  • 1. Data: 2010-09-23 10:03:23
    Temat: Sygnalizacja napięcia
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Mam w puszce w prosty sposób połączony przekaźnik z przewodami od dwóch
    pomp które je zasilają na 230V. Jednocześnie mogą obie pompy pracować,
    tylko jedna z nich, lub żadna.
    Chcę zrobić jakąś sygnalizację (dioda byłaby najlepsza) że w danym
    obwodzie płynie prąd. Jak to zrobić najprościej na 230V żeby najmniej
    kwh to brało? Transformator już mi się do puszki nie zmieści.
    Czy wystarczy odpowiednio duży opornik włączyć w szereg z taką diodą?
    Jeśli tak, to jaki? 100k OM?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-09-23 10:28:02
    Temat: Re: Sygnalizacja napięcia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > danym obwodzie płynie prąd. Jak to zrobić najprościej na 230V
    > żeby najmniej kwh to brało? Transformator już mi się do puszki

    Neonowka.

    > Czy wystarczy odpowiednio duży opornik włączyć w szereg z taką
    > diodą? Jeśli tak, to jaki? 100k OM?

    Dioda dobrze swieci jak ma ~20mA, wiec opornik raczej 12k. Tylko
    ze wtedy w oporniku wydziela sie 5W mocy.

    Najlepiej tak jak RoMan radzil : szeregowo opornik ~500 om/0.5W,
    kondensator 270nF zbocznikowany opornikiem 1M, mostek prostowniczy,
    a z mostka zasilamy kondensator 1-100 uF i LED.
    Kondensator 270nF ogranicza prad do 20mA, opornik 1M rozladowuje go
    po wylaczeniu, zeby nie kopal przy demontazu, opornik ogranicza
    impuls w chwili wlaczenia, a wyjsciowy kondensator sie do tego
    przylacza.

    Ewentualnie - opornik 500, choc lepiej 1k, kondensator 270nF i
    dwie diody polaczone antyrownolegle, lub jedna dwukolorowa
    dwukoncowkowa.

    Neonowka naprawde bierze np 2mA i 100V, wiec dla niej wystarcza
    opornik 50-100k, i znacznie mniej mocy go grzeje.

    Albo .. zarowka odpowiedniej mocy i niskiego napiecia w szereg z
    pompa. Ale pompa moze brac spory prad rozruchowy.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-23 11:19:39
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-23 12:28, J.F. pisze:

    >[...]
    > Albo .. zarowka odpowiedniej mocy i niskiego napiecia w szereg z pompa.
    > Ale pompa moze brac spory prad rozruchowy.

    A jak jest zrobione światełko np. przy włącznikach dzwonkowych?

  • 4. Data: 2010-09-23 11:48:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.09.2010 13:19, Krzysiek pisze:
    > A jak jest zrobione światełko np. przy włącznikach dzwonkowych?
    neonówką

    Michoo

  • 5. Data: 2010-09-23 12:00:22
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-23 13:48, Michoo pisze:
    > neonówką

    Dzięki, o to mi chodziło.
    Czyli wystarczy że podłączę taką kontrolkę do obwodu:
    http://eltronix.pl/products/1986

  • 6. Data: 2010-09-23 12:40:24
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Dzięki, o to mi chodziło.
    > Czyli wystarczy że podłączę taką kontrolkę do obwodu:
    > http://eltronix.pl/products/1986

    Są też przecież kontrolki LED na 230VAC. W środku kondensator, mostek i co tam
    jeszcze potrzeba. Świecą dobrze, mocy nie pobierają znaczącej.

    http://www.aphelektra.com/p/pl/2238vye/kontrolka+led
    +10mm230v+zolta.html
    http://eltronix.pl/products/14229

    Taka LEDowa raczej jest lepiej widoczna.
    --
    Pozdr
    EM

  • 7. Data: 2010-09-23 12:48:15
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    W dniu 2010-09-23 14:40, EM pisze:

> [...]
    +10mm230v+zolta.html
    > http://eltronix.pl/products/14229
    >
    > Taka LEDowa raczej jest lepiej widoczna.

    Dzięki, o to chodziło!

  • 8. Data: 2010-09-23 13:21:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    +10mm230v+zolta.html
    > http://eltronix.pl/products/14229

    > Taka LEDowa raczej jest lepiej widoczna.

    Zachodzi pytanie dodatkowe - ktory z tych produktow dluzej swieci
    :-)

    Niby wiadomo ze LED, ale za 5 zl ? :-)

    J.

  • 9. Data: 2010-09-23 13:24:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 23, 2010, 3:21:04 PM, you wrote:

    +10mm230v+zolta.html
    > Zachodzi pytanie dodatkowe - ktory z tych produktow dluzej swieci
    > :-)
    > Niby wiadomo ze LED, ale za 5 zl ? :-)

    W kontrolce z LEDem są bateryjki... I taka kontrolka często "pokazuje
    fazę" tam, gdzie jej nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-09-24 08:27:38
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

> [...]
    +10mm230v+zolta.html
    > http://eltronix.pl/products/14229
    >
    > Taka LEDowa raczej jest lepiej widoczna.

    kupione podłączone i dobrze świeci.

    --
    Krzysiek