  • Data: 2012-02-11 18:20:58
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Desoft" jh5ahk$9q3$...@i...gazeta.pl

    > Problem w tym że najwięcej do wydymania używa się prawa.

    Prawa ludzkiego -- prawa Boskie (prawa przyrody) są proste i zrozumiałe
    dla ludzi. A prawa ludzkie zazwyczaj są tworzone w celu wydymania, czy
    (jak kto woli) w celu dominowania prawodawców nad innymi ludźmi.

    Jakoś ceny energii dostarczanej przez ZE nie można do tej pory zrozumieć -- do
    tej pory nikt z dyskutantów tej ceny mi nie podał, podczas gdy cena tejżę
    samej energii elektrycznej i tak samo dostarczanej przez innego dostawcę

    http://www.tauron-dystrybucja.pl/pl/dla_domu/strefa_
    klienta/change/taryfa-g11

    jest mniej tajemnicza.

    Łatwo obliczyć koszt wody ciepłej i zimnej, łatwo zrozumieć cenę
    ciepła/ogrzewania, a coś, co powinno być o wiele prostsze do
    wyliczenia, energia elektryczna, wymyka się poza zasięg
    możliwości mierniczych...

    Kupuję komputer -- sprzedawca liczy mi koszt transportu, koszt
    zużycia surowca i powietrza czy wody, koszt utylizacji [środowiska]
    i ochrony środowiska? Nie, choć najchętniej by te czynniki uwidaczniano...

    A dlaczego tak jest? Dlatego, że nie mogę dziś kupować energii tu
    a jutro tam, podczas gdy mogę natychmiast zrezygnować z tego
    sprzedawcy komputera, który mąci.

    mimo że obie pozycje są zazwyczaj liczone na

    > To prawie dwie różne firmy: jedna sprzedaje wodę, druga ją odprowadza. przyjęli że
    nie będziesz znosił do domu wody w znacznych
    > ilosciach - dlatego jeden licznik.

    I że nie będziesz korzystał kibelków poza domem. ;)
    W istocie i z cudzych kibelków człek korzysta, i wodę
    znosi -- choćby mleko czy inne jedzenie. Może warto
    postawić stosowne liczydła, dorzucić opłaty takie i inne?...

    > Ale jest jasno napisane 8zł/m3 - i w miom przypadku woda i ścieki
    > razem - żadnych podpozycji.

    I dzięki temu człowiek wie, ile płaci i za co -- jak może
    ograniczyć swoje wydatki, i czy to ograniczanie opłaca się.
    Mówiąc inaczej -- człowiek dzięki takiemu prostemu liczeniu żyje świadomie.
    [żyje jak człowiek, bo nieświadome życie to życie zwierząt i roślin]

    a życie będzie prostsze.

    > Jak widzisz łatwo się pomylić w przeliczeniach i patrząc na tą dyskusję trudno
    podać cenę 1kWh.

    Bardzo trudno -- zatem można wpisać niemal dowolną liczbę jako kwotę do zapłaty.

    -- Panie prezesie, synoptycy mówią, że będzie ładna pogoda w przyszłym tygodniu.
    Może by tak nad morze pojechać...
    -- Pani Zuziu, proszę dopisać do rachunków po 5 złotych i rozdać nadwyżkę
    pracownikom, aby mogli pojechać na urlop do Sopotu...

    Pewnie tak dobrze nie jest. Nie każdemu i nie do Sopotu...
    Konkretnym osobom i nad cieplejsze morze?...

    > A nawet inaczej: jeszcze nie padła tutaj prawidłowa cena 1kWh.

    Otóż to. :) Wątek ciągnie się i ciągnie a ceny jak nie ma, tak nie ma.

    -=-

    Białystok buduje filharmonię. Budowa ciągnie pieniądze, filharmonii jej brak.
    Ale na szczęście filharmonia jest sponsorowana przez mecenasów kultury -- także
    przez Zakład Energetyczny. Na nieszczęście ZE nie chce płacić swoimi pieniędzmi,
    zapewne tłumacząc to tym, że z filharmonii będą korzystali tacy ludzie jak ja,
    nie zaś szefowie ZE. Co zatem czyni ZE? Zleca mojemu ojcu pracę, odbiera efekty
    tej pracy -- ale za pracę tę nie płaci, zasłaniając się czym? Oczywiście prawem. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'