieskomplikowane zadanie dla Androida i WM: Push Mail - na ułatwienia
    wybierzmy prosty, zabytkowy (ale jakże sprawny) protokół IMAP Idle.
    Symbian przez Nokia Messaging jak i bezpośrednio obsługuje to z palca.
    WM dopiero po opłaceniu jakiejś aplikacji, a Android... no właśnie.

    Jakub

  • 70. Data: 2010-01-28 14:14:55
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jakub Danecki pisze:

> [...]
    > Symbian przez Nokia Messaging jak i bezpośrednio obsługuje to z palca.
    > WM dopiero po opłaceniu jakiejś aplikacji, a Android... no właśnie.

    Pan wybaczy ale o co chodzi.... Android nie jest telefonem stricte
    biznesowym podobnie jak iphone i zasadniczo "end usera" wali IMAP Idle
    gdyz zaden z duzych dostawcow tego nie oferuje, chodz obsluge Exchange
    Android od 2.0 ma (w 1.6 jest od HTC).

    A nokia nie ma Google Goggles, itd. Push maila oczywiscie Android
    obsluguje