    Date: Wed, 04 Jun 2014 21:22:07 +0200
    From: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Świece żarowe.

    W dniu 04.06.2014 21:17, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Świece w nowoczesnych dieslach działaja także podczas jazdy - np. gdy
    > wypalany jest FAP, lub gdy kalkulator silnika uzna, że należy podnieść
    > temp. spalin bo temp na zewnątrz jest niższa niż..., lub gdy...
    > (kilkanaście innych [przypadków).
    > Poczytaj jakąś instrukcję serwisową od jtd, tdi, dci czy hdi - sam
    > dojdziesz do wniosku, że nic nie wiesz o wspólczesnych dieslach.

    Tak. tyle teoria. ja miałem od sierpnia do grudnia brak styku na
    przekaźnikach świec żarowych. podczas jazdy nic złego się nie działo,
    auto jeździło normalnie, jak temperatura spadała w okolice zera, auto
    palilo z trudem. Niemam fapa i tym podobnych wynalazków.
    natomiast w niskich temperaturach, świece grzeją się, nawet jak
    kontrolka grzania świec już zgasła. nawet wtedy gdy silnik już odpalił

    ToMasz