    From: s...@o...pl
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Świeżak, pierwszy sprzęt...
    Date: Mon, 4 Jun 2012 13:20:48 -0700 (PDT)

    W dniu piątek, 25 maja 2012 10:08:17 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > Nie kupuj V-ki na pierwsze moto. Mniej wybacza odjęcie gazu w złożeniu
    > niż rzędówka (bardziej hamuje silnikiem), a takie coś na pewno prędzej
    > czy później ci się zdarzy, bo to odruch. No i bardziej wyrywa do przodu,
    > jak delikatnie dodasz gazu, niż rzędówka.

    Znam temat, szkoda że nie praktycznie. Kłopoty byłyby na rondzie i pewnie na
    winklach... Takie przyzwyczajenia z puszki.

    > Masy motocykla normalnie się nie czuje, nie siłujesz się z nim. Jedynie
    > podczas błędów przy parkingowych manewrach to może być problem - jak go
    > zdusisz w zakręcie i zacznie się przewracać, to ciężko go utrzymać nogą
    > (tym bardziej z plecaczkiem). Ale nie mam porównania jak jest na innych.

    Ale jak zacznie mi sie walić w zakręcie zawsze moge go dokręcić w stronę zakrętu i
    zacznie się podnosić, no nie? Ew. troche odwinąć ale moge przegiąć też...

    > Ile masz wzrostu? Na GSXF dobrze czują się wysocy, ja mam 175 cm i to takie
    > minimum.

    No to jesteśmy równi. A no to fajnie, bo tyle co sie przysiadałem do SV'ki to ciut za
    duży się czułem. I podnóżki jakoś wysoko mi się wydawały.

    > Zależy od opon, ja mam w swoim jajku Pilot Road 2 i dają w deszczu radę.

    Dawanie rady ok, trzeba pojeździć po prostu ;)

    > Sam musisz ocenić. GSXF w niskim zakresie obrotów oddaje mało mocy, dzięki
    > temu masz wygodny sprzęt do turystyki, a jak dasz po garach, to zaczyna
    > konkretnie ciągnąć :)

    I o coś takiego mi chodzi ;]

    > Dla mnie GSXF to górna półka sprzętu dla początkującego - niczego
    > mocniejszego już bym nie polecał. Może dlatego że sam zaczynałem od GSXF
    > (750) i już trzeci rok mi na nim mija (i chcę go sprzedać i kupić CBR-kę
    > 1100XX, ale to jak będę miał kasę). Jak masz olej w głowie to będzie
    > dobrze.

    No... to myślę że zostanę przy jajku.

    > GSXF ma też wady jeśli chodzi o sprzęt dla początkującego. Słabo znosi
    > nawet parkingowe wywrotki. Od założenia crashpadów nie miałem żadnego
    > szlifa, więc nie wiem jak z crashpadami, ale bez nich lubi się zetrzeć
    > znaczek GSXF, porysować owiewka, pęknąć dekiel (wtedy schodzi olej),
    > wygiąć tylny hamulec...

    Hym... coś wymyśle... może crashpady od razu dokupie.

    > Wkręcisz się w to :)

    A w to nie wątpie :)

    > To ma też wady. GSXF nie chodzi równo na wolnych obrotach. Synchronizacja
    > w starszych rocznikach (mój jest z 2001) niewiele pomaga, ten typ po prostu
    > tak ma. Nie żeby to jakoś bardzo przeszkadzało, po prostu trochę szarpie,
    > jak przeciskasz się w korku bez gazu (ale jak dodasz delikatnie gazu, to
    > zaczyna chodzić równo). Nie wiem jak inne gaźnikowe moto z tych roczników
    > (może inni powiedzą), ale nie spodziewałbym się dużej różnicy.

    Panie, pełnoletni sprzęt, za niedużą kasę. A Pan to byś chciał, skóre, CB i
    podgrzewane minetki... ;]

    > No nie spodziewaj się za tą cenę cudów... to że olejak ma swoje zalety i
    > wady. Zaletą jest trwałość silnika - przegrzeje się, to się przegrzeje (a
    > lubi się przegrzać jak jedziesz powoli albo stoisz w korkach w upalny dzień),
    > ale od przegrzania krzywda mu się nie stanie, najwyżej trochę skoczą wolne
    > obroty. A z drugiej strony olejaki ze względu na dwa obiegi oleju są dosyć
    > wrażliwe na jakość oleju.

    > 4k to trochę mało. Doskładaj jeszcze 2k i będziesz miał sprzęt do jazdy.

    Za 6kpln to już SV'ki przeglądałem... sęk w tym że więcej pewnie nie dam rady
    przeznaczyć. Najwyżej zaczne "jazde" od dłubania w garażu. O ile będzie przy czym
    dłubać...

    > Ogólnie to zajrzyj na gsxf.pl i poczytaj.
    >
    > A to moje jajo: http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/GSX-750F/
    96623

    Spoko, dzięki wielkie za treściwą wypowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb