  • 61. Data: 2010-01-02 18:07:27
    Temat: Re: Światło widzialne
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrne" hhihhm$444$...@n...onet.pl

    > Pirometr za 140 zł na Allegro - jest ich mnóstwo. W normalnych
    > sklepach nie widziałem (może szukałem w niewłaściwych).
    > Ma rozdzielczość 0,1 stopnia Celsjusza, dokładność trochę gorszą
    > (zależy od mierzonej temperatury). Ale da się wykrywać różnice
    > temperatur. Rozdzielczość optyczna: 1:12, tzn. z odległości
    > 1 metra mierzy pole o średnicy 1/12 metra. Ma też celownik laserowy.

    Dziękuję.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 62. Data: 2010-01-03 10:20:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Filip Ozimek wrote:

    > Można taki pirometr zamontować na ruchomym ramieniu w dwóch osiach i
    > skanować ścianę domu ;-) U nas na sali wykładowej jest taka kamera,
    > potrafi pokazać ślad na stole od spadającej stalowej kulki - nie wiem
    > jak to jest rozdzielczość ale sporo większa niż w pirometrze. Zdaje
    > się, że ostatnio nastąpił jakiś postęp - kiedyś obrazowanie robiło się
    > poprzez układ wirujących luster i bolometru, dziś to są chyba matryce
    > półprzewodnikowe czułe na średnią IR - do drugie rozwiązanie jest
    > często zintegrowane z TEC, więc chłodzenia nie widać. Firma
> [...]

    praktycznie wychodzi ze jest tylko jeden producent matryc bolometrycznych
    (flir z USA).

    co skutecznie blokuje obniżkę cen na kamery termowizyjne.

    ceny wszytskich kamer są praktycznie takie same wszędzie na świecie (znaczy
    jak zwykle w USA można kupic troszkę taniej)

    ok 10 000 zł za 160 x 160 pixeli :) większe matryce to już kilkadziesiąt
    tysięcy złotych.

    Ponadto matryce i kamery są objęte kontrolą exportu jako sprzęt o znaczeniu
    strategicznym.

    podejżewam że cena produkcji jest śmieszna więc zarobek mają sakramencki.

  • 63. Data: 2010-01-04 13:21:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    XX YY pisze:

    > im wiekszy tempak tym sie wiecej wymadrza

    > Natomiast wiedzac o tym ze istnieja filtry anty IR nakladane czyli do
    > kupienia mam obowiazek w ten wlasnie sposob zintrpretowac tak
    > sformulowane pytanie , dokladnie tak jak zostalo napisane..

    Yeessss...
    Dominik zadał pytanie, które zrozumieli dobrze wszyscy - oprócz XXYY.
    Jak wybrnąć z tej kłopotliwej sytuacji?

    Odpowiedź jest natychmiastowa:

    Dominik zadał złe pytanie! Wszyscy, którzy mimo to zrozumieli go dobrze,
    w istocie zrozumieli niewłaściwie - źle! Jedyny XXYY który zrozumiał źle,
    zrozumiał naprawdę dobrze!

    I nikt mnie nie przekona, że białe jest białe!

  • 64. Data: 2010-01-04 13:32:23
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Ludzie nieobjęci zespołem Aspergera są w stanie ocenić i wczuć się
    > instynktownie w stan emocjonalny i umysłowy (zob.: empatia). Na
    > podstawie niewerbalnych wskazówek, takich jak postawa ciała, ton głosu,
    > specyficzne słowa użyte w wypowiedzi tworzą sobie oni nieustannie
    > mentalne obrazy stanów umysłowych innych ludzi, jest to zjawisko
    > podświadome.

    Np. ś.p. Satnisław Lem też miał podobne objawy. Rozmawiając, często uważał
    że doskonale wie jakiego argumentu zechce uzyć dyskutant, a więc dla "zaoszczędzenia
    czasu" wygłaszał kwestie za niego. Lub też ignorował zadane pytania (wg niego
    nieodpowiednie, niecelne itd) i zadawał w ich miejsce "właściwe", po czym natychmiast
    na nie odpowiadał. W ten sposób powstawały monologi często frapujące,
    ale coraz bardziej oderwane od osoby i poglądów rzeczywistego dyskutanta :)

  • 65. Data: 2010-01-04 19:38:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 4 Jan., 14:21, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > zrozumiał naprawdę dobrze!
    >
    > I nikt mnie nie przekona, że białe jest białe!

    ho . ho . hooo

    ales sie zagalopowal.

    a gdzie ja pisze ze zrozumialem dobrze lub zle ?
    a gdzie ja pisze ze inni zrozumieli dobrze lub zle ?
    A gdzie ja rozstrzyglem co jest dobre a co zle?

    Ja tylko napisalem ,ze przeczytalem pytanie i je zrozumialem dokladnie
    tak jak napisal Dominik.
    W tym watku nie snulem domyslow co mogl miec Dominik na mysli.

    W tym watku wyrazilem zdziwienie , ktorego konsekwencja bylo pytanie o
    sens stosowania filtra IR nakrecanego na obiektyw , gdyz takiego fitra
    poszukiwal Dominik.

    Czy uwazasz ze pytanie o sens stosowania filtra IR nakrecanego na
    obiektyw jest pozbawione sensu , skoro filtr IR przewidziany jest
    przed matryca?

  • 66. Data: 2010-01-04 20:39:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > Ja tylko napisalem ,ze przeczytalem pytanie i je zrozumialem dokladnie
    > tak jak napisal Dominik.

    Ja i nikt więcej oczywiście :)
    Ale ja mam zawsze rację, bo odpowiedź jest natychmiastowa :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 67. Data: 2010-01-04 22:25:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > Ja i nikt więcej oczywiście :)
    > Ale ja mam zawsze rację, bo odpowiedź jest natychmiastowa :)

    Bez zostawienia sobie choćby odrobiny czasu na zastanowienie sie nad sensem
    pytania - i to chyba wiele tłumaczy... A potem już tylko brnięcie w
    zaparte - bo przyznanie się, ze odpowiedź była bezsenowna nie licuje z
    honorem natychmiastowego odpowiadacza...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 68. Data: 2010-01-05 18:38:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jakub Witkowski:

> [...]
    > na nie odpowiadał. W ten sposób powstawały monologi często frapujące,
    > ale coraz bardziej oderwane od osoby i poglądów rzeczywistego dyskutanta :)

    To jest odwrotność zespołu Aspergera, czyli zwykła empatia :>

  • 69. Data: 2010-01-06 01:09:32
    Od: "konsew" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):

> [...]
    > Wobec tego rozumiem, Ĺźe przez filtr 720nm powinienem trochÄ&#65533;
    widzieÄ&#65533;, przez
    > 760 juĹź nie powinienem raczej, a przez kolejne juĹź napewno?
    >
    > Czy ktoĹ&#65533; z was widziaĹ&#65533; gdzieĹ&#65533; moĹźliwy do kupna filtr
    odcinajÄ&#65533;cy pasmo
    > podczerwone? OddaĹ&#65533;em do naprawy jeden z aparatĂłw i wrĂłciĹ&#65533; z
    naprawy bez
    > tego filtra. W sumie to siÄ&#65533; ucieszyĹ&#65533;em, ale moĹźe teĹź i
    niekoniecznie chcÄ&#65533;
    > mieÄ&#65533; zupeĹ&#65533;nie odciÄ&#65533;tÄ&#65533; drogÄ&#65533; :)
    OczywiĹ&#65533;cie chodzi mi o filtr na gwint,
    > najlepiej 77mm lub ew. cokina.
    >
    > d.

    Filtry odcinające podczerwień montowane na matrycę są jak najbardziej do
    kupienia, w przeciwieństwie do tego co pisze XXYY.
    http://www.edmundoptics.com/onlinecatalog/displaypro
    duct.cfm?productID=1328

    Można jeszcze rozważyć zakup w miarę niedrogiego filtra astronomicznego
    np takiego http://deltaoptical.pl/filtr-baader-uvir-cut-125,d42
    1.html

  • 70. Data: 2010-01-06 09:17:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    konsew pisze:
    > Filtry odcinające podczerwień montowane na matrycę są jak najbardziej do
    > kupienia, w przeciwieństwie do tego co pisze XXYY.

    Tylko czy filtry odcinające ir są tożsame z kształtującymi liniowość
    matrycy? Trzeba by to sprawdzić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największa porażka Amerykanów? - upadek Związku Radzieckiego/