-
51. Data: 2014-06-05 08:24:27
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Wed, 04 Jun 2014 22:08:14 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:
>W takim wypadku skąd ta wiedza że jeszcze grzeją jak zgaśnie kontrolka a
>nie można wyczuć grzania akustycznie bo silnik hałasuje?
Woltomierzem? W moim starym TDDi świece są pod prądem jeszcze jakieś
40-50 sekund po uruchomieniu silnika.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
52. Data: 2014-06-05 08:28:06
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 05 Jun 2014 08:07:51 +0200, Mirek Ptak
<n...@n...pl> wrote:
>To pewnie ma już trzeci tłumik :)
>Wnioskuje po 5 letnim Mondeo które miałem jako zastępcze z serwisu - 123
>tyś przebiegu - udokumentowane :):
Ty popsujesz wszystkie auta :)
W moim jest oryginalny wydech, jedynie wspawane jest nowe kolanko z
wieszakiem, bo na łączeniu wieszaka z rurą zrobiła się dziurka :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
53. Data: 2014-06-05 08:29:46
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Thu, 5 Jun 2014 08:06:10 +0200, "J.F."
<j...@p...onet.pl> wrote:
>Tylko ze swiece zarowe kosztuja po kilkadziesiat zl, przynajmniej do
>forda. Wiecej problemow z wymiana, bo nacpali tam rurek jak pijani.
Nie wiem jaki to ford, ale w TDDi/TDCi dostęp do świec jest
bezproblemowy. Inna sprawa że lubią się ukręcić i jest wtedy problem.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
54. Data: 2014-06-05 08:38:10
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2014-06-04 22:07, Trybun pisze:
> W dniu 2014-06-04 18:38, ToMasz pisze:
>> W dniu 04.06.2014 12:45, Trybun pisze:
>>> Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?
>> w c15D- mniej niż dwa sezony. załączały się za każdym przekręceniem
>> stacyjki
>> w HDI - całe jego u mnie życie czyli ok 7 lat. Ale załączają się jak
>> jest mniej niż 15 stopni.
>>
>> ToMasz
>
> Jak to możliwe, zrobiłeś we własnym zakresie jakieś odcięcie świec?
>
> P.S. Sąsiada Peugeocik 307 tej zimy musiał na lawecie pojechać do
> serwisu. Auto względnie nowe, a na dworze niespełna -10.. Pożyczałem mu
> prąd, ale to nic nie dało.
A mój Peugeocik 307 HDI przy 2-óch spalonych świecach odpalał bez
zająknięcia przy tych mrozach co były w styczniu. Jak nie zapomnę to
może na jesień wymienię komplet świec aby mieć spokój na kolejne kilka lat.
-
55. Data: 2014-06-05 09:26:38
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 05 Jun 2014 08:29:46 +0200, jerzu napisał(a):
> On Thu, 5 Jun 2014 08:06:10 +0200, "J.F."
>>Tylko ze swiece zarowe kosztuja po kilkadziesiat zl, przynajmniej do
>>forda. Wiecej problemow z wymiana, bo nacpali tam rurek jak pijani.
>
> Nie wiem jaki to ford, ale w TDDi/TDCi dostęp do świec jest
> bezproblemowy.
A tu starszy 1.8td i od pompy do glowicy prowadza 4 sztywne i fikusnie
powyginane rurki, blokujac dostep kluczem.
J.
-
56. Data: 2014-06-05 09:29:46
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: collie <c...@v...pl>
W dniu 5.06.14 7:04, dddddddd pisze:
> Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniałem świece żarowe - pierwsze auto powyżej
> -5st.C. nie dawało żadnych oznak niesprawnych świec, w drugim przy tej
> temperaturze czuć było że chyba nie wszystkie grzeją. Okazało się, że w tym
> pierwszym sprawna jest jedna (1!) świeca, w drugim żadna (obydwa auta z tym samym
> silnikiem, 6-cylindrowe). Jedyne co to komputer zgłaszał błąd świec, ale
> stwierdziłem że mu się ubzdurało bo odpala i dlatego wcześniej świec nie
wymieniałem
No dobra. Przypomniał mi się stary dowcip:
Dwie zakonnice jadą samochodem. Zabrakło im benzyny. Jedna z sióstr postanowiła
iść na stację benzynową i wzięła ze sobą jedyne naczynie, jakie było dostępne -
nocnik. Wróciła i z tego nocnika wlewa benzynę do baku. Obok samochodem
przejeżdżają dwaj księża. Jeden mówi do drugiego:
- Siła ich wiary rzuca mnie na kolana...
--
collie
-
57. Data: 2014-06-05 09:48:18
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Marek <m...@g...pl>
On 04.06.2014 12:45, Trybun wrote:
> Jak dĹugo, Ĺrednio wytrzymujÄ tytuĹowe Ĺwiece?
Atstra 1,7 DTI 270kkm i sprawne.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
58. Data: 2014-06-05 09:54:42
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2014-06-05 00:22, MichaelData(R) pisze:
> "Dużym problemem dla nowoczesnych silników Diesla oprócz stosowania
> paliw niskiej jakości jest stosowanie zwykłego oleju napędowego. W
> Polsce zwykły olej napędowy jest bardzo zasiarczony co sieje straszne
> spustoszenie szczególnie w osprzęcie silnika (m.in. układzie wtryskowym,
> układzie doładowania i układzie oczyszczania spalin) który jest najmniej
> trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego silnika należy wlewać
> nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium dostępne tylko
> na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo
> wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
> Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa
> bezsiarkowego ze względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego.
> Najnowsze oleje silnikowe nie mają dodatków neutralizujących zakwaszanie."
>
> http://www.wojdas.24x7.pl/profdies.html
Ple, ple, ple... jakoś moim dieslom zwykły ON nie szkodzi.
--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi
-
59. Data: 2014-06-05 10:00:05
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 00:22:48 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil)
>
> "Dużym problemem dla nowoczesnych silników Diesla oprócz stosowania paliw
> niskiej jakości jest stosowanie zwykłego oleju napędowego. W Polsce zwykły
> olej napędowy jest bardzo zasiarczony co sieje straszne spustoszenie
> szczególnie w osprzęcie silnika (m.in. układzie wtryskowym, układzie
> doładowania i układzie oczyszczania spalin)
Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa
niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i
wtryskiwaczy...
http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i9/i9/i9/r999/
OleksiakS_ZagadnieniaSmarnosci.pdf
WS
-
60. Data: 2014-06-05 10:13:06
Temat: Re: Świece żarowe.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2014-06-05 09:29, collie pisze:
> W dniu 5.06.14 7:04, dddddddd pisze:
>
>> Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniałem świece żarowe - pierwsze
>> auto powyżej
>> -5st.C. nie dawało żadnych oznak niesprawnych świec, w drugim przy tej
>> temperaturze czuć było że chyba nie wszystkie grzeją. Okazało się, że
>> w tym
>> pierwszym sprawna jest jedna (1!) świeca, w drugim żadna (obydwa auta
>> z tym samym
>> silnikiem, 6-cylindrowe). Jedyne co to komputer zgłaszał błąd świec, ale
>> stwierdziłem że mu się ubzdurało bo odpala i dlatego wcześniej świec
>> nie wymieniałem
>
> No dobra. Przypomniał mi się stary dowcip:
>
> Dwie zakonnice jadą samochodem. Zabrakło im benzyny. Jedna z sióstr
> postanowiła iść na stację benzynową i wzięła ze sobą jedyne naczynie,
> jakie było dostępne - nocnik. Wróciła i z tego nocnika wlewa benzynę do
> baku. Obok samochodem
> przejeżdżają dwaj księża. Jeden mówi do drugiego:
> - Siła ich wiary rzuca mnie na kolana...
>
Ale póki co, to rzucasz frazesami, uważasz się za wszechwiedzącego (no
Macierewicz normalnie), a nie docierają do Ciebie doświadczenia sporej
grupy osób. Imho naczytałeś się teorii w necie (czyżby Auto Świat?) i
próbujesz zgrywać mądralę.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."