  • 11. Data: 2014-06-04 20:41:14
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 19:20, Irokez pisze:

    > hmm.. nie mam gaźnika, nie mam przewodów WN itepe itede.

    Hmm... Wygląda na to, że masz diesla, tylko o tym nie wiesz. ;-) Przy bezpośrednim
    wtrysku benzyny nie ma co prawda gaźnika, ale mieszanka i tak jest zapalana
    od iskry świecy. A jak są świece, to musi być i wysokie napięcie, które do tych
    świec czymś jest doprowadzane, prawda? Ale może ja nie jestem na bieżąco, bo od
    tak dawna jeżdżę dieslami, że mogło mi umknąć, iż obecnie są benzyniaki bez
    świec zapłonowych. ;-)

    --
    collie

  • 12. Data: 2014-06-04 20:49:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 18:38, ToMasz pisze:

    > w c15D- mniej niż dwa sezony. załączały się za każdym przekręceniem stacyjki
    > w HDI - całe jego u mnie życie czyli ok 7 lat. Ale załączają się jak jest mniej
    > niż 15 stopni.

    Czyli w lecie, gdy na dworze jest 25 stopni, przy uruchamianiu diesla,
    świece żarowe się nie włączają?. No, ciekawe rzeczy opowiadasz. ;-)

    --
    collie

  • 13. Data: 2014-06-04 20:57:03
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-04 20:41, collie pisze:

> [...]
    > bieżąco, bo od
    > tak dawna jeżdżę dieslami, że mogło mi umknąć, iż obecnie są

    Ma oczywiście świecę i cewkę zapłonową - jedną na każdą świecę,
    zakładaną bezpośrednio na nią więc nie ma kabla WN który fakt robi problemy.
    Całość jest szczelnie wtykana w otwór pokrywy i na zewnątrz jest tylko
    wtyk z zasilaniem 12V czy tam ile ze sterownika. Więc problem wilgoci
    nie istnieje.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2014-06-04 21:02:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 04 Jun 2014 20:49:19 +0200 osobnik zwany collie
    napisał:

    > Czyli w lecie, gdy na dworze jest 25 stopni, przy uruchamianiu diesla,
    > świece żarowe się nie włączają?. No, ciekawe rzeczy opowiadasz. ;-)

    gdy silnik jest ciepły to ci się włącają? Ciekawe rzeczy opowiadasz :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-06-04 21:17:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 21:02 masti <g...@t...hell> pisze:

    > gdy silnik jest ciepły to ci się włącają? Ciekawe rzeczy opowiadasz :)

    Świece w nowoczesnych dieslach działaja także podczas jazdy - np. gdy
    wypalany jest FAP, lub gdy kalkulator silnika uzna, że należy podnieść
    temp. spalin bo temp na zewnątrz jest niższa niż..., lub gdy...
    (kilkanaście innych [przypadków).
    Poczytaj jakąś instrukcję serwisową od jtd, tdi, dci czy hdi - sam
    dojdziesz do wniosku, że nic nie wiesz o wspólczesnych dieslach.

    TG

  • 16. Data: 2014-06-04 21:22:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 04.06.2014 21:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:

> [...]
    > Poczytaj jakąś instrukcję serwisową od jtd, tdi, dci czy hdi - sam
    > dojdziesz do wniosku, że nic nie wiesz o wspólczesnych dieslach.

    Tak. tyle teoria. ja miałem od sierpnia do grudnia brak styku na
    przekaźnikach świec żarowych. podczas jazdy nic złego się nie działo,
    auto jeździło normalnie, jak temperatura spadała w okolice zera, auto
    palilo z trudem. Niemam fapa i tym podobnych wynalazków.
    natomiast w niskich temperaturach, świece grzeją się, nawet jak
    kontrolka grzania świec już zgasła. nawet wtedy gdy silnik już odpalił

    ToMasz

  • 17. Data: 2014-06-04 21:25:10
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 12:45 Trybun <I...@j...com> pisze:

    > Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?

    W 1.5dci - pierwsz padła przy ~ 80-90kkm
    W 1.9dci - pierwsza padła mi po 150kkm.
    W 2.0hdi - aktualnie mam 137kkm i wszystkie sprawne.

    TG

  • 18. Data: 2014-06-04 21:28:27
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 17:01, Trybun pisze:

    > I niestety mój obecny styl poruszania się autem polega na mnogości gaszenia i
    > zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co przejmować na zapas.

    Taki sposób eksploatacji diesla, odbija się nie tylko na świecach żarowych, ale
    przede wszystkim na akumulatorze. Świece żarowe pobierają ok. 25 A, więc przy
    czterech cylindrach przez kilka/kilkanaście sekund z akumulatora płynie prąd
    100 A, przy każdym uruchomieniu auta. Gdy tych startów jest kilkadziesiąt
    dziennie, to prądnica może mieć problemy z uzupełnianiem ubytków. Stąd diesle
    mają większe akumulatory, niż benzyniaki o tej samej pojemności. Ale i tak,
    jeśli nie ma możliwości doładować akumulator na trasie, przy częstym zapalaniu
    silnika trzeba od czasu do czasu podładować akumulator prostownikiem. A w zimie
    to obowiązkowe.

    > Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest wyposażony w wynalazki typu FAP
    > czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć.

    Podobnie jak w benzyniaku. ;-)

    --
    collie

  • 19. Data: 2014-06-04 21:31:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2014 o 21:22 ToMasz <n...@n...neostrada.pl> pisze:

> [...]
    > natomiast w niskich temperaturach, świece grzeją się, nawet jak
    > kontrolka grzania świec już zgasła. nawet wtedy gdy silnik już odpalił

    Dlatego napisałem "nowoczesnych". Gdy wypalny jest FAP komputer załącza
    wszystko co ma "pod reką" - ogrzewanie lusterek, tylnej szyby, świece
    żarowe.
    Inna sprawa, że do -20 st.C 1.9dci palił normalnie ze sprawną 1 świecą :-)

    TG

  • 20. Data: 2014-06-04 21:41:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > bo od
    > tak dawna jeżdżę dieslami, że mogło mi umknąć, iż obecnie są benzyniaki

    Ale on pisał że bez kabli, a nie że bez świec.
    Cewki bezpośrednio na świecy są od wieeeelu lat stosowane tu i ówdzie.