eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiece żarowe.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 242

  • 41. Data: 2014-06-05 00:22:48
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Trybun" wydumał(a) w wiadomości ID
    news:538f7b02$0$2246$65785112@news.neostrada.pl

    >>> Już go lubię - mimo że ostatnio jeździłem benzyniakiem i na dodatek
    >>> absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dało sie odczuć zaraz
    >>> po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku miałam
    >>> jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak że jak kiedy na trasie
    >>> odmówi posłuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy drogiej i mechanik.
    >>> Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest wyposażony w wynalazki typu FAP
    >>> czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć.
    >> Co to za marka i jaki silnik?
    > Matrix, 1,5 CRDI.

    OK. Ostanio rozmawiałem z gosciem od KIA Carnival CRDI 2,9 w tym temacie. Biedak
    nie wiedział że ten silnik nie posiada świec żarowych tylko "podgrzewacze" :)

    BTW. Wtryski Delphi? (nie chce mi się szukać) u siebie robiłem niedawno.
    Wytrzymały 80tys. Znalazłem w Poznaniu dość dobrego "regeneratora" i za 500zł/szt
    mi zrobił. Wymieniałem sam.
    Polecam paliwo "bezsiarkowe" (Statoil/Lukoil)

    "Dużym problemem dla nowoczesnych silników Diesla oprócz stosowania paliw niskiej
    jakości jest stosowanie zwykłego oleju napędowego. W Polsce zwykły olej napędowy
    jest bardzo zasiarczony co sieje straszne spustoszenie szczególnie w osprzęcie
    silnika (m.in. układzie wtryskowym, układzie doładowania i układzie oczyszczania
    spalin) który jest najmniej trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego
    silnika należy wlewać nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium
    dostępne tylko na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo
    wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
    Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa bezsiarkowego ze
    względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego. Najnowsze oleje silnikowe nie
    mają dodatków neutralizujących zakwaszanie."

    http://www.wojdas.24x7.pl/profdies.html


    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR(R)(TM)




  • 42. Data: 2014-06-05 00:37:16
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

    >>> Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo
    >>> zależy od sposobu eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to
    >>> minimalna eksploatacja świec, zapalanie w ciągu dnia 150 razy
    >>> przynosi skutek odwrotny, czy może nie ma to żadnego znaczenia?
    >>> Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla, potencjalnie same
    >>> problemy..
    >> Znowu kupiłes coś na co cię nie stać....
    >>
    >> Z tym 150 razy to tez nie ma problemu - silnik ciepły to i swiece sie
    >> nie męczą.
    >> Pytanie, ile razy odpalasz na zimnym silniku.
    >
    > Znowu?, przypomnij mój wcześniejszy kosztowny nabytek. Wcześniej
    > jeździłem dość drogimi autami, ale nie robiłem sobie z powodu ich ceny
    > jakichś wyrzeczeń.
    >
    Telewizor plazmowy a potem płakałes ze za prąd duzo płacisz...
    + kilka komputerów....

    > No jasne.. Przy odpalaniu gdy temperatura wynosi -12 stopni wiece
    > grzeją około 7 sekund. Teraz przy +12 grzenie trwa z 2-3 sekundy
    > krócej. Przy nagrzanym silniku i środku dnia (w trakcie tych 149
    > odpalań) świece grzeją przy każdym przekręceniu kluczyka około 2
    > sekundy. A więc sie nie męczą ale nie można powiedzieć że nic nie
    > robią.
    >
    moze w tych nowych silnikach jest inaczej (ktos pisał ze działają takze w
    trakcie pracy) ale w starszych nie zauwazyłem wiekszych problemów.


  • 43. Data: 2014-06-05 01:09:16
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    collie wydumał(a) w news:lmo352$o7q$1@node2.news.atman.pl :
    > W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze:
    >> Jak ciepły to i swiece troche krócej się grzeją.
    >> Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb cały czas i nie ma
    >> zadnych problemów z ładowaniem.
    > Zgadzam się - może tych odpaleń być i kilkadziesiąt dziennie, a akumulator
    > na koniec dnia zachowa swoją pojemność - ale pod jednym warunkiem: czas
    > jazdy (ściśle mówiąc - czas pracy silnika) będzie w sumie na tyle długi,
    > że prądnica zdąży doładować akumulator.

    Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupełnić energię w nowoczesnym
    dieslu, która została uzyta do rozruchu.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 44. Data: 2014-06-05 03:48:11
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 01:09:16 UTC+2 użytkownik MichaelData(R) napisał:
    > collie wydumał(a) w news:lmo352$o7q$1@node2.news.atman.pl :
    >
    > > W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze:
    >
    > >> Jak ciepły to i swiece troche krócej się grzeją.
    >
    > >> Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb cały czas i nie ma
    >
    > >> zadnych problemów z ładowaniem.
    >
    > > Zgadzam się - może tych odpaleń być i kilkadziesiąt dziennie, a akumulator
    >
    > > na koniec dnia zachowa swoją pojemność - ale pod jednym warunkiem: czas
    >
    > > jazdy (ściśle mówiąc - czas pracy silnika) będzie w sumie na tyle długi,
    >
    > > że prądnica zdąży doładować akumulator.
    >
    >
    >
    > Wystarczy 20 minut pracy alternatora aby uzupełnić energię w nowoczesnym
    >
    > dieslu, która została uzyta do rozruchu.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Michael________(tm)
    >
    > ______/) /\ | /\
    >
    > "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    >
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    Ile potrzeba słychać w silnikach w których wyjebane są koła pasowe napędzające
    alternator. Jak pasek przestanie piszczeć to jest prawie uzupełniony ubytek. Jak koła
    pasowe są nie zużyte to trochę krócej.


  • 45. Data: 2014-06-05 07:04:07
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-04 23:08, collie pisze:
    > W dniu 4.06.14 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    >
    >> Ale wiesz, że świece nie są za każdym razem uruchamiane?
    >> Powiedziałbym, że w
    >> obecnych temperaturach nie są załączane w ogóle.
    >
    > Mylisz się. Świece żarowe są włączane za każdym razem, niezależnie od
    > temperatury
    > otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wpływ na czas włączenia
    > świec. Żaden
    > diesel nie zapali bez pomocy świec, jeśli ścianki cylindra będą miały
    > temperaturę
    > otoczenia, nawet gdy to będzie 30 stopni w lecie. Mówimy oczywiście o
    > tzw. zimnym
    > starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zgaśnie pod
    > światłami.
    >
    >

    Mam dwa diesle z CR. W obydwu wymieniałem świece żarowe - pierwsze auto
    powyżej -5st.C. nie dawało żadnych oznak niesprawnych świec, w drugim
    przy tej temperaturze czuć było że chyba nie wszystkie grzeją. Okazało
    się, że w tym pierwszym sprawna jest jedna (1!) świeca, w drugim żadna
    (obydwa auta z tym samym silnikiem, 6-cylindrowe). Jedyne co to
    komputer zgłaszał błąd świec, ale stwierdziłem że mu się ubzdurało bo
    odpala i dlatego wcześniej świec nie wymieniałem

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 46. Data: 2014-06-05 07:23:51
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-04 21:46, atm pisze:
    > Co do diesli, na podstawie (skromnych) obserwacji odnosze wrazenie, ze
    > wspolczesne diesle sa ok jesli jest sie ich pierwszym wlascicielem.
    > Drugi (i nastepny) wlasciciel kupuje samochod z przebiegiem 150-250kkm
    > i zalapuje sie na wianuszek problemow, ktore finansowo protrafia dac
    > mocno w kosc.

    bo ludzie potrafią wydać 70.000zł na nowe auto, a do tego z przebiegiem
    200kkm za mniej niż połowę tej sumy nie chcą dołożyć kilka tysięcy, bo
    myślą że to z salonu :)
    Bo ciężko dokłada się np. 8000zł do auta za 25000zł, mimo że łącznie to
    po protu kosztuje 33000zł i trzeba taką sumę zakupu przyjąć, by jeździć
    sprawnym autem.
    Jak się mało jeździ to można mieć też szczęście i nic nie zrobić przy
    aucie do czasu sprzedaży, ale może też paść coś za kilka tysi i jest
    płacz. Jak się robi większe przebiegi to okaże się, że te kilka tysięcy
    to wcale nie tak dużo, bo rozłoży się i ten kilometr wcale nie jest dużo
    droższy...
    Ludzie płaczą że np. muszą wydać 3000zł na dwumasę, a przecież teraz
    chyba komplet opon do SUVa kosztuje więcej...? Nie mam suva, a za
    komplet dobrych opon płaciłem ok. 2000zl. Tyle że dużo ludzi nie
    przyjmuje takich wydatków do budżetu, a opony to nie wiem - pewnie
    używane...
    Ja teraz szykuję się na zakup auta (też diesla) za 40.000zł, ale liczę
    się z tym, że jak nie uzbieram 50.000 to nie ma sensu kupować (ale to
    mocniejszy silnik, to i w serwis trzeba więcej włożyć)- bo będzie to
    ~10-letnie auto z przebiegiem pewnie >300kkm

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 47. Data: 2014-06-05 07:58:28
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-06-04 17:01, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Mówił że świece żarowe to generalnie słaby punkt diesli Opla

    Od dosyć dawna (2005) większość silników w Oplach jest konstrukcji Fiata
    lub Isuzu (choć nowe 1.7 to już naprawdę nie wiem czyje są :) )

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 48. Data: 2014-06-05 08:06:10
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Jun 2014 07:23:51 +0200, dddddddd napisał(a):
    > W dniu 2014-06-04 21:46, atm pisze:
    >> Co do diesli, na podstawie (skromnych) obserwacji odnosze wrazenie, ze
    >> wspolczesne diesle sa ok jesli jest sie ich pierwszym wlascicielem.
    >> Drugi (i nastepny) wlasciciel kupuje samochod z przebiegiem 150-250kkm
    >> i zalapuje sie na wianuszek problemow, ktore finansowo protrafia dac
    >> mocno w kosc.
    >
    > bo ludzie potrafią wydać 70.000zł na nowe auto, a do tego z przebiegiem
    > 200kkm za mniej niż połowę tej sumy nie chcą dołożyć kilka tysięcy, bo
    > myślą że to z salonu :)
    > Bo ciężko dokłada się np. 8000zł do auta za 25000zł, mimo że łącznie to
    > po protu kosztuje 33000zł i trzeba taką sumę zakupu przyjąć, by jeździć
    > sprawnym autem.

    Ale to sie wtedy mija z celem, wiec trzeba pojsc po kredyt na nowe
    auto z salonu, albo kupic starsze i poczekac az ceny za kilkuletnie
    spadna, bo ich nikt nie chce kupic :-)

    Tylko ze swiece zarowe kosztuja po kilkadziesiat zl, przynajmniej do
    forda. Wiecej problemow z wymiana, bo nacpali tam rurek jak pijani.
    I w efekcie jezdze na starych- ciagle dobre, a winny okazal sie
    rozrusznik :-)

    > Ludzie płaczą że np. muszą wydać 3000zł na dwumasę, a przecież teraz
    > chyba komplet opon do SUVa kosztuje więcej...? Nie mam suva, a za
    > komplet dobrych opon płaciłem ok. 2000zl.

    Do suv moze i tak, ale jak sie ma stare auto to 600zl moze starczyc.
    Nowsze ma duze felgi, duze opony i drogie.

    > Tyle że dużo ludzi nie
    > przyjmuje takich wydatków do budżetu, a opony to nie wiem - pewnie
    > używane...

    Rynek uzywanych opon jest.

    > Ja teraz szykuję się na zakup auta (też diesla) za 40.000zł, ale liczę
    > się z tym, że jak nie uzbieram 50.000 to nie ma sensu kupować (ale to
    > mocniejszy silnik, to i w serwis trzeba więcej włożyć)- bo będzie to
    > ~10-letnie auto z przebiegiem pewnie >300kkm

    To nie lepiej sprawdzic oferty w salonach ?

    Tylko potem trzeba zostawiac pieniadze w serwisie :)

    J.


  • 49. Data: 2014-06-05 08:07:51
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2014-06-04 22:21, *atm* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Ty sie smiej, ale takie cuda czsem sie zdarzaja. Znajomy Niemiec, kupil
    > ostatnio od swojego dalekiego znajomego (tez Niemca) Forda Mondeo. Nic
    > szczegolnego gdyby nie to, ze samochod ma 12 lat i 34.000km przebiegu!!

    To pewnie ma już trzeci tłumik :)
    Wnioskuje po 5 letnim Mondeo które miałem jako zastępcze z serwisu - 123
    tyś przebiegu - udokumentowane :):
    https://www.dropbox.com/s/pxnp35kzj6ez6ku/2014-05-24
    %2015.31.37.jpg
    https://www.dropbox.com/s/h454k02rbp00qdh/2014-05-24
    %2015.39.21.jpg

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 50. Data: 2014-06-05 08:21:28
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 04 Jun 2014 12:45:26 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?

    Renówka ma ponad 400 tys. i do tej pory wymieniona był jedna świeca
    żarowa, na gwarancji. Która to świeca, swoją drogą, padła w ASO
    podczas przeglądu.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 20 ... 25


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: