  • 21. Data: 2011-01-03 19:43:59
    Temat: Re: Świetlówki liniowe - kompensacja/bez kompensacji
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> napisał w wiadomości

    > to wskaż je gdzieś w sklepie do kupienia :)

    A to jest faktycznie ciekawe, dlaczego tak proste i wygodne rozwiązanie
    właściwie znikło.

    J.

  • 22. Data: 2011-01-03 19:46:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarek,

    > A to jest faktycznie ciekawe, dlaczego tak proste i wygodne rozwiązanie
    > właściwie znikło.

    A na pewno znikło?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-01-03 20:13:40
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > A z tego z kolei wykładu:

    http://www.i15.p.lodz.pl/educatio/sie_isw/7_8a.pdf

    wynika, że jest możliwa równoczesna kompensacja mocy biernej i efektu
    stroboskopowego. Wszystko załatwia jeden kondensator.

    Ale bardzo pouczające jest dokończenie tego wykresu wskazowego pod
    obrazkiem, żeby wyszła taka zajebista kompensacja PF łącznie z takim
    zajebistym przesunięciem fazy prądów obu świetlówek.

    e.

  • 24. Data: 2011-01-03 20:15:17
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > A na pewno znikło?

    Czy na pewno - nie wiem, ale szukając tych opraw, przewaliłem ileś ofert,
    różnych producentów i sklepów nic, ni cholery, nie ma.
    Chyba że... chyba że typowy podział opraw z magnetycznym statecznikiem na "z
    kompensacją mocy biernej" i bez kompensacji zawiera w przypadku tych z
    kompensacją własnie takie rozwiązanie typu "wash&go" i tylko się tym nie
    chwalą.

    Możliwe, choć mało prawdopodobne, bo niestety, czasy mamy takie że szybciej
    możnaby się spodziewać wielkich naklejek na każdej lampie opisujących
    rewelacyjny "system antybłysk", który dzieki rewelacyjnej technologii,
    specjalnemu "chipowi", nanotechnologii i Bóg jeden wie, czemu jeszcze
    zapewnia redukcję efektu stroboskopowego "do dziesięciu razy silniej".

    J.

  • 25. Data: 2011-01-04 07:32:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:ifo3u0$m5$1@inews.gazeta.pl,
    Jarek P. <j...@g...com> nabazgrał:
    > Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Próbowałeś i pragniesz się podzielić wrażeniami, czy też tą światłą
    > myślą chciałeś coś do dyskusji wnieść nowego?

    Przyznajesz, że masz trzy fazy, jedynym prostym i pewnym rozwiązaniem jest
    to czego nie chcesz zrobić:
    Oprawa przemysłowa zasilana z 3 faz.

    --
    Włodek

    P.S.

    możesz użyć gruboziarnistego papieru ściernego

    WW

  • 26. Data: 2011-01-04 09:01:39
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 4 Sty, 08:32, Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > Przyznajesz, e masz trzy fazy, jedynym prostym i pewnym rozwi zaniem jest
    > to czego nie chcesz zrobi :
    > Oprawa przemys owa zasilana z 3 faz.

    Przyznaję, że mam trzy fazy, w tym samym zdaniu jednocześnie pisząc,
    że instalację oświetleniową mam jednofazową. Decydując się na
    rozwiązanie 3F musiałbym pruć tynki pod nową instalację, bądź kłaść
    nowa, natynkową. Tak więc rozwiązanie raczej skrajnie odległe od
    prostoty.

    J.