  • 51. Data: 2014-06-05 08:24:27
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 04 Jun 2014 22:08:14 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >W takim wypadku skąd ta wiedza że jeszcze grzeją jak zgaśnie kontrolka a
    >nie można wyczuć grzania akustycznie bo silnik hałasuje?

    Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś
    40-50 sekund po uruchomieniu silnika.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 52. Data: 2014-06-05 08:28:06
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 05 Jun 2014 08:07:51 +0200, Mirek Ptak
    <n...@n...pl> wrote:

    >To pewnie ma już trzeci tłumik :)
    >Wnioskuje po 5 letnim Mondeo które miałem jako zastępcze z serwisu - 123
    >tyś przebiegu - udokumentowane :):

    Ty popsujesz wszystkie auta :)
    W moim jest oryginalny wydech, jedynie wspawane jest nowe kolanko z
    wieszakiem, bo na łączeniu wieszaka z rurą zrobiła się dziurka :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 53. Data: 2014-06-05 08:29:46
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 5 Jun 2014 08:06:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tylko ze swiece zarowe kosztuja po kilkadziesiat zl, przynajmniej do
    >forda. Wiecej problemow z wymiana, bo nacpali tam rurek jak pijani.

    Nie wiem jaki to ford, ale w TDDi/TDCi dostęp do świec jest
    bezproblemowy. Inna sprawa że lubią się ukręcić i jest wtedy problem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 54. Data: 2014-06-05 08:38:10
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2014-06-04 22:07, Trybun pisze:

    > Jak to możliwe, zrobiłeś we własnym zakresie jakieś odcięcie świec?
    >
    > P.S. Sąsiada Peugeocik 307 tej zimy musiał na lawecie pojechać do
    > serwisu. Auto względnie nowe, a na dworze niespełna -10.. Pożyczałem mu
    > prąd, ale to nic nie dało.

    A mój Peugeocik 307 HDI przy 2-óch spalonych świecach odpalał bez
    zająknięcia przy tych mrozach co były w styczniu. Jak nie zapomnę to
    może na jesień wymienię komplet świec aby mieć spokój na kolejne kilka lat.

  • 55. Data: 2014-06-05 09:26:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jun 2014 08:29:46 +0200, jerzu napisał(a):
    > On Thu, 5 Jun 2014 08:06:10 +0200, "J.F."
    >
    > Nie wiem jaki to ford, ale w TDDi/TDCi dostęp do świec jest
    > bezproblemowy.

    A tu starszy 1.8td i od pompy do glowicy prowadza 4 sztywne i fikusnie
    powyginane rurki, blokujac dostep kluczem.

    J.

  • 56. Data: 2014-06-05 09:29:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.06.14 7:04, dddddddd pisze:

    > Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniałem świece żarowe - pierwsze auto powyżej
    > -5st.C. nie dawało żadnych oznak niesprawnych świec, w drugim przy tej
    > temperaturze czuć było że chyba nie wszystkie grzeją. Okazało się, że w tym
    > pierwszym sprawna jest jedna (1!) świeca, w drugim żadna (obydwa auta z tym samym
    > silnikiem, 6-cylindrowe). Jedyne co to komputer zgłaszał błąd świec, ale
    > stwierdziłem że mu się ubzdurało bo odpala i dlatego wcześniej świec nie
    wymieniałem

    No dobra. Przypomniał mi się stary dowcip:

    Dwie zakonnice jadą samochodem. Zabrakło im benzyny. Jedna z sióstr postanowiła
    iść na stację benzynową i wzięła ze sobą jedyne naczynie, jakie było dostępne -
    nocnik. Wróciła i z tego nocnika wlewa benzynę do baku. Obok samochodem
    przejeżdżają dwaj księża. Jeden mówi do drugiego:
    - Siła ich wiary rzuca mnie na kolana...

    --
    collie

  • 57. Data: 2014-06-05 09:48:18
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 04.06.2014 12:45, Trybun wrote:
    > Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?
    Atstra 1,7 DTI 270kkm i sprawne.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 58. Data: 2014-06-05 09:54:42
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData(R) pisze:

> [...]
    > układzie doładowania i układzie oczyszczania spalin) który jest najmniej
    > trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego silnika należy wlewać
    > nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium dostępne tylko
    > na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo
    > wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
    > Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa
    > bezsiarkowego ze względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego.
    > Najnowsze oleje silnikowe nie mają dodatków neutralizujących zakwaszanie."

    Ple, ple, ple... jakoś moim dieslom zwykły ON nie szkodzi.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 59. Data: 2014-06-05 10:00:05
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 00:22:48 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:

> [...]
    > szczególnie w osprzęcie silnika (m.in. układzie wtryskowym, układzie
    > doładowania i układzie oczyszczania spalin)

    Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa
    niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i
    wtryskiwaczy...

    http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/
    OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf

    WS

  • 60. Data: 2014-06-05 10:13:06
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-05 09:29, collie pisze:

> [...]
    > baku. Obok samochodem
    > przejeżdżają dwaj księża. Jeden mówi do drugiego:
    > - Siła ich wiary rzuca mnie na kolana...

    Ale póki co, to rzucasz frazesami, uważasz się za wszechwiedzącego (no
    Macierewicz normalnie), a nie docierają do Ciebie doświadczenia sporej
    grupy osób. Imho naczytałeś się teorii w necie (czyżby Auto Świat?) i
    próbujesz zgrywać mądralę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl